Raport de tura canare 2012
Unde: Tenerife, Las Galletas
Cu ce: Seaquest Prima 38
Cu cine: scoala RYA "Club Yachting"
Pentru incalzirea de primavara am mers la un curs de "Boat Handling" tinut de o scoala din Canare. Nu e un curs omologat RYA, e un curs conceput de ei. Dat fiind ca Day Skipper am deja, Coastal nu ma prea atrage si de Yachtmaster nu ma tine (inca ), am decis sa luam un curs de manevra navei. Si daca tot batem drumul am ales o barca faina, Seaquest Prima 38. Un cruiser racer rapid, fara roller-furling , cu catarg de carbon si cu o randa cit toate zilele. Acum, sigur, depinde fiecare cu ce compara dar fata de bavariile cu care m-am dat eu barca asta e un pic altceva. Anul trecut in primavara am avut in charter o Bavaria 40. Seaquest Prima e cu 2 tone mai usoara la aceeasi suprafata a velelor si are chila cu 40cm mai lunga. Timona imensa era o placere de manevrat (cu 1 deget), 7-8 noduri cu vint strins era viteza de dinainte de a regla velele si am vazut 10 noduri la 40-45 de grade de vintul aparent.
Barca te punea un pic la munca, randa nu avea culise ci era invergata direct pe grandee. Cind trebuie luata o tertarola vela cade direct pe punte (sau in apa), marginea de invergare nefiind prinsa de catarg (marginea de invergare avea vreo 16m). Asa ca vela trebuia prinsa, roluita si legata de ghiu. Evident pentru orice schimbare de foc trebuia mers la prova. Randa nu avea lazy-jacks ci se impaturea frumos si se lega pe ghiu in fiecare seara.
Ce mi-a placut:
- multe exercitii in marina, unele in spatii foarte strinse, unele cu vint puternic. Orice incepator e speriat de manevrele de acostare si acum am cistigat multa siguranta. In plus, Ioana a facut si ea toate exercitiile (ea nu manevrase in port niciodata).
- barca era foarte bine echilibrata si am facut niste exercitii distractive (navigatie fara cirma inclusiv volta)
- la un caz special de defectiune motor, instructorul chiar m-a pus sa ridic velele in marina si sa ies la vela (eu initial crezusem ca dupa ce descriu ce as face o sa ies totusi la motor pt ca spatiul era foarte strimt)
- am facut remorcaj real, pe mare, intii trasi de alta barca si apoi "la ureche". tot respectul pentru scoala ca au fost dispusi sa faca abordajul pt remorcajul la ureche in mare deschisa pentru a ne arata ce inseamna. ulterior am intrat in marina si acostat cu barcile legate (si doar una cu motorul in viteza)
Ce nu mi-a placut:
- as fi vrut sa mergem mai mult, eventual o traversada de noapte catre La Gomera. La cursul de handling se revenea in fiecare seara in aceeasi marina
- nu am apucat sa mavevram spin-ul pentru ca vintul a fost puternic
- instructorul, desi profesionist, nu a fost la fel de "implicat" ca ceilalti instructori RYA cu care am avut de-a face
Dupa saptamina de sailing am mai stat o saptamina in Lanzarote unde am luat niste lectii de kite-surfing. Concluzia e ca mi-am mai tras inca un hobby pe baza de apa si vint
Tenerife 2012
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Tenerife 2012
Felicitari!
Te invidiez sincer!
Vorba nemuritorului: Ca matale, bibicule, mai rar!
Cum ai ajuns acolo, cat a costat avionul?
Te invidiez sincer!
Vorba nemuritorului: Ca matale, bibicule, mai rar!
Ce te-a facut sa alegi zona asta si anume scoala asta?ghyoc scrie:...Unde: Tenerife, Las Galletas Cu ce: Seaquest Prima 38 Cu cine: scoala RYA "Club Yachting"
Cum ai ajuns acolo, cat a costat avionul?
Nu asta era tema principala anuntata? S-au tinut de cuvant, ca de obicei! In lista de pe site sant mult mai multe puncte; le-ati facut pe toate sau s-au mai pierdut pe drum?ghyoc scrie:Ce mi-a placut:
- multe exercitii in marina, unele in spatii foarte strinse, unele cu vint puternic. Orice incepator e speriat de manevrele de acostare si acum am cistigat multa siguranta..
