Sonar: Se poate monta si chiar da gaura pt transducer cu barca pe apa, intreaba acolo ca tr sa fie o compania specializata in instalat asa ceva.n.adrian scrie:Multzam mult de urari Florio si info Skipper.
Camera video....n-am, dar o sa fac poze.
De AIS, ma documentez si va dau de stire. Barca e pe apa deci sa monteze ceva la ea....mai greu. Despre faptulca are autonomie 300nM, nu cred, are rezervor de 1700 l, deci eu stiu ca orice barca o duce rezervorul cam 10 ore la viteza de croaziera, asta cica are 22 Kn, deci 220 nM, in cel mai bun caz. Ceea ce e de mare "maro"
Autonomia: nu cred ca e vreo regula cu 10hr, dar o sa caut ca prea m-ai facut curios.
Alte chitibusuri:
- angajeaza un scafandru sa curete barca pe dedesubt: cei 50 eur vor fi mult mai putini decat consumul suplimentar pe care il da o opera vie cu barba sau chiar si numai murdara.
- nu uita de reglajul trimerelor, trebuie sa fie si asta prin manualaul barcii, daca nu intreaba la fabrica pt ca e iarasi f important pt consum.
- tot pt redus consumul: nu umple rezervorul de apa, redu consumul de electricitate la minim, da biminul jos, tine ferestre si uri inchise
PS despre autonomie
In primul rand ca nimeni nu vrea sa dea autonomia pt barca asta. Semn rau, e acelasi principiu care s-a aplicat la garda la sol la Pejoiul meu: daca e nasol pt cumparator nu-i spunem!
Dar m-am apucat de scormonit si le-am numarat oualele, vorba unui cunoscut iahtsman.
La motoarele Catterpilar 3126B (cu care am gasit ca este echipata o versiune de Azimuth 46) consumul pe o barca cu 10" mai mica este de .7 nm/gal at cruise of 22-24 kts running at 2250-2300. When running at lower speeds while lugging the engines (15-16 kts) consumption is below .6 nm/gal. Asta da 63l/hr ceea ce la 1700l da o autonomie de 27hr = 593MM Cautand la producator gasim ca motorul asta are consumul pe HP (indicatorul BSCF) masurat la elice cel mai redus la 2400RPM unde consuma 12,9gal/hr = 48.7l/hr x 2 = 97l/hr => 17hr autonomie => 385 MM range! Iar consumul scade drastic, cu 3x2=6 galoane pe ora la 2000RPM.
Acum daca barca aia e echipata conform brosurii de la Neptun Yachts Caterpillar C9 6 L turo-diesel de 510HP viteza de croaziera sare la 26 nd dar consumul este de 98l/hr, conform brosurii de prezentare. Deci autonomie de 1700/196 = 8.63hr rezulta o raza de actiune generoasa de 225 MM!!!
Dar cum BSFC pt motorul asta e dat la 2500RPM, la 2274RPM consumul se reduce de la 26gal/hr la 19 gal/hr iar la 200RPM consumul scade sub jumatate, la 12.7gal.hr = 48l/hr iar viteza nu cred ca scade proportional. De aia spuneam ca e bine sa-ti faci singur calculele de cel mai bun consum in litri/mila.
Pentru folosinta ulterioara am documentat subiectul Calculul autonomiei intr-un topic separat aici.
Oricum raman foarte impresionat de barcile astea, mi-a placut mult ce-am citit acum despre ele,spune la dealer sa-mi tina si mie vreo doua!