Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de Florio »

Hahahaha.... cat am scris eu mesajul, s-a imbogatit colectia cu inca o pagina ! Buna treaba ! :)

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

Ioana scrie:Dupa 2 zile de post si utilizare intensiva a ghiordelului pentru dat la rate, imi amintesc cu o claritate extrema ce mancare binecuvantata a pregatit cartul lui Tibi. In realitate e vorba de carbonara cu de toate. Probabil ti-ai asezonat carbonara cu diverse alte sosuri, de iti amintesti ca ai mancat bolognese :) , dar meniul a fost clar "carbonara cu de toate".
Corect, titlul rasfatului a fost: 'carbonara cu de toate', normal, reglata din sosul la borcan. Restul mancarurilor se reglau din paine.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

Episodul 5 : ‘tu-i Atlantida ma-sii !

Noaptea asta a fost prima in care carturile au avut nevoie de un singur om, deci baietii si-au impartit cate o ora de stat si vegheat bidonul alb de Ayran pe care il pusesem drept geamandura la ancora. Asta pentru cazul in cara scapa ancora sau se invarte vantul. Un Danforth se scoate singur din nisip daca unghiul lantului se modifica la 120 grade, Bugelul nostru cine stie la ce unghi ne lasa asa ca veghea e cea mai buna masura de luat. Bine, puteam da doua ancore la 180 grade dar nu merita efortul pt un popas de numai o noapte plus ca o ora de veghe la ancora e un exercitiu bun pentru cine n-a mai practicat.

Dorm dus cu obisnuita pauza de la 1 noaptea pentru buletinul meteo. Imediat ce-am iesit din Turcia buletinele lor meteo au disparut cu totul, parca le emiteau cu 5 w. In schimb cele grecesti le prindeam bine in toate noptile la 22.00 UTC pe 83 VHF. Cele turcesti parca erau o poveste depanata de un plictisit car e plange la microfon pe cand cele grecesti erau concise si rapide si daca le urmareai regiune cu regiune iti faceai o imagine destul de clara asupra situatiei sinoptice si putea prevedea surprizele neplacute. Dar pt noi vremea era ok, nimic front la orizont.

Dimineata ne gaseste nu numai veseli ci si relativ odihniti, intr-o mare forma fizica si cu moralul la 110%.
Mic dejun in cocpit si tulea spre Thira sa vedem si noi Atlantida aia a lui nenea Platon. Ca sa facem cele 77 de mile si sa ajungem pe zi ar fi trebuit sa plecam mai devreme dar era pacat sa strici asa un somn bun. Plecam pe la 8.30, nu ne grabimm doar santem in Grecia. Europenii au inventat ceasul dar grecii au inventat timpul – nu stiu cine a zis asta dar mare dreptate a avut.

Iesim din golf cu aceeasi atentie cu care am intrat, trecem la motor cu atentie printr-un culoar de insule, insulite si stanci si cap de Santorini.

Schimbam si sefii de cart, toata lumea sa invete sa comande echipajul. Ioana isi ia noul rol in serios si isi pune cartul Stan si Bran = Edi & Gabi la treaba. – Ia vezi ca acusi freci puntea ! Aspru sef !



Cum au iesit din cart la 11 s-au si apucat de gatit pt pranz : pui cu pilaf, dezmat. Au avut o mica problema aritmetica : impartirea a 8 pulpe la 10 guri dar au rezolvat-o si pe asta.



Papa bun, o bere dupa, sau o tuica in unele cazuri si barca merge inainte, mai la motor mai la vele.
Nu toata lumea apreciaza cum s-ar cuveni delicatesele prezentate dar nu-i poti multumi pe toti, cui nu-i place alta nu-i face !



Iesind din Creta spre N dai de o portiune de mare deschisa in toate partile continuata spre Egee cu un culoar prinn care se pot canaliza toate vanturile de N ca printr-o palnie. Era de asteptat ceva vaj, servim pe dupa-amiaza o mare montata cu valuri si de 3-4 m. Trecem pe rand la timona si practicam baletul pe valuri, urcat la un unghi mare si coborat la unghi ascutit in asa fel incat barca sa nu dea ciocane, rezultanta oscilatiilor sa fie cursul care ne trebuie si manevra sa fie lina, fara sa obosesti nici tu nici barca, nici ceilalti din echipaj care dorm inauntru. Facem toti trebusoara asta, chiar si cei care nu sant in cart, ne descurcam mai bine decat m-as fi asteptat, prindem incredere fara sa ne speriem de dealurile de apa si nici nu stim inca ce nevoie vom avea de stiinta asta peste numai 2 nopti.

Vremea buna aduna ne aduna pe toti in cocpit, bancurile si pozestirile hazoase zburda in voie.











