Southampton-Mangalia cu Elan 340

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Solitaire » Lun Noi 19, 2012 8:02 pm

Deci, ca sa nu alergam in jurul tufei, cum se spune, baietii astia s-au aruncat la un os mai mare decat pot ei sa roada. Eu sunt sigur ca toti sunt baieti buni, tineri, puternici si curajosi, dar marea din pacate nu vede sau apreciaza asta.
Cateva puncte as vrea sa exprim aici, bazate doar pe informatii partiale. Bineinteles ca pot fi tot felul de alte unghiuri nevazute, dar de la distanta cam asa le vad eu:

1. Nu este esecul care trebuie sa descurajeze de la alte incercari. Toti care fac expeditii extreme au avut situatii cand si-au bagat coada intre picioare, au facut 180 de grade si inapoi acasa. Cateodata, anumite voiaje sunt moarte de la primul pas. Uneori, chiar si cei de "profesie" nu fac mai mult decat cateva mile offshore pana intorc spatele la ocean si carmesc spre tarm, uitati-va la Vendee Globe sau VOR, sau Velux 5. Si baieti, nu uitati ca sunteti la ani lumina fata de acesti sailori cu zeci si sute de mii de mile la bord.
Nu, nu este esecul, esecul trebuie imbratisat si celebrat, pentru ca daca ai invatat ceva din el vei fi mai puternic data viitoare. Cand ai cazut de pe cal, scuturi praful de pe tine si sari inapoi in shea.

2. De ce recorduri si digitalizari publice de eroi? Intr-un Elan 340, iarna din Canalul Manecii, si NON-STOP? Dupa cum suna toata povestea asta, asta era o "delivery" din Anglia in Romania. De ce non-stop si cu viteze de catamarane? Pentru glorie, faima de 15 minute, pentru ce? De ce sa nu faceti mai intai asta si apoi sa povestiti lumii cum a fost? De ce sa facem stiri in mass media ca alti romani "aventurieri" au "incercat" si aproape au fost salvati de SAR?
Si am inteles ca baietii astia sunt foarte buni in dinghy racing, promisiunea de viitor a tarii in sailing. De ce nu au fost sfatuiti putin mai bine de cei mai batrani si cu experienta, cum ar fi Constantin, care deja si-a rupt ciolanele pe aceeasi Biscaya? Este datoria celor cu experienta sa protejeze si sa ghideze cei tineri spre decizii solide si rationale.

3. Vorbind de recorduri si de racing, observati ca am pus "profesionist" in ghilimele. Racerii nu au fost si nu vor fi niciodata profesionisti, decat pentru faptul ca sunt platiti pentru ceea ce fac. Cei care fac club racing dorm noaptea intreaga in patul lor de acasa. Si cei care fac ocean racing, fac 2-3 luni pe mare dupa care se reintorc acasa. Adevaratii "profesionisti" sunt cruiserii, da ai citit bine, cruiserii, pentru ca ei petrec 24 de ore pe zi, luni si ani intregi la bordul ambarcatiunilor lor. Am intalnit oameni care au facut asta de 40 de ani, far nici o baza stabila pa pamant, fara casa, apartament, sau reintoarcere la "civilizatie." Oamenii astia au trecut prin toate situatiile posibile si imaginabile, de la pierdut catarge pana la luptat cu cockroaches la tropice, sau impotriva piratilor, sau atacati de balene, sau bolnavi atunci cand erau singuri pe mare. Fara shore crew, fara, Sat phone, fara mama si tata.
E foarte frumos ca aceste mari curse au large inspira tinerii sa faca ale lor aventuri, dar cred ca exista un "gap" intre glorie si realitate. Trebuie sa-ti scuipi plamanii ani multi pa marile lumii inainte sa anunti recorduri inutile. Weekend sailing nu se pune la socoteala, nici ca ai inchiriat o Bavaria in Croatia pentru o saptamana de vara fierbinte. Dinghy sailing da, se pune, chiar majoritatea skipperilor internationali au asta la baza, dar dati-va o sansa sa reusiti cu succes dragilor, nu faceti totul de la inceput imposibil. Macar un 50-50% dati-va.