In mod normal cand ridicati velele?ghyoc scrie:- la un caz special de defectiune motor, instructorul chiar m-a pus sa ridic velele in marina si sa ies la vela (eu initial crezusem ca dupa ce descriu ce as face o sa ies totusi la motor pt ca spatiul era foarte strimt)
Ce inseamna "la ureche"?ghyoc scrie:- am facut remorcaj real, pe mare, intii trasi de alta barca si apoi "la ureche". tot respectul pentru scoala ca au fost dispusi sa faca abordajul pt remorcajul la ureche in mare deschisa pentru a ne arata ce inseamna. ulterior am intrat in marina si acostat cu barcile legate (si doar una cu motorul in viteza)
Aia e Mile building si ei nu le incurca. In general am vazut ca nu pierd timpul facand rute lungi ci practicand manevre cat mai variate. Eu intr-o saptamana am facut cea mai lunga ruta de 12 mile.ghyoc scrie:Ce nu mi-a placut:
- as fi vrut sa mergem mai mult, eventual o traversada de noapte catre La Gomera. La cursul de handling se revenea in fiecare seara in aceeasi marina
Si de asta se cam feresc, si pe buna dreptate. Au cursuri anume pt Spinaker handling.ghyoc scrie: - nu am apucat sa mavevram spin-ul pentru ca vintul a fost puternic
M-ai facut curios: cum adica nu s-a implicat? Nema entuziasm, apatie?ghyoc scrie: - instructorul, desi profesionist, nu a fost la fel de "implicat" ca ceilalti instructori RYA cu care am avut de-a face
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Tenerife 2012
Bravo Ciprian, ati cam dat startul sezonului, cat sa ne bucuram macar de bucuria voastra.
Ma abtin putin cu intrebarile, pana apuci sa raspunzi la pleiada celor mitraliate de Romeo .
Ma abtin putin cu intrebarile, pana apuci sa raspunzi la pleiada celor mitraliate de Romeo .
-
- Hauptgefreiter
- Mesaje: 50
- Membru din: Vin Mai 20, 2011 8:12 pm
Re: Tenerife 2012
Zona mi s-a parut cam cea mai apropiata in care poti sa faci sailing ca vara, in timpul iernii "In Canare, iarna e ca vara" ar putea sa il foloseasca pe post de slogan turistic. Scoala am ales-o pt ca mi-a placut barca si pt ca voiam sa vad cum se sta pe o barca din asta mai spartana si ce inseamna o barca "nervoasa".skipper scrie: Ce te-a facut sa alegi zona asta si anume scoala asta?
Cum ai ajuns acolo, cat a costat avionul?
La dus Buc-Milano (wizzair) milano-tenerife (ryanair) , acolo tenerife-lanzarote (islas ) , la intors arrecife-madrid (ryanair) madrid - bucuresti (wizzair). In total cam 275euro/cap de vita furajata.
Era tema principala, nu zic nu, eu doar ii laudam Din lista am facut cam tot (aveau si ancora de furtuna pe barca), partea cu esuatul a fost teoretica nu am esuat efectiv barca si nici prea multe search pattern-uri de om la apa nu am facut. Am mai facut o chestie misto de tinut barca linga omul cazut in apa care nu apare in lista.skipper scrie: Nu asta era tema principala anuntata? S-au tinut de cuvant, ca de obicei! In lista de pe site sant mult mai multe puncte; le-ati facut pe toate sau s-au mai pierdut pe drum?
Probabil nu m-am exprimat prea clar (deh, inginer). Omul a oprit motorul imediat ce am iesit de la ponton. Mai aveai de facut 2 curbe la 90 de grade, era ceva trafic in marina, erau si niste omuleti care montau o conducta subacvatica care aveau scafandrii in apa etc. Il laudam pe instructor ca a facut cazul de urgenta ca lumea, nu doar teoretic. In mod normal ridici velele la iesirea din marina nu printre pontoane.skipper scrie:In mod normal cand ridicati velele?
La ureche inseamna in paralel (alongside in engleza). Cel putin eu asa tin minte ca scria in cartea aia pe care am citit-o pt C. Daca ma insel, scuze.skipper scrie:Ce inseamna "la ureche"?
