Delivery Cipru Romanica

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de skipper »

n.adrian scrie:Multzam mult de urari Florio si info Skipper.
Camera video....n-am, dar o sa fac poze.
De AIS, ma documentez si va dau de stire. Barca e pe apa deci sa monteze ceva la ea....mai greu. Despre faptulca are autonomie 300nM, nu cred, are rezervor de 1700 l, deci eu stiu ca orice barca o duce rezervorul cam 10 ore la viteza de croaziera, asta cica are 22 Kn, deci 220 nM, in cel mai bun caz. Ceea ce e de mare "maro" :(
Sonar: Se poate monta si chiar da gaura pt transducer cu barca pe apa, intreaba acolo ca tr sa fie o compania specializata in instalat asa ceva.
Autonomia: nu cred ca e vreo regula cu 10hr, dar o sa caut ca prea m-ai facut curios.

Alte chitibusuri:
- angajeaza un scafandru sa curete barca pe dedesubt: cei 50 eur vor fi mult mai putini decat consumul suplimentar pe care il da o opera vie cu barba sau chiar si numai murdara.
- nu uita de reglajul trimerelor, trebuie sa fie si asta prin manualaul barcii, daca nu intreaba la fabrica pt ca e iarasi f important pt consum.
- tot pt redus consumul: nu umple rezervorul de apa, redu consumul de electricitate la minim, da biminul jos, tine ferestre si uri inchise

PS despre autonomie

In primul rand ca nimeni nu vrea sa dea autonomia pt barca asta. Semn rau, e acelasi principiu care s-a aplicat la garda la sol la Pejoiul meu: daca e nasol pt cumparator nu-i spunem!
Dar m-am apucat de scormonit si le-am numarat oualele, vorba unui cunoscut iahtsman.

La motoarele Catterpilar 3126B (cu care am gasit ca este echipata o versiune de Azimuth 46) consumul pe o barca cu 10" mai mica este de .7 nm/gal at cruise of 22-24 kts running at 2250-2300. When running at lower speeds while lugging the engines (15-16 kts) consumption is below .6 nm/gal. Asta da 63l/hr ceea ce la 1700l da o autonomie de 27hr = 593MM Cautand la producator gasim ca motorul asta are consumul pe HP (indicatorul BSCF) masurat la elice cel mai redus la 2400RPM unde consuma 12,9gal/hr = 48.7l/hr x 2 = 97l/hr => 17hr autonomie => 385 MM range! Iar consumul scade drastic, cu 3x2=6 galoane pe ora la 2000RPM.

Acum daca barca aia e echipata conform brosurii de la Neptun Yachts Caterpillar C9 6 L turo-diesel de 510HP viteza de croaziera sare la 26 nd dar consumul este de 98l/hr, conform brosurii de prezentare. Deci autonomie de 1700/196 = 8.63hr rezulta o raza de actiune generoasa de 225 MM!!!
Dar cum BSFC pt motorul asta e dat la 2500RPM, la 2274RPM consumul se reduce de la 26gal/hr la 19 gal/hr iar la 200RPM consumul scade sub jumatate, la 12.7gal.hr = 48l/hr iar viteza nu cred ca scade proportional. De aia spuneam ca e bine sa-ti faci singur calculele de cel mai bun consum in litri/mila.

Pentru folosinta ulterioara am documentat subiectul Calculul autonomiei intr-un topic separat aici.

Oricum raman foarte impresionat de barcile astea, mi-a placut mult ce-am citit acum despre ele,spune la dealer sa-mi tina si mie vreo doua!
Ultima oară modificat Mie Aug 24, 2011 3:13 pm de către skipper, modificat 1 dată în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de Florio »

Brava, Skipper, asta zdravana documentare !
Sper ca Adi sa aiba timpul necesar pregatirii. Desi asa cum presimt, lucrurile se vor precipita la presiunea doleantei proprietarului , iar pregatirea se va rezuma la inspectarea barcii si programarea unui traseu optim ca distante. Restul, vazand si facand.
Deie Domnul sa gresesc :) .

dan_matiesanu
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 114
Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de dan_matiesanu »

skipper scrie:
Oricum raman foarte impresionat de barcile astea, mi-a placut mult ce-am citit acum despre ele,spune la dealer sa-mi tina si mie vreo doua!
doua mai mici, nu?

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de skipper »

dan_matiesanu scrie:
skipper scrie:
Oricum raman foarte impresionat de barcile astea, mi-a placut mult ce-am citit acum despre ele,spune la dealer sa-mi tina si mie vreo doua!
doua mai mici, nu?
nu bre efendi, doua din astea adevareta cu motoare supercharged sa moare vecinii mei, in doua culori diferite ca nu stiu in ce mood ma scol! fara numar, fara numar! se mai baga cineva sa luam tip toptan si cerem discount?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de n.adrian »

am ajuns in Larnaca, nu estem epirb, nu estem sart, cica de la ANR citire nu trebuie callsign sau MMSI :)
Bine ca romanul si scotianul de pe barca sunt simpatici. Stiati ca..............in Cipru se circula pe stanga ? Era sa ma sui la sofer in dreapta fatza :)
Da.........scump vere , scump :)

Si am si un stalp in fatza barcii de nu am cum sa ies cu ea :)

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de skipper »

n.adrian scrie:am ajuns in Larnaca, nu estem epirb, nu estem sart, cica de la ANR citire nu trebuie callsign sau MMSI :)
Are si ANR dreptate: astea ti le da fostul ANC acum ANCOM
n.adrian scrie: Stiati ca..............in Cipru se circula pe stanga ? Era sa ma sui la sofer in dreapta fatza :)
Pai n-au fost ei ditamai colonia britanica si acum nu le-a ramas cea mai mare baza militara a UK din Mediterana ? Nici in Gibraltar nu au ce au in Cipru, stiu ei ce stiu.
n.adrian scrie: Si am si un stalp in fatza barcii de nu am cum sa ies cu ea :)
Aici se aplica Principiul Ioanei: niciodata sa nu pleci de-acasa fara flex!

Da' barca aia de unde vine ea din Italia nu a avut MMSI, cum au adus-o pana in Cipru ca doar n-a cresut acolo din spuma marii ca zeita locului?
Ultima oară modificat Sâm Aug 27, 2011 8:02 am de către skipper, modificat 1 dată în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de n.adrian »

Sunt in Kas, foarte frumos aici, dar turcii hoti. O sa detaliez mai tarziu.

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de n.adrian »

Am ajuns in D Marin, o marina superba,cu absolut toate facilittile, supercivilizata, am prestat poze.
Maine e najpa cu valul, ne ascundem dupa Chios si Lesbos, sper sa ajung la Babakale

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de n.adrian »

Nu am mai aajuns la Babakale, cca a fost marea de 3 catre 4 si 2 dintre membrii echipajului erau cam cu 2 culori in chiloti, galbe in fata, maro in spate. Ca atare m-am ascuns dupa Samos si apoi am continuat catre Cesma, ascunsi dupa Chios. Cert e ca la mare de gradul 3 facea barca intr-un fel la 18Kn, mai mult de atat, nu aveam nici stergatoare de parbriz bune si a trebuit sa ies pe fly sa dau de volan, m-am facut fleasca din prima secunda, dar a fost funny :)

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Delivery Cipru Romanica

Mesaj necitit de skipper »

Cat consuma? Viteza? Cum ati mers si impresii in general?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Scrie răspuns