E pacat, eu sper ca asta sa nu-i descurajeze, dar totodata sper sa invete ceva, in special ca marea nu este un joc, si ca singurii castigatori sunt cei ce ajung pe partea cealalta nevatamati.
Pregatiti-va mai bine, fiti umili si respectuosi cu elementele naturii, si mai ales, tineti-va visurile pentru voi si nu pentru social media. Dupa ce ati trait momentele alea pentru voi, cu nimeni stiind unde sunteti pe fata pamantului, atunci puteti impartasi povestea voastra cu restul lumii.
Pana atunci, mile lungi si frumoase!
Rating: 30%
 
Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
 
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Florio » Lun Noi 19, 2012 10:48 pm

Solitaire scrie:Deci, ca sa nu alergam in jurul tufei, cum se spune, baietii astia s-au aruncat la un os mai mare decat pot ei sa roada. Eu sunt sigur ca toti sunt baieti buni, tineri, puternici si curajosi, dar marea din pacate nu vede sau apreciaza asta.
Cateva puncte as vrea sa exprim aici, bazate doar pe informatii partiale. Bineinteles ca pot fi tot felul de alte unghiuri nevazute, dar de la distanta cam asa le vad eu:

1. Nu este esecul care trebuie sa descurajeze de la alte incercari. Toti care fac expeditii extreme au avut situatii cand si-au bagat coada intre picioare, au facut 180 de grade si inapoi acasa. Cateodata, anumite voiaje sunt moarte de la primul pas. Uneori, chiar si cei de "profesie" nu fac mai mult decat cateva mile offshore pana intorc spatele la ocean si carmesc spre tarm, uitati-va la Vendee Globe sau VOR, sau Velux 5. Si baieti, nu uitati ca sunteti la ani lumina fata de acesti sailori cu zeci si sute de mii de mile la bord.
Nu, nu este esecul, esecul trebuie imbratisat si celebrat, pentru ca daca ai invatat ceva din el vei fi mai puternic data viitoare. Cand ai cazut de pe cal, scuturi praful de pe tine si sari inapoi in shea.

2. De ce recorduri si digitalizari publice de eroi? Intr-un Elan 340, iarna din Canalul Manecii, si NON-STOP? Dupa cum suna toata povestea asta, asta era o "delivery" din Anglia in Romania. De ce non-stop si cu viteze de catamarane? Pentru glorie, faima de 15 minute, pentru ce? De ce sa nu faceti mai intai asta si apoi sa povestiti lumii cum a fost? De ce sa facem stiri in mass media ca alti romani "aventurieri" au "incercat" si aproape au fost salvati de SAR?
Si am inteles ca baietii astia sunt foarte buni in dinghy racing, promisiunea de viitor a tarii in sailing. De ce nu au fost sfatuiti putin mai bine de cei mai batrani si cu experienta, cum ar fi Constantin, care deja si-a rupt ciolanele pe aceeasi Biscaya? Este datoria celor cu experienta sa protejeze si sa ghideze cei tineri spre decizii solide si rationale.

3. Vorbind de recorduri si de racing, observati ca am pus "profesionist" in ghilimele. Racerii nu au fost si nu vor fi niciodata profesionisti, decat pentru faptul ca sunt platiti pentru ceea ce fac. Cei care fac club racing dorm noaptea intreaga in patul lor de acasa. Si cei care fac ocean racing, fac 2-3 luni pe mare dupa care se reintorc acasa. Adevaratii "profesionisti" sunt cruiserii, da ai citit bine, cruiserii, pentru ca ei petrec 24 de ore pe zi, luni si ani intregi la bordul ambarcatiunilor lor. Am intalnit oameni care au facut asta de 40 de ani, far nici o baza stabila pa pamant, fara casa, apartament, sau reintoarcere la "civilizatie." Oamenii astia au trecut prin toate situatiile posibile si imaginabile, de la pierdut catarge pana la luptat cu cockroaches la tropice, sau impotriva piratilor, sau atacati de balene, sau bolnavi atunci cand erau singuri pe mare. Fara shore crew, fara, Sat phone, fara mama si tata.
E foarte frumos ca aceste mari curse au large inspira tinerii sa faca ale lor aventuri, dar cred ca exista un "gap" intre glorie si realitate. Trebuie sa-ti scuipi plamanii ani multi pa marile lumii inainte sa anunti recorduri inutile. Weekend sailing nu se pune la socoteala, nici ca ai inchiriat o Bavaria in Croatia pentru o saptamana de vara fierbinte. Dinghy sailing da, se pune, chiar majoritatea skipperilor internationali au asta la baza, dar dati-va o sansa sa reusiti cu succes dragilor, nu faceti totul de la inceput imposibil. Macar un 50-50% dati-va.