Nu era vorba de mile-building. Din Las Galletas in San Sebastian sint 25 de mile. Cu barca aia ajungeai imediat Stiu ca nu era chiar specificul cursului dar, na, se putea faceghyoc scrie:Aia e Mile building si ei nu le incurca. In general am vazut ca nu pierd timpul facand rute lungi ci practicand manevre cat mai variate. Eu intr-o saptamana am facut cea mai lunga ruta de 12 mile.
Un pic mai greu de zis, nu vreau sa fiu rau cu omul, si-a facut treaba. Au fost 2 factori perturbatori, pe de o parte, in primele zile, omul a fost super-racit asa ca nu a fost in forma maxima si pe de alta parte tipul locuia acolo (in Las Galletas) asa ca era tentat ca pe la 6 barca sa fie legata la mal si sa incheie ziua de lucru. Daca esti cu un skipper care doarme pe barca si mergi din port in port (cum a fost in Croatia), omul e mai tentat sa te lase sa te intinzi la joaca in ideea in care oricum nu are altceva de facut.skipper scrie: M-ai facut curios: cum adica nu s-a implicat? Nema entuziasm, apatie?
Oricum, impresia generala, a fost foarte pozitiva. Ne-am distrat o droaie, am invatat o tona, am vazut delfini, testoase de mare etc. Nu vreau sa se inteleaga ca ma pling ca m-am dat cu barca in timpul viscolului apocaliptic din 2012
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Tenerife 2012
Cum se face asta ca n-am auzit de asa manevra? Ori statea la capa?ghyoc scrie: Am mai facut o chestie misto de tinut barca linga omul cazut in apa care nu apare in lista.
Am inteles, nu stiam ca asa-i zice: La ureche. Asa sa-i ramana numele.ghyoc scrie: La ureche inseamna in paralel (alongside in engleza). Cel putin eu asa tin minte ca scria in cartea aia pe care am citit-o pt C. Daca ma insel, scuze.
AI vreo poza cum au facut legaturile pt asta?
Era si omul la munca, 8 ore ca la birou. Poate dupa aia avea ore de prestat si la vreun pub local.ghyoc scrie:Un pic mai greu de zis, nu vreau sa fiu rau cu omul, si-a facut treaba. Au fost 2 factori perturbatori, pe de o parte, in primele zile, omul a fost super-racit asa ca nu a fost in forma maxima si pe de alta parte tipul locuia acolo (in Las Galletas) asa ca era tentat ca pe la 6 barca sa fie legata la mal si sa incheie ziua de lucru. Daca esti cu un skipper care doarme pe barca si mergi din port in port (cum a fost in Croatia), omul e mai tentat sa te lase sa te intinzi la joaca in ideea in care oricum nu are altceva de facut.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Hauptgefreiter
- Mesaje: 50
- Membru din: Vin Mai 20, 2011 8:12 pm
Re: Tenerife 2012
Pastrezi focul in acelasi bord, randa e strinsa la mijloc si cirma e in vint (dar nu complet). Barca face o volta sub vint, focul ramine in bordul gresit ( ca si cum ai sta la capa), prova trece din nou prin vint si totul se repeta. Barca face toate manevrele singura fara sa fie nevoie sa atingi timona sau velele.skipper scrie: Cum se face asta ca n-am auzit de asa manevra? Ori statea la capa?
E utila daca esti in echipaj redus, sau vrei sa observi ceva in apa. Uneori e mai bine sa stai la capa, evident
E o poza pusa (dupa cea cu remorcare in siaj) dar nu se observa prea bine. Sint 2 linii si 2 springuri. Barca "remorcher" trebuie sa stea un pic mai in spate (din cauza catargelor) si trebuie sa aiba un mic unghi (sa nu fie perfect paralela cu cealalta barca). Springul prova al barcii remorcher este cel mai important.skipper scrie:
Am inteles, nu stiam ca asa-i zice: La ureche. Asa sa-i ramana numele.
AI vreo poza cum au facut legaturile pt asta?
Da, corectskipper scrie: Era si omul la munca, 8 ore ca la birou. Poate dupa aia avea ore de prestat si la vreun pub local.