Vine seara, cartul lui Dan RYA, ia sa facem noi un exercitiu de aterizare fara GPS, e un far care bate 24 mile in coltul de V la Thira, ar trebui sa ne ajunga pentru apropiere. Si da-i si mergi, si da-i si te apropie si farul nimic. Se face noapte, ne apropiem 20 mile, 15 mile, 10 mile, farul ioc. Mai sa fie ! In schimb daca nu vedem farul care trebuie, vedem lumini care nu erau pe harta: trecem pe langa o baliza in larg pe la vreo 5-7 mile S de insula.
Santem aproape bine de insula, vedem luminile de pe coasta dar nu vedem farul nici acum. Un far care e dat la 24 mile si care e la 100m inaltime intr-o noapte intunecoasa se vede si de la peste 30 mile, de exemplu lumina farului de la Palagruza din mijlocul Adriaticii se vede bine de pe ambele maluri sau la fel farul de la aeroportul din San Miguel din Azore.

Se face noapte bine, santem la 3-2-1 mile de insula, vedem f bine luminile de la masini, drumurilem cladirile dar nu vedem farul nicum si atunci ma luminez : santem prea in est, luati 330 si o sa iesim pe marina. Mergem la NV si intr-adevar deslusim luminile de la marina, trebuiau sa fie trei vedem doar doua, Grecia doarme.
Stiam ca e o marina in care se intra cu trei viraje de 180 de grade, semnalizata prost si necunoscuta mie. Destul ca sa avem motive solide sa nu intram asta pentru ca intentia mea originala nemarturisita era sa stam pe barca nu la cheu.

Imagine

Continuam cu 2nd spre un loc de ancorare care aparea pe toate hartile si care parea ok, bantuim un pic pana ne gasim o pozitie favorabila in vant, lansam ancora in 6 m de apa, derulam lantul si citim la sonar 5m, 4 m. Ia sa ne mutam noi un picut mai la larg, just in case. Da-i la vinci sa tragem ancora sus, nimic ba suportul de inox al ancorei incepe frumos sa se indoaie intr-o parte sub presiunea lantului. Ups, nu frumos. Mai incercam, ajutam cu motor, nimic, ancora beton, incepe sa joace si lantul in jgheabul lui, vinciul scapa, am pus-o de Malineanu la miezul noptii. Pun doua parame sa stabilizez lantul la tachetii prova si o lasam asa pana cand se face ziua, o sa avem mai multe optiuni si forte proaspete.



Murphy ataca din intuneric : descopar stupefat ca nu mai avem bere. Dupa atata tras de lant dadeam aur pt o sticla de bere dar o alta lege imuabila a iahtingului spuna ca indiferent cati oamenii si cata bautura incarci pe o barca berea se termina in 4 zile.
Plin de draci, plec la culcare. Plaja langa care ancorasem se numea The Black Beach !
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

Episodul 6: Thira – Bodrum

Imagine

Ne trezim la ora de boieri, eu curios sa vad unde ne-am ancorat. Ies afara in cocpit, soare, lumina, un vanticel slab, poate briza de dimineata, peisaj fantastic.
Cafea, mic dejun copios, curatenie pe sectoare, Gabi e la blide.



Ne facem planuri de bataie : cum s-o scoatem, facusem ancorus captivus.
Multe optiuni n-aveam asa ca ne punem pe treaba
- intai hai deasupra ei sa incercam 4 oameni s-o tragem afara cu lantul vertical ajutati si de barca ridicata pe valuri = rezultat canci, jgeabul lantului se indoaie de tot, parca era facut din hartie
- hai cu lantul in partea opusa ancorei, poate reusim s-o dam peste cap = rezultat canci
- hai sa recuperam si sa tragem de parama legata de ciocul ancorei = rezultat canci, se rupe parama de poipropilena de ziceai ca e ata de cusut
- coboram tenderul, va duceti in partea opusa si trageti de parama din cioc = rezultat canci, ba tragem si o o burta serioasa de ras : ii trimisesem pe Stan si Bran sa scoata ancora. Rezultat previzibil : ancora la locul ei si o filmare pe cinste.







- hai sa mai incercam una : lasam lantul lung in apa, ne mutam cu barca la larg si incercam sa tragem asa, poate ancora se intoarce la 180 grade si sare d eunde e prinsa. Rezultat canci ba mai si busim bordajul de lemn de tec facandu-i un frumos sant cu lantul care sarise din jgeabul lui gata indoit de aseara.

Nenea Rod Heikel precizeaza in Greek Waters Pilot ed.8, pag 304 referitor la un ancoraj din caldera: The anchor must have a trip line as the bottom consists of very large rocks which easily snag an anchor. Valabil si pt celelalte ancoraje din Thira, toata insula e din roci si nisip vulcanic, asta imi pare si acum cea mai probabila ipooteza legata de ancora: a nimerit exact intre niste stanci unde s-a blocat din prima.
Asa-I daca n-ai lucrul tau: ia sa fi avut un costum de neopren care costa 50 eur : ne puteam duce 5 m adancime sa vedem ce e acolo dar asa am pierdut 1400 eur.