E pacat, eu sper ca asta sa nu-i descurajeze, dar totodata sper sa invete ceva, in special ca marea nu este un joc, si ca singurii castigatori sunt cei ce ajung pe partea cealalta nevatamati.
Pregatiti-va mai bine, fiti umili si respectuosi cu elementele naturii, si mai ales, tineti-va visurile pentru voi si nu pentru social media. Dupa ce ati trait momentele alea pentru voi, cu nimeni stiind unde sunteti pe fata pamantului, atunci puteti impartasi povestea voastra cu restul lumii.
Pana atunci, mile lungi si frumoase!



Ce altceva se poate adauga la asemenea lucruri, simplu si corect spuse ? Pai nimic. Asta e tot.

Eu am inteles ideea de record de la care au pornit, ca pe un tel propus, nu neaparat ca pe o conditie impusa. Stii cum se spune, daca nu iti fixezi o tinta macar orientativa, nu stii incotro mergi :) .
Era de asteptat ca recordul de viteza propus sa nu fie atins, asta nu incape indoiala. Dar important era sa ajunga intregi, date fiind conditiile de navigatie in aceasta perioada dificila pentru traseul lor.
Opinia mea e ca retragerea lor a fost o dovada de realism, intr-un ultim si optim moment. Asa cum spune si Christian, e bine sa respecti fortele naturii. Ca alta cale sanatoasa, nu e :)
Si intr-adevar, o usoara discretie si modestie cu privire la aceasta aventura, ar fi fost benefica .
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
 
Mesaje: 1154
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde home made » Mar Noi 20, 2012 2:20 am

nu cred ca baietii s-au aruncat la un os prea mare,sint bine pregatiti practic si teoretic,au vitalitatea tineretii si entuziasmul necesar unei asemenea calatorii.
au vrut sa faca aceasta calatorie contra cronometru pentru ei,nu pentru presa sau forumuri.binenteles ca s-a aflat si un reporter oarecare a facut mare tambalau.in afara de asta fereastra de timp liber era limitata ;aici ca sa traiesti trebuie sa muncesti ceva timp.....mai mult uneori.as vrea sa va intreb,intre 25-35 ani stiind ce puteti,nu v-ati fi bagat la o asa calatorie?eu unul m-as fi bagat.asa consideram ca participantii de la vandee globe care au avut probleme si s-au intors,sau aruncat la un os prea mare?daca cineva cu experienta a considerat ca nu au sanse,de ce nu a atras atentia pe aici sau pe alt forum?aaaa...acum venim si incepem cu trasul de urechi.eu consider ca au actionat ca niste navigatori cumpatati si nu au sarit calul,au rumegat situatia si au actionat corect.
spre nenorocul lor nu au prins nici o fereastra favorabila in golf,acolo chiar e nevoie de noroc sa ai timp(vint)favorabil macar 48 de ore,poate data viitoare,cine stie?or sa aduca o alta barca.poate vor veni ceva alizee sa vina linistiti pina in gibraltar :)
home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
 
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Constantin » Mar Noi 20, 2012 6:30 am

"2. De ce recorduri si digitalizari publice de eroi? Intr-un Elan 340, iarna din Canalul Manecii, si NON-STOP? Dupa cum suna toata povestea asta, asta era o "delivery" din Anglia in Romania. De ce non-stop si cu viteze de catamarane? Pentru glorie, faima de 15 minute, pentru ce? De ce sa nu faceti mai intai asta si apoi sa povestiti lumii cum a fost? De ce sa facem stiri in mass media ca alti romani "aventurieri" au "incercat" si aproape au fost salvati de SAR?
Si am inteles ca baietii astia sunt foarte buni in dinghy racing, promisiunea de viitor a tarii in sailing. De ce nu au fost sfatuiti putin mai bine de cei mai batrani si cu experienta, cum ar fi Constantin, care deja si-a rupt ciolanele pe aceeasi Biscaya? Este datoria celor cu experienta sa protejeze si sa ghideze cei tineri spre decizii solide si rationale."

