Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
- parshulea
- Hauptgefreiter
- Mesaje: 61
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 11:35 pm
Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
Tocmai am incheiat o tura prin Cyclade cu un catamaran Nautitech 44.
Barca a fost inchiriata de la Pelagos http://www.yachtcharteringgreece.com/, cu plecare din Portul Lavrio. Construita in 2007, barca de proprietar, am fost placut surprins de goodies-urile pe care le avea: panouri solare 3buc , invertor 220V, o gramada de parame, windlass bun si 100m de lant la ancora, bride de ancora cu carabine gata facute, televizor (nu l-a folosit nimeni), tot iluminatul asigurat cu lampi cu leduri (consum mic), frigidere cu radiatoare racite cu apa de mare - foarte eficiente, etc. Compartimentarea era pentru versiunea de charter, cu 4+2* cabine si 4 bai. Cele 2* cabine situate in prova flotoarelor sunt meschine, cu acces din exterior prin chepeng sau din patul cabinelor din spatele lor printr-o usa care-ti cadea in cap, necapitonate, fara nici un loc de depozitare, claustrofobice .
Alte puncte negative sau discutabile referitoare la conceptie ar fi:
-posturile de comanda situate pe marginile flotoarelor in spate, fara nici o protectie de soare sau impotriva apei spriztate de prova flotorului cand mergi cu vant din fata. Partea buna este ca vezi destul de bine in fata si asta te ajuta la acostari.
-ancora situata pe flotorul babord, la care e musai sa o pui bride ca sa o tragi pe mijloc.
Din pacate grecii nu se desmint. Mententanta si verificarile sunt niste concepte ipotetice pentru dumnealor, important este sa incaseze 4500E / saptamana.
In prima zi (sambata), am plecat spre Kea. Oamenii au facut dusuri (dupa o zi pe drum), cand, stupoare, unul cate unul tancurile s-au consumat. Am depistat de ce destul de repede: sub chiuveta dintr-o baie se aflau in functie furtunele din poza atasata. Problema a fost rezolvata duminica dimineata in Kea, cu ajutorul instalatorului local care mi-a vandut 3 furtune noi pentru 15E.
A treia zi mergeam spre Mikonos, cu o escala de baie in Siros. Motoarele erau la turatie 2200RPM, am redus viteza la intrarea in golful de baie, iar motorul din babord s-a oprit. Am reusit sa-l pornesc accelerat, am ancorat, dupa care am inceput sa caut motive posibile. Cel mai plauzibil, filtrul primar de motorina plin de mizerie si un pic de apa. Vazusem unul la check-in asadar m-am pus sa-l schimb. Se pare ca a ajutat.
Am stat in Mikonos 4 nopti din cauza de meltemi care a ajuns la forta 7 local 8, apoi 7 - 8, apoi 8. Marina din Mikonos - O MIZERIE, fara apa, fara curent, fara mooring-uri (a trebuit sa ma scufund sa pescuiesc unul), departe de oras, marginita de cheul la care acosteaza Ferri-urile si Hotelurile Plutitoare.
Nu am auzit nimic timp de o saptamana pe VHF. In Mikonos am facut un radio check cu o barca vecina (distanta 30m), asa mergea. Ceva era in neregula cu VHF-ul. (la check-out le-am zis si au ridicat din umeri ca la ceva neimportant).
As fi prea carcotas sa mai amintesc si de paramele care parca erau cimentate, de piane nefunctionale sau care se deschideau singure, de velele vechi si intinse, de log-ul care nu mergea corect, de o pompa de santina care pornea si nu se mai oprea, etc.
Ahh, eram gata sa uit: la checkin am observat o fisura intr-un looker. Am facut o poza, am scris-o ca observatie am intrebat despre ea. Raspunsul a fost: Asa sunt catamaranele, nu sunt ca monococile, fiind mai putin rigide se mai fisureaza dar nu-i nici un pericol . In rest... bine si se mai cerea inca o saptamana!!
P.S. Am mai descoperit niste golfuri "stricate rau" in Siros si Kea
Barca a fost inchiriata de la Pelagos http://www.yachtcharteringgreece.com/, cu plecare din Portul Lavrio. Construita in 2007, barca de proprietar, am fost placut surprins de goodies-urile pe care le avea: panouri solare 3buc , invertor 220V, o gramada de parame, windlass bun si 100m de lant la ancora, bride de ancora cu carabine gata facute, televizor (nu l-a folosit nimeni), tot iluminatul asigurat cu lampi cu leduri (consum mic), frigidere cu radiatoare racite cu apa de mare - foarte eficiente, etc. Compartimentarea era pentru versiunea de charter, cu 4+2* cabine si 4 bai. Cele 2* cabine situate in prova flotoarelor sunt meschine, cu acces din exterior prin chepeng sau din patul cabinelor din spatele lor printr-o usa care-ti cadea in cap, necapitonate, fara nici un loc de depozitare, claustrofobice .
Alte puncte negative sau discutabile referitoare la conceptie ar fi:
-posturile de comanda situate pe marginile flotoarelor in spate, fara nici o protectie de soare sau impotriva apei spriztate de prova flotorului cand mergi cu vant din fata. Partea buna este ca vezi destul de bine in fata si asta te ajuta la acostari.
-ancora situata pe flotorul babord, la care e musai sa o pui bride ca sa o tragi pe mijloc.