Concluzia una singura : taiati lantul si tira din Thira, asta este, aici sa-i fie mormantul. Taiem parama care lega lantul de corpul barcii si valea spre caldera, caldarea vulcanului, sa admiram si noi faimoasa priveliste.
Si chiar ca ai ce admira, merita venit si stat o saptamana, vizitat pe indelete si gustat din faimosul lor vin alb.
Ne grabim incet prin caldarea vulcanului, ne apropiem de satul care da numele insulei, admiram faimoasele scari, azi n-aveau si magarusii din dotare, in compensare am vazut telecabinele, ne pazim de numeroasele tender-boats care fac naveta la cele doua cruise-ship din larg, facem 100 de poze fiecare cu fata in prim plan si faleza in fundal, gata, avem si dovada acum ca am ajuns aici, ne promitem in gand sa revenim cu mai mult timp in portofel.

Imagine

Trecem de capul de N al insulei, admiram micul port deja aglomerat si ne intrebam cum o fi in august aici daca in mai n-ai loc de-un tender. Pentru a va face o mica idee despre frumusetea acestui loc binecuvantat si blestemat in acelasi timp, recomanda fotografia sferica de aici.

Foamea loveste, cartul celor doi Dani pregateste ceva scofet sa se potriveasca musai cu feeria de afara.
Zis si facut : pastai turcesti fierte si iutite, adica sa aiba si ceva gust. Ne-am scos, ceva rar, pana si doctorul refuza bunataturile fine.

Imagine

O luam incetisor catre Bodrum, o sa trecem printre jde de insule azi si maine bun prilej de navigat dupa faruri. Totodata un bun prilej sa ma uit pe lista de teme si sa vedem ce mai avem de acoperit.
Inatai nodurile : care nu se fac (desi se invata la scoala si se da si examen din ele) si mai ales cele 5 care se fac si se folosesc pe o barca. Da, 5 sant de-ajuns si ras-de-ajuns.
Dan RYA ne spune poezia de la Scoala RYA : iepurele intra in scorbura, se da dupa copac… Scoala grea RYA asta, tot impul am crezut asta.
Baietii repeta si ei, Gabi il invata pe Tibi cu pasi marunti : faci intai o bucla dar asta nu e nodul nostru.

Imagine

Vine si vantul, sus fustita, si da-i si da-i pana se face seara si se umfla marea, iesisem la larg intr-un culoar care dadea bine in nord si se cam simtea. Marea se monteaza bine, pe la o bucata de noapte trec la carma ca se cam ingrosase. Mergeam bine ca directie cu valuri mari de spate. Mari = mari. Luna ioc, doar repere palide de la cateva faruri si de la traficul destul de intens. Mai ales vasele de croaziera pareau pomi de craciun, nu stiai daca se duc sau vin. Si da-i si tine-te vals la timona sa trecem bine peste valuri. A fost prima data de cand ma dau eu cu barcile cand am luat doua valuri sparte in cocpit. Venite frumos din spate s-au spart exact cand erau deasupra noastra. La primul dintre ele, doctorul care era in cocpit in trening declara scurt: acest val pune capat colaborarii noastre in aceasta noapte. Si s-a scufundat in adancurile barcii pentru programul de somn.
Dau la timona vreo 2 ore jumate pana s-a mai potolit si am putut sa trec la somn. Program de sanatoriu si crutare.
Dimineata ne prinde la adapost intre doua insule in apropiere de Bodrum, lumea foarte relaxata, pacat ca nu mai aveam bere.
Catinel catinel, ne apropiem de Bodrum, prindem un spectacol de elicoptere militare care simulau vreun exercitiu ceva, sau poate o invazie a vreunor insule grecesti din apropiere, traficul de barci se inteteste, vedem chiar si niste balize de ragata in fata portului ca alt loc nu gasisera, la intrarea in senalul de apropiere de port se gasesc unii sa faca volta la 100 m de noi, a trebuit sa punem motor sustinut sa scapam de nebuni. Mai tarziu in port chiar gasim o barca care nu fusese atat de rapida si primise lovitura in plin.