Constantin a facut asta, am vorbit cu Alex inainte de a porni ei. Eu personal am incredere deplina in Alex! Este tanar, nu are prea multe mile pe ocean, dar este foarte bun. Despre ceilalti, nu pot spune nimic, nu-i cunosc. Alex insa este singurul skipper roman despre care pot sa afirm ca face totul asa cum scrie in Cartea cea Mare. Cei care au fost cu mine pe nava, stiu despre ce vorbesc. Pe Alex il urmaresc de vreun an, cred ca este numele despre care se va vorbi in anii urmatori in yachtingul romanesc.

Nu cred ca si-au propus prea mult, cred doar ca echipajul, in ansamblul sau, nu a fost indeajuns de rodat. Este mai degraba intuitie. Nu stiu exact pe unde, pana unde au ajuns, inainte de a reveni la Brest. Stiu insa ce probleme ridica apele din Canal, stiu ce vanturi si valuri sunt la sud de Land End. Pentru cei care nu petrec acolo cele mai multe din zile, este incredibil de greu. Acolo, pe vant de 5 Bf, localnicii nu ies, ca "nu e vant".

Si sunt de acord, cruiserii sunt marii campioni, ei sunt adevaratii marinari. Din motivele atat de pertinent expuse.

Nu stiu ce calcule au facut baietii astia, viteza propusa este evident ireala, dar nu asta conteaza. A trece Biscaya iarna, este oricum un record. A merge fara escala, este oricum un record. Fara experienta pe ocean, intr-o nava atat de mica, este oricum un record. A-ti propune un astfel de tel, poate fi oricum un record.

Cineva, pe careva forum, a spus: "Nu te intrista ca s-a terminat, bucurate ca s-a intamplat"

Baietii acestia au acum o experienta pe care foarte putini skipperi din tara o au. Sunt sigur ca vom mai auzi de ei. Eu ma bucur ca au incercat, sper sa mai incerce si alte experiente.

Poate, data viitoare, nu voi mai afla din ziare despre tentativele lor, ci vor dori sa discute cu mine, sau cu altii cu multa experienta (sunt, mai multi) inainte de a pleca. A cere parerea unuia care a mai fost pe acolo nu e gresit.

Baieti, va doresc Faire winds!
Vara este o stare de spirit!
www.scoala-nautica.ro
Constantin
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
 
Mesaje: 101
Membru din: Vin Apr 29, 2011 3:27 pm
Localitate: Constanta, Romania

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Constantin » Mar Noi 20, 2012 6:38 am

"E pacat, eu sper ca asta sa nu-i descurajeze, dar totodata sper sa invete ceva, in special ca marea nu este un joc, si ca singurii castigatori sunt cei ce ajung pe partea cealalta nevatamati.
Pregatiti-va mai bine, fiti umili si respectuosi cu elementele naturii, si mai ales, tineti-va visurile pentru voi si nu pentru social media. Dupa ce ati trait momentele alea pentru voi, cu nimeni stiind unde sunteti pe fata pamantului, atunci puteti impartasi povestea voastra cu restul lumii.
Pana atunci, mile lungi si frumoase!"

Este ceea ce spun si eu, de (prea) multi ani! Ai spus asta cu atat de mult suflet, incat pe mine ma doare... Subscriu din toata inima.

Pacat, nu am acum timp sa scriu, trebuie sa plec la Oradea, dar sper sa pot reveni.

@Solitaire, tare multe sa pare ca avem in comun
Vara este o stare de spirit!
www.scoala-nautica.ro
Rating: 10%
 
Constantin
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
 
Mesaje: 101
Membru din: Vin Apr 29, 2011 3:27 pm
Localitate: Constanta, Romania

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde skipper » Mar Noi 20, 2012 9:50 pm

Nu pot decat sa salut cu respect parererile lui Christian si Constantin, atat de pertinente in continut si atat de diplomat expuse mai sus.
Indraznesc sa le adaug si pe ale mele, a bon entendeur salut!


Solitaire scrie:1. Nu este esecul care trebuie sa descurajeze de la alte incercari. ... Cand ai cazut de pe cal, scuturi praful de pe tine si sari inapoi in shea.