Din pacate grecii nu se desmint. Mententanta si verificarile sunt niste concepte ipotetice pentru dumnealor, important este sa incaseze 4500E / saptamana.
In prima zi (sambata), am plecat spre Kea. Oamenii au facut dusuri (dupa o zi pe drum), cand, stupoare, unul cate unul tancurile s-au consumat. Am depistat de ce destul de repede: sub chiuveta dintr-o baie se aflau in functie furtunele din poza atasata. Problema a fost rezolvata duminica dimineata in Kea, cu ajutorul instalatorului local care mi-a vandut 3 furtune noi pentru 15E.
A treia zi mergeam spre Mikonos, cu o escala de baie in Siros. Motoarele erau la turatie 2200RPM, am redus viteza la intrarea in golful de baie, iar motorul din babord s-a oprit. Am reusit sa-l pornesc accelerat, am ancorat, dupa care am inceput sa caut motive posibile. Cel mai plauzibil, filtrul primar de motorina plin de mizerie si un pic de apa. Vazusem unul la check-in asadar m-am pus sa-l schimb. Se pare ca a ajutat.
Am stat in Mikonos 4 nopti din cauza de meltemi care a ajuns la forta 7 local 8, apoi 7 - 8, apoi 8. Marina din Mikonos - O MIZERIE, fara apa, fara curent, fara mooring-uri (a trebuit sa ma scufund sa pescuiesc unul), departe de oras, marginita de cheul la care acosteaza Ferri-urile si Hotelurile Plutitoare.
Nu am auzit nimic timp de o saptamana pe VHF. In Mikonos am facut un radio check cu o barca vecina (distanta 30m), asa mergea. Ceva era in neregula cu VHF-ul. (la check-out le-am zis si au ridicat din umeri ca la ceva neimportant).
As fi prea carcotas sa mai amintesc si de paramele care parca erau cimentate, de piane nefunctionale sau care se deschideau singure, de velele vechi si intinse, de log-ul care nu mergea corect, de o pompa de santina care pornea si nu se mai oprea, etc.
Ahh, eram gata sa uit: la checkin am observat o fisura intr-un looker. Am facut o poza, am scris-o ca observatie am intrebat despre ea. Raspunsul a fost: Asa sunt catamaranele, nu sunt ca monococile, fiind mai putin rigide se mai fisureaza dar nu-i nici un pericol . In rest... bine si se mai cerea inca o saptamana!!
P.S. Am mai descoperit niste golfuri "stricate rau" in Siros si Kea
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
Ce oameni.
Asa va trebuie ! Numai intr-o skipper-eala s-o tineti .
Daca lasam la o parte furtunasele si alte neajunsuri mici, barca arata spectaculos, golfurile arata feeric, doar meltemi va mai tine zgribuliti in ultima poza .
Daca mai aveti, mai vreau .
Poze !
Asa va trebuie ! Numai intr-o skipper-eala s-o tineti .
Daca lasam la o parte furtunasele si alte neajunsuri mici, barca arata spectaculos, golfurile arata feeric, doar meltemi va mai tine zgribuliti in ultima poza .
Daca mai aveti, mai vreau .
Poze !
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
Superba asta: Asa sunt catamaranele, nu sunt ca monococile, fiind mai putin rigide se mai fisureaza dar nu-i nici un pericol!
Da' si voi oameni neseriosi: sa plecati in charter fara niste furtune si putina rasina la voi! Nu se face!
Da' si voi oameni neseriosi: sa plecati in charter fara niste furtune si putina rasina la voi! Nu se face!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- parshulea
- Hauptgefreiter
- Mesaje: 61
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 11:35 pm
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
Iata si traseul. Fiecare culoare e o zi, (in Mikonos 4 zile)
sau direct google earth:Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
- parshulea
- Hauptgefreiter
- Mesaje: 61
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 11:35 pm
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
Un filmulet de la intoarcerea din Mykonos.
http://youtu.be/t5dW19Cmdjo
(coloana sonora este melodia care a animat echipajul)
http://youtu.be/t5dW19Cmdjo
(coloana sonora este melodia care a animat echipajul)
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 114
- Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
domnu ion, vad ca va pricepeti la montaje din astea... pe alea din mai cind le publicati? avem si la alea coloana sonora
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
Bine c-ati scapat ca vad ca Mikonosul ala e periculos rau!
Stai linistit; ce atata graba! Si asa nici pe alea de anul trecut de la rodeo pe plasa nu le avem!dan_matiesanu scrie:domnu ion, vad ca va pricepeti la montaje din astea... pe alea din mai cind le publicati? avem si la alea coloana sonora
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
Cred ca asa capodopera pregateste si de aia ii ia atat de mult timp. Oscarul il paste.dan_matiesanu scrie:domnu ion, vad ca va pricepeti la montaje din astea... pe alea din mai cind le publicati? avem si la alea coloana sonora
http://youtu.be/A3PDXmYoF5U
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Cu catamaranul prin Cyclade 14-21 iulie 2012
parshulea scrie:Un filmulet de la intoarcerea din Mykonos.
http://youtu.be/t5dW19Cmdjo
(coloana sonora este melodia care a animat echipajul)
Mey rumani, vad ca ati avut vant serios, de ce am auzit eu de trasee de 6 mile pe zi ?