Imagine
Foto: Dan Matiesanu

Pregatim barca de intrare in marina, legam parame in toate partile, coboram baloanele, frenezie numai ce vad pe unul ca se apuca sa desfaca parama pupa babord pe care de-abia o legasem. Ma gandesc ca o sa faca el un nod mai destept cand colo ce sa vezi : omul se gasise sa invete nodurile taman atunci pe parama de acostare. Bun baiat, citise mult in ultima vreme!
Marina din Bodrum bine organizata, chemam barca de asistenta ‘jokerul’, vine ala rapid cu un RIB serios, ne conduce frumos taman in fundul curtii, ne si ajuta la manevrat balena in spatiul stramt si pe la 13.30 santem deja legati la cheu.
Apare imediat reprezentantul firmei de charter si nici buna ziua, nici ‘tu-va-n cur, ne intreaba cu malitie: still floating ? Vazuse de-acasa pe unde fusesem, descoperisem intr-o zi pe barca tot dand panouri la o parte dispozitivul de tracking GPS, asa ca aia stiau pe unde bantuisem plus ca i se raportase imediat lipsa ancorei.
Imediat se executa aprovizionarea cu bere, apare si marele sef de flotila, un tatuat de ziceai ca acum a scapat din slamer, si da-i si lupta cu bere pana seara tarziu, am fost si la un restaurant ca sa si mancam ceva dar tot lichidele au fost baza, eram deshidratati rau.



Intre timp au facut ai aia de la firma socoteala : total distractie = 1600 euro, mai puneam 400 si puteam sa si scufundam barca ca atat era garantia. Ramane sa incercam asta data viitoare.
Seara se termina cu program cultural in cocpit : ne uitam la Captain Ron, e un fel de recapitulare a ce-am facut, patimit, invatat.



Noaptea s-a scurs repede, mai repede pentru unii ca pentru altii, Gabi plecase de dupa-amiaza la Fethyie sa recupereze masina si seara a avut program de spelunca locala, baietii pleaca pe la 10 sa prinda avionul, deh, boierii tot boieri. Ioana, Edi si je il asteptam pe Gabi care apare pe la 12, parasim acri Bodrum si incepem lungul drum spre casa.

Si de atunci ne tot framantam cum sa mai venim la asa guleai, offshore de toti banii !
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
shark
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 122
Membru din: Mie Apr 20, 2011 5:17 pm

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de shark »

Treaba cu neoprenul ......Cred ca in iulie incerci vro 5m sa respiri din detentor ......Asa ca data viitoare s-ar putea sa ma aveti cu voi (nu de alta dar sa nu mai pierdeti 1400 euro ).....

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

shark scrie:Treaba cu neoprenul ......Cred ca in iulie incerci vro 5m sa respiri din detentor ......Asa ca data viitoare s-ar putea sa ma aveti cu voi (nu de alta dar sa nu mai pierdeti 1400 euro ).....
Am mai facut apnee asa si anul trecut dar era in iulie, apa calda, frumos, o dupa-amiaza intreaga am cules iarba de pe fundul apei. Acum era rece tare, nu prea iti venea sa te bagi la fund.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

ghyoc
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
Mesaje: 50
Membru din: Vin Mai 20, 2011 8:12 pm

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de ghyoc »

aveati asigurare pentru cautiunea barcii ?

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

ghyoc scrie:aveati asigurare pentru cautiunea barcii ?
Nope. O sa intreb pentru turele urmatoare unde si cum se face ca tare ne-ar fi prins bine. Am inteles ca e cateva sute de EUR, nu mai mult.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

ghyoc
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
Mesaje: 50
Membru din: Vin Mai 20, 2011 8:12 pm

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de ghyoc »

eu, acum in aprilie, am platit vreo 90eur pt o garantie de 1300.
anul trecut, catamaranul a avut o garantie mai mare (peste 2000) si am platit cam 150 eur.

i-am folosit pe

http://www.mastundschotbruch.at/

nu ma pot abtine sa nu intreb, pt 1400 de euroni nu a vrut nimeni sa faca o baie racoritoare ? trebuia sa le spui ca ai legat ultima bere de ancora :)

dan_matiesanu
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 114
Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de dan_matiesanu »

la ora aia habar n-aveam ca o sa coste 1400 (de fapt 1600 in total). daca imi aduc bine aminte, circulau estimari conform carora daca am chema scafandru de la marina vlachiti, ne-ar fi taxat cel putin 150-200, iar noi in nebunia noastra ne inchipuiam ca ancora+lant o sa coste cam pe-acolo. in orice caz, imediat ce-am vazut nota de plata am fugit la magazinul din marina si poti sa spun ca baietii ne-au facut un pret decent, acolo plateam mai mult pe aceeasi ancora+lant.

iar baie rece in apa aia n-as fi facut nici pentru 16.000 de euro, apa de 15 grade la suprafata inseamna vreo 5 grade la 3 metri si naiba stie cit la 5-6 metri adancime si chiar nu-s curios de genul asta de senzatii tari. (care pot insemna deces, nu de alta...)

insa asigurarea garantiei e musai, nu ma mai urc pe nici o barca fara asa ceva, insa nici de aia nu stiam. de aia fost skipper-TRAINING, nu?

Scrie răspuns