Nu stiu sigur cine a spus (Reagan?): Nu conteaza ca ai cazut de n ori, conteaza sa te ridici de n+1 ori!
Dar stiu sigur ca Ernest Shakelton avea deviza: "Mai bine un magar viu decat un leu mort" si in ciuda unor adversitati nemaintalnite nu a pierdut niciodata nici un om din echipaj.

Solitaire scrie:2. De ce recorduri si digitalizari publice de eroi? De ce sa nu faceti mai intai asta si apoi sa povestiti lumii cum a fost? De ce sa facem stiri in mass media ca alti romani "aventurieri" au "incercat" si aproape au fost salvati de SAR?

Pentru ca asa e obiceiul pamantului: ce conteaza e cotcodacul si mai putin oul. Nu facutul e important ci vorbitul despre facut si asta nu numai in iahting, in toate cele. A se vedea comentatorii consacrati ai fenomenului, de la Titu Maiorescu (Gestalt) pana la Patapevici (fetida).

Solitaire scrie:Si am inteles ca baietii astia sunt foarte buni in dinghy racing, promisiunea de viitor a tarii in sailing. De ce nu au fost sfatuiti putin mai bine de cei mai batrani si cu experienta, cum ar fi Constantin, care deja si-a rupt ciolanele pe aceeasi Biscaya? Este datoria celor cu experienta sa protejeze si sa ghideze cei tineri spre decizii solide si rationale.

Dinghy sailingul e bun ca prima treapta in iahting, pt creat baza de masa intre copii. Dar a sari de la dinghi la Golful Biscaia e un pic cam mult, intra la cascadorii.
Nu cred ca te poti baga sa le spui oamenilor:ba. linistiti-va ca o sa va rupeti fie barca fie gatul! Pt ca raspunsul va fi imediat, iritat si total negativ. Cel putin eu unul asa am gandit desi indiciile erau evidente ca sortii de izbanda sant nuli. Le-am urat noroc gandindu-ma ca orice s-ar intampla, doi factori le asigurau supravietuirea: temperatura apei si faptul ca peste tot ruta era in raza elicopterelor SAR.

Solitaire scrie:3. Vorbind de recorduri si de racing, observati ca am pus "profesionist" in ghilimele. .

Ca in majoritatea sporturilor, profesionist e una, cunoscator e alta! Primul e platit dar al doilea e cel care cunoaste!

Solitaire scrie:... Pregatiti-va mai bine, fiti umili si respectuosi cu elementele naturii, si mai ales, tineti-va visurile pentru voi si nu pentru social media. Dupa ce ati trait momentele alea pentru voi, cu nimeni stiind unde sunteti pe fata pamantului, atunci puteti impartasi povestea voastra cu restul lumii. Pana atunci, mile lungi si frumoase!

Ce frumos spus! Ce indemn nobil!
Dar factorul Cotcodac primeaza si e atat de traditional!
In istoria iahtingului romanesc isprava ajungerii pana in Mediterana la a treia incercare merita opt carti! Ura, la trecutu-ti mare, mare viitor!

home made scrie:nu cred ca baietii s-au aruncat la un os prea mare,sint bine pregatiti practic si teoretic,au vitalitatea tineretii si entuziasmul necesar unei asemenea calatorii.

Marea nu tine cont nici de tinerete nici de entuziasm ci iti cere altceva mai intai: pricepere. Vorba unuia din UK: fundul oceanului e plin de optimisti!
Despre pragatirea teoretica am pus exemplele mai sus si daca le iei la amanunt sant greseli de baza acolo, despre aia practica, cum a zis Christian mai sus: dinghi si weeekend sailing nu se pun.

home made scrie:...daca cineva cu experienta a considerat ca nu au sanse,de ce nu a atras atentia pe aici sau pe alt forum?
Vezi motivul mai sus.

home made scrie:spre nenorocul lor nu au prins nici o fereastra favorabila in golf,acolo chiar e nevoie de noroc sa ai timp(vint)favorabil macar 48 de ore,poate data viitoare,cine stie?or sa aduca o alta barca.poate vor veni ceva alizee sa vina linistiti pina in gibraltar :)
Caz tipic de nesansa! Sa vezi insa nesansa daca urca alizeele pana la latitudinea Biscaiei!

Constantin scrie: ... este singurul skipper roman despre care pot sa afirm ca face totul asa cum scrie in Cartea cea Mare
Nu stiu care e Cartea cea Mare dar mie mi s-au parut niste erori de judecata fundamentale in pregatirea "recordului". M-am crucit de ce citeam dar fiecare face ce vrea cu pielea lui!

Toata istoria asta imi aduce aminte de o vorba veche:
Exista marinari curajosi, exista marinari batrani dar nu exista marinari curajosi batrani!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Rating: 20%
 
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2510
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde x_petrolist » Joi Noi 22, 2012 8:09 pm

skipper scrie:.... Dar stiu sigur ca Ernest Shakelton avea deviza: "Mai bine un magar viu decat un leu mort" si in ciuda unor adversitati nemaintalnite nu a pierdut niciodata nici un om din echipaj....

ba pe deasupra ii si trata cu bauturi foarte fine:
http://www.nytimes.com/2011/07/24/magaz ... d=all&_r=0
un om extrem de interesant
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Rating: 20%
 
x_petrolist
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
 
Mesaje: 97
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:38 pm
Localitate: New Jersey

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde skipper » Mie Mar 20, 2013 8:57 pm

Un nou articol pe tema recordului nerecordat.
Ar fi de ras daca n-ar fi de plans!

Aventuri de peste mări și țări
Tuesday, December 4, 2012

de Iulia Fulicea

Yachtingul nu este un sport sau o activitate foarte populară la noi. Motivele sunt mai multe și nu le voi analiza acum, cel mai important fiind faptul că in perioada socialista accesul pe mare era limitat și controlat. Așadar nu există o cultură a mării, iar pentru majoritatea oamenilor, o vacanță la mare se desfășoară pe plajă și în stațiune, limita geamandurii nefiind depășită. Există totuși un procent mic de împătimiți ai navigatului cu vele, care trăiesc într-un fel de bulă în care yachtingul este o parte importantă din viața lor. Suntem un fel de echipă de bob a Jamaicăi și trăim permanent cu marea în suflet, fie că navigăm de placere, de competiție sau pur și simplu ne plimbăm pe la saloane nautice sau petreceri tematice.

Atât eu, soțul meu cât și fratele meu facem yachting și participăm la competiții pe Marea Neagră pe velierul Simina (http://www.siminateam.ro)

În momentul în care soțul meu, Victor Fulicea s-a decis să cumpere încă o ambarcațiune cu vele din Anglia și să o aducă pe mare, navigând fără motor, doar cu ajutorul vântului de la Southampton până la Mangalia, pe o distanță de aproximativ 3200 de mile, fără sa se oprească în nici un port, în plină toamnă, toată lumea din “bula de pasionați” s-a gândit că nu este sănătos la cap. Toți se întrebau la ce ne mai trebuie încă o barcă și de ce tocmai din Anglia, dar când ai un vis și adrenalina îți pocnește în vene, nimic nu pare a fi imposibil. Motivul achiziționării acestei bărci este planul nostru de a face o școală de yachting în România, pe o barcă pregătită de competiție cum este aceasta. La noi în țară se desfășoară anual în jur de zece regate, iar noi ne dorim să ajutăm la creșterea nivelului yachtingului în acest fel. Astfel, ambarcațiunea Simina, cu care deja participăm de câțiva ani la competițiile de la noi, va avea o soră mai mică, Simina 2.

Nu numai că yachtingul nu este foarte cunoscut în România, dar în plus este perceput și ca o activitate de sezon cald care începe în mai și se termină în octombrie. Drept urmare cam tot echipamentul de care dispuneam până la acel moment nu era suficient pentru a răzbate frigul așteptat. Pregătirile au început imediat după luarea deciziei de a cumpăra barca, primul pas fiind formarea echipajului. Pentru că urmau să petreacă mai mult de o lună împreună pe barcă, era important sa fie persoane nu numai pregătite să înfrunte marea și vremea rea, dar și cu care să se poată conviețui. În final Victor a ales să plece alături de Alex Micu, Ștefan Munteanu și Andrei Pop. Cu toții făceau yachting de mulți ani, Alex având CV-ul de competiții de yachting cel mai impresionant, Andrei și Stefan fiind membri în echipajul Siminei, deci de-ai casei. În afară de Alex, nici unul dintre cei patru nu mai efectuaseră o călătorie de acest tip, dar toți erau nerăbdădori să vadă ce-i așteaptă.

Cei patru au început să facă liste peste liste, să calculeze cantități de apă, de mâncare, să strângă instrumentele necesare călătoriei cu care barca nu era dotată. S-au cumpărat polare, saci de dormit, first layere groase și diferite kituri de supraviețuire. O mare dilemă a fost soluționarea problemei apei pe care o puteau lua cu ei în rezervoare. După calcule și brainstorming-uri repetate concluzia a fost că singura solutie ca să le ajungă timp de o luna apa era să cumpere un desalinizator manual, iar în rezervoarele bărcii să pună apă potabilă. Problema mâncării, și a volumului pe care această cantitate uriașa ar fi urmat să o ocupe a fost soluționată prin achiziționarea unor cutii cu hrană deshidratată, practic un praf peste care se toarnă apă clocotită. Am testat înainte de plecarea lor somon cu cartofi la cuptor și a fost incredibil de gustos. Pentru vitaminizare au luat mere verzi și lămâi, iar pentru răul de mare ghimbir și medicamente homeopate. Îmbrăcămintea a fost și ea atent aleasă în așa fel încât să nu ocupe și sa nu cântarească prea mult. Barca despre care vorbim este un Elan 340, echivalentul a zece metri lungime. Încărcarea maximă pe care o suportă este de o tonă patru sute, deci vă dați seama că totul a fost calculat cu mare atenție pentru a nu depăși această valoare. După două săptămâni de împachetat, totul a fost încărcat în mașină și băieții s-au strecurat cu greu printre saci de dormit, panouri solare, desalinizator, veste de salvare, plută de supraviețuire și așa ma departe și au plecat spre Southampton. Entuziasmul inițial a făcut călătoria de 2800 km să pară o nimica toată.

Ajunși acolo cu inima strânsă de emoție au început să verifice barca pe care atunci o vedeau pentru prima dată în realitate. Deși barca fusese verificată tehnic de o firmă specializată și primise acordul de a pleca la drum către România, s-au mai găsit câteva mici nereguli care au trebuit reparate pe loc. Toate bagajele au fost mutate din mașină pe barcă și dupa patru zile de pregătiri și formalități legale au plecat la drum. Un amănunt pe care am uitat să-l menționez este că la Southampton ploua cu galeata, non stop.

Pentru prognoza meteo, Victor a ales să folosească o aplicație care se numeste Weather 4D, pe care o verifica pe iPad. În paralel el consulta un program de rutare numit Expedition, folosit și de unele echipe care participă în Volvo Ocean Race, care integrează prognoza meteo cu harta maritimă și cu poziția și trasa bărcii. Pentru acest lucru avea nevoie de conexiune internet care în mijlocul mării nu era mereu disponibilă. Tot în același timp, prietenii și familia consultau non-stop diverse prognoze și dădeau sms-uri cu ultimele noutăți. Ei aveau la dispoziție și un telefon prin satelit, cu o cartelă prepaid, prin care ar fi putut decărca prognoza meteo dar cu o viteză de downloadare mult prea mică pentru a fi eficientă. La începutul călătoriei și anume la traversarea Mării Mânecii prognozele s-au adeverit: vânt foarte puternic din față, valuri de 4 metri, ploaie, frig și umezeală. Când vântul suflă din față, barcile merg în zig-zag, la un unghi de 35-40 de grade față de direcția lui. Se numește că merg cu “vânt de strâns”, viteza bărcii si VMG-ul fiind cele mai mici pe această alura de vânt. VMG-ul (Velocity Made Good) înseamnă viteza cu care te apropii de direcția din care bate vântul. Cei patru urmau să se împartă în carturi de câte două persoane, în care să se schimbe fiecare la câte șase ore: trei ore skipper, trei ore crew și șase ore odihna. Primele 24 de ore au fost destul de grele cel puțin pentru Andrei care a avut rău de mare foarte puternic. Din fericire vântul s-a lăsat și valurile s-au potolit așa că si el s-a simțit mai bine. Dar greul de-abia acum începea. A urmat o zi întreagă în care vântul nu a suflat de loc, perioadă în care au stat pe loc fară să avanseze, încercând să repare stricăciunile produse de furtuna din ziua precedentă. Unul dintre geamurile laterale s-a spart, lasând multă apă să intre în interior, o velă s-a rupt iar mai multe școte prezentau semne de uzură care anunțau că nu vor mai rezista mult și se vor rupe. Vântul a început din nou să sufle din ce în ce mai tare spre seara, cu rafale de 35 de noduri și valuri de șase metri. Barca avansa rapid printre valuri iar echipajul avea adrenalina maximă. Un “mic” detaliu pe care nu l-am amintit până acum este acela că barca nu avea montat nici un sistem de încălzire. Erau paisprezece grade înăuntru si opt afară. Degerați de frig, uzi fleașcă și fără nici o șansă de a se usca sau încălzi prea curând, cu o prognoză meteo care anunța vânt și mai puternic pentru următoarele ore, au luat decizia sa se opreasca la Brest să se adăpostească de furtună. Să nu vă închipuiți că s-au dus să viziteze orașul ci de cum s-a luminat, s-au apucat să repare ce se stricase, să spele barca, hainele și să se pregătească de drum. Vremea nu a “ținut cu ei” cum ar spune un comentator de fotbal, căci vântul și ploaia nu păreau să se domolească. Din acest moment în care s-au abătut de la planul inițial de a nu se opri, moralul echipajului era deja pe jumătate doborât. Pasul cel mare pe care trebuiau să-l facă era traversarea Golfului Biscaya, zonă cunoscută pentru vremea schimbătoare și vânturile puternice. Au încercat de două ori să treacă golful, cu vânt foarte puternic suflând tot din față iar până la urmă frigul (cinci grade la exterior și vant de patuzeci de noduri sunt echivalentul a minus trei grade Celsius) i-a învins și au decis să amâne aventura pentru la primăvară când vor monta și un sistem de încălzire, iar vremea va fi mai prietenoasă. Au acostat așadar din nou la Brest unde au scos barca pe mal, la iernat și s-au întors acasă puțin învinși, dar cu satisfacția că au facut tot ce a fost omenește posibil.

Dintr-un punct de vedere foarte pragmatic, au ratat cursa cu ei însăși de a aduce barca navigând doar cu vele, fără oprire din Southampton în Mangalia. Nu au fost suficient pregătiți, iar vremea a înrăutățit situația. Din păcate socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din târg, dar tocmai în asta constă frumusețea yachtingului. Nu este ca și când au avut de săpat un șanț lat de un metru și lung de douăzeci în 3 zile și nu au reușit, deci au eșuat. De multe ori drumul de la stabilirea obiectivului până la îndeplinirea lui valorează mai mult decât victoria în sine. Din această perspectivă, vor avea ce povesti, aventura rămânându-le cu siguranță întipărită în minte. Singuri și-au impus ștacheta inițială și singuri s-au adaptat la situație și și-au modificat planul conform cu contextul real.

Vor reveni la primăvară, mai motivați și mai bine pregătiți și vor aduce barca în Mangalia, pe distanța de 2900 mile marine rămase, iar eu vă voi povesti in continuare, aventura lor, cu lux de amănunte.

Va urma...

(Articol scris pentru “The Art Of Living Magazine”)
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2510
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Solitaire » Joi Mar 21, 2013 7:47 am

Mda, "putin invinsi."
Nu trebuia s-o pui asta sub categoria "Umor?" Plus ca se pare ca va fi un foileton, fiecare episod cu aventurile lui.
Se pare ca cei care traiesc in acea "bula" cum a mentionat autorul (cei care fac bob in Jamaica) sunt in spirite bune si se pregatesc sa continue. E bine ca exista perseverenta si temeritate, da, dar se pare ca lectia nu s-a invatat inca, dar deh, asta e frumusetea yacthingului:
"Nu au fost suficient pregătiți, iar vremea a înrăutățit situația. Din păcate socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din târg, dar tocmai în asta constă frumusețea yachtingului."
Tre' sa fi fost frumos tare.
Rating: 40%
 
Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
 
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde skipper » Joi Mar 21, 2013 1:16 pm

Solitaire scrie:Mda, "putin invinsi."
Nu trebuia s-o pui asta sub categoria "Umor?" ....


Nu puteam s-o pun la Umor ca daca-l iei la bani marunti la noi tot iahtingul e la categoria Rasu-Plansu!
Da' las ca ne facem noi mari si trecem Biscaia!
Da' de frumos cred si eu c-a fost frumos, spre "very exciting" chiar! Asteptam cu maxim interes noile episoade!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2510
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Jurnale de bord

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron