Southampton-Mangalia cu Elan 340

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!
Scrie răspuns
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Florio »

Solitaire scrie:Mda, "putin invinsi."
Nu trebuia s-o pui asta sub categoria "Umor?" Plus ca se pare ca va fi un foileton, fiecare episod cu aventurile lui.
In sensul "umor" i-am semnalat ieri lui Romeo, adresa web a acestui articol :) .
Umor ca idee, ca punere in fraza . Nu imi permit sa rad de echipaj, le doresc sa reuseasca incercarea, in limitele lor firesti , cu decizii rationale.

Dar nu m-am putut abtine sa nu ma amuz cu Romeo despre :

-Problema lor cu volumul urias de apa potabila, cand initial erau porniti pe performanta : 19 zile Southampton-Mangalia .

-Scotele se rosesera dupa o zi de navigatie :) : " o velă s-a rupt iar mai multe școte prezentau semne de uzură care anunțau că nu vor mai rezista mult și se vor rupe."
Asa sunt scotele astea, se mai schimba si ele dupa doua trei zile. Nu poti sa le lasi asa. :)

-Plecasera la drum cu gandul ca vremea va fi foarte buna si cand colo : "Vremea nu a “ținut cu ei” cum ar spune un comentator de fotbal, căci vântul și ploaia nu păreau să se domolească. "
Asa ceva nu e normal pe mare. Pai sa le dea vreme cu ploaie si vant ? :)

-Finalul e domol dar fericit : " "au decis să amâne aventura pentru la primăvară când vor monta și un sistem de încălzire, iar vremea va fi mai prietenoasă. Au acostat așadar din nou la Brest unde au scos barca pe mal, la iernat și s-au întors acasă puțin învinși, dar cu satisfacția că au facut tot ce a fost omenește posibil."

Eu cred ca si acum in aprilie, cu webasto la bord, daca vantul va avea 35 nd vor mai exista motive de abandon : n-au incalzire pe punte ! Si poate ploua .

Inca o data: nu imi permit sa ma amuz pe seama echipajului: au plecat, au incercat, cum-necum sunt zdraveni si s-au intors intregi.
Ne-am distrat insa copios pe seama punerii in fraza a acestei povesti :) .

Cred ca fara multa romantare, se poate descrie simplu : "am vrut sa facem ceva temerar, am incercat si noi, nu s-a putut, asta e. Am invatat ceva din experienta asta" . Fara veleitati de Vendee.
Cum spunea cineva mai sus, putina modestie face bine.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

Pentru mine multe enigme persista!

Iata cateva:
- cata apa si mancare aveau 4 oameni nevoie pt 19 zile de nu le ajungeau 1400kg incarcatura?
- barca aia nu avea motor inbord?
- cu ce erau imbracati eroii nostri?
- cum s-a spart "fereastra"?
- ce echipa de VOR foloseste programe de rutare ce necesita conexiune internet?
- strategia pt aprilie s-a schimbat sau ramane la fel ca in toamna?

Si concluzia o putem imprumuta tot de la comentator sportiv: "Baietii nostri a jucat bine, dar i-a batut scarbili alea!"!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Solitaire »

Da, sunt de acord cu voi, domnilor, acum este articolul care merita analizat cu citatele de rigoare. Si enigmele continua:

Problema mâncării, și a volumului pe care această cantitate uriașa ar fi urmat să o ocupe a fost soluționată prin achiziționarea unor cutii cu hrană deshidratată, practic un praf peste care se toarnă apă clocotită. Am testat înainte de plecarea lor somon cu cartofi la cuptor și a fost incredibil de gustos.

Deci, care a fost pana la urma, praful cu apa clocotita sau un cartof cu somon la cuptor?

Pentru prognoza meteo, Victor a ales să folosească o aplicație care se numeste Weather 4D, pe care o verifica pe iPad. În paralel el consulta un program de rutare numit Expedition, folosit și de unele echipe care participă în Volvo Ocean Race, care integrează prognoza meteo cu harta maritimă și cu poziția și trasa bărcii. Pentru acest lucru avea nevoie de conexiune internet care în mijlocul mării nu era mereu disponibilă. Tot în același timp, prietenii și familia consultau non-stop diverse prognoze și dădeau sms-uri cu ultimele noutăți. Ei aveau la dispoziție și un telefon prin satelit, cu o cartelă prepaid, prin care ar fi putut decărca prognoza meteo dar cu o viteză de downloadare mult prea mică pentru a fi eficientă. La începutul călătoriei și anume la traversarea Mării Mânecii prognozele s-au adeverit: vânt foarte puternic din față, valuri de 4 metri, ploaie, frig și umezeală.


Deci,
1. conexiunea internet nu era mereu disponibila in mijlocul marii, probabil semnalul Wifi era mai slab.
2. s-a adeverit prognoza, desi ei au plecat cu indoieli.

Dintr-un punct de vedere foarte pragmatic, au ratat cursa cu ei însăși de a aduce barca navigând doar cu vele, fără oprire din Southampton în Mangalia. Nu au fost suficient pregătiți, iar vremea a înrăutățit situația.

You think?

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

Solitaire scrie:Deci,
1. conexiunea internet nu era mereu disponibila in mijlocul marii, probabil semnalul Wifi era mai slab....
Aicea si scarba de relief a fost contra lor, Canalul Manecii e ca un sant si wifi nu prea bate bine. Daca ieseau ei in Biscaia, mai la ses, alta era situatia!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

x_petrolist
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 97
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:38 pm
Localitate: New Jersey
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de x_petrolist »

Mi-a facut mare placere sa citesc comentariile noi si sa le recitesc pe cele dinainte. As dori sa va intreb ce parere aveti depre stabilirea carturilor de 6 ore? Mi se par foarte lungi avind in vedere conditiile meteo. Voi cum le-ati fi organizat?
Cit despre abandonul in conditiile etanseitatii cabinei compromise cred ca a fost imperios necesar. Primul knock-down sau rollover putea scufunda barca.
Ma abtin de la comentarii referitoare la articolul scris de Iulia Fulicea, Membru in Biroul Federal al Federatiei Romane de Yachting, Presedinte al Comisiei Tehnice si de Disciplina FRY.

Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Solitaire »

x_petrolist scrie:Mi-a facut mare placere sa citesc comentariile noi si sa le recitesc pe cele dinainte. As dori sa va intreb ce parere aveti depre stabilirea carturilor de 6 ore? Mi se par foarte lungi avind in vedere conditiile meteo. Voi cum le-ati fi organizat?
Cit despre abandonul in conditiile etanseitatii cabinei compromise cred ca a fost imperios necesar. Primul knock-down sau rollover putea scufunda barca.
Ma abtin de la comentarii referitoare la articolul scris de Iulia Fulicea, Membru in Biroul Federal al Federatiei Romane de Yachting, Presedinte al Comisiei Tehnice si de Disciplina FRY.
Salut X,
de la caz la caz cum ai sa vezi dedesubt.
Cel mai important este ca nu tot echipajul sa fie epuizat exact in acelasi timp. Atunci se fac erori de judecata si se iau decizii stupide care pot duce la catastrofe. De asta se tin carturile atat de religios.
Intr-adevar, 6 ore sunt prea lungi, dar unii prefera sa doarma jumate de noapte neintrerupt. Am auzit de cupluri care impart ziua si noaptea. Intre cupluri e mult mai flexibil, dupa vreme si conditii, dar cu echipaj de profesie e biblie.
Eu prefer 3 ore la latitudine mare si 4 la caldura.
Cand se face landfall trec pe 1 ora in ultimele 6 ore, daca astept dimineata si ma aflu pe langa recife sau trafic mai intens. Daca este vreme dura, tot o ora cu dozaj moderat de Red Bull. Conservarea energiei este critica, in special, cum am mentionat in alte posturi, pentru perioada imediat dupa, cand trebuie sa ridici panzele si sa continui cursul altfel suferi mari daune si materiale si la echipaj, din cauza starii marilor confuze de dupa furtuna.
Lipsa de somn are efecte socante. Dupa 16 ore incepi sa primesti audio: auzi coruri de copii, voci pe mare, clopote. Dupa 24 de ore incepi sa prinzi si imaginea: vezi grupuri de oameni avand un party inauntru, orase plutind pe apa iar albatrosii sunt din Jurasic Park. Deci o decizie atunci e ca si cum ai da Shinkansenul pe mana unuia care a baut de trei zile la o nunta. Totul merge repede dar lui i se pare cu incetinitorul. De asta se tin carturile, ca macar jumate din crew sa fie cu mintea limpede.

Pentru al doilea punct al tau, sigur ca abandonul a fost imperios necesar. Ce nu a fost necesar a fost sa se ajunga acolo. In cazul lor au cam facut toate greselile care s-au putut face. In primul rand prognoza meteo era clara si nu pleaca nimeni cu 40 de noduri din fata. Chiar daca te prinde asa ceva afara, nu distrugi barca aia numai pentru ca vezi tu pe GPS ca ala e track-ul tau. Dar de la a pleca non-stop atatea mile, peste Canalul Manecii, Biskaya, prin Gibraltar, sa intri iarna in Med si sa mergi non-stop pana in Ro, cand oameni cu mai multe mile sub centura decat or sa aiba ei vreodata, se strecoara de la un port la altul cat mai discret, cu pasaje mici, cu prognoze bune, pana la aceasta realitate, este o cadere deprimanta. Asa o vad eu, ca si cum am vrut sa zbor in spatiu dar mi-a venit rau in lift spre launch pad si am abandonat.
Am spus-o mai inainte: nu este esecul ca atare, este modul in care ai esuat. Uita-te la cele mai mari nume si ai sa vezi de cate ori au abandonat, esuat, unii nu au reusit niciodata desi erau niste sailors extraordinari. Nu asta este ce deranjeaza aici, ci scurtaturile spre glorie fara sa faci milele de rigoare.

In final, toata trena de titluri care urmeaza numelui lui Iulia nu ma impresioneaza deloc, dimpotriva, este o dezamagire mai mare cand realizezi ca cei din top sunt atat de incompetenti. Este clar ca nu stie ce vorbeste, iar cei care au facut aceasta "performanta" cu toata valva din media si tot glamour-ul unui record inutil, s-au facut pur si simplu de ras, dupa cum vezi reactia de aici. Daca se vrea respect in domeniul maritim, atunci trebuie facut ceva cu oameni care au facut milele si "u-milele" trepte necesare. Uite aici sunt oameni care au facut un Yachtmaster in Anglia, care au facut niste mile marine mai acatari, niste deliveries, care si-au rupt deja oasele pa mare si au inteles respectul si modestia impusa de ocean. Daca vrei sa fii cel mai tare offshore sailor din cei care merg cu barca cu vasle pe Herastrau, atunci poate merge.
Dar daca vrei respectul colegilor din acelasi domeniu se cere mai mult decat atat.
Este destula prostie peste tot, nu trebuie tolerata si aici. Uita-te pe National Geographic, Discovery, samd, numai senzationalisme de la niste quasi-eroi care vand ratings la cei care stau acasa in sofa si se minuneaza. Acei "survivors" sunt escortati de alte ambarcatiuni si sunt la o mila de mal. Asa-zisii aventurieri in jungla sunt de fapt pe marginea drumului. Iar daca se nimereste unul mai destept si mai onest, contractul nu se mai prelungeste, pentru ca programul devine prea destept pentru mase. Adevarul este ca exista doar o mana de oameni care fac intradevar lucruri extraordinare. Dintre ei, la majoritatea nu ai sa le stii niciodata numele.

Asta e ultimul meu comentariu la subiectul asta. Eu sper ca ceva sa ramana dupa toate discutiile astea, ceva pozitiv si constructiv. Sunt resurse in Romania sa faceti tot ce visati, sunt si cunostintele necesare, si resursele financiare, si oamenii de constructie solida care sa duca steagul romanesc pe toate meridianele lumii. Trebuie doar facute aceste proiecte cum trebuie, de la inceput pana la sfarsit. Daca a putut un Gutek sau un Fedor Konioukhov o sa poata si unul de-al nostru.
Dar nu Southampton-Mangalia, nu cred.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

Hai ca incepe!
Bafta delo delo!

Intr-o frumoasa zi de primavara...

Tuesday, March 26, 2013


Planul ramane:
Plecam din Brest, probabil pe 4 aprilie.
Incercam sa ajungem la Mangalia pana pe 4 mai.
30 de zile pentru 3080 de mile. Avem nevoie de o medie de 4,27nm pe ora (VMG to WPTs).
...
Am incercat tot posibilul sa nu uitam nimic. Sa fim pregatiti.
Am mai incercat si in noiembrie.
Acum avem incalzirea pe barca montata.
Geamurile laterale au fost inlocuite cu unele din policarbonat, mai gros.
Avem haine pentru a putea rezista la temperaturi extrem de scazute.
...
Totul suna bine cand recitim listele noastre interminabile.
Depindem de vreme. De vant. De ploaie. De frig.
Planul ramane, dar suntem pregatiti sa il modificam in functie de circumstante.
...
Este probabil cea mai mare aventura. De pana acum.
O sa incercam sa tinem un pic legatura lumea de pe uscat. Vom trimite cu rigurozitate check-in GPS prin SPOT, un mic comunicator prin satelit. Vom primi prognoza vantului prin SMS pe telefonul prin satelit. Probabil ca vom si discuta aceasta prognoza zilnic, pentru a primi detaliile unor fronturi mari (furtuna, lipsa de vant etc).
...
Este greu de descris ceeace simtim.
Ne dorim sa ajungem cu bine, cat mai repede. Ne dorim sa nu facem greseli.
Avem o lunga lista de dorinte.
...
Probabil ca ne dorim sa nu fim “discutati” prea mult.
Nu incercam sa demonstram ceva. Ne-am propus o aventura, ... incercam sa revedem tarmul Mangaliei cat mai repede. Este un tarm pe care il cunoastem. Acolo suntem acasa. Acolo va fi si Simina II acasa. Deocamdata, Prime Cut trebuie sa ne conduca o lunga distanta in siguranta.
...
Intr-o frumoasa zi de primavara.
Victor F.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

Astazi ar fi trebuit sa plece, nici o veste inca.
Trackingul SPOT aici!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
parshulea
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
Mesaje: 61
Membru din: Mie Apr 20, 2011 11:35 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de parshulea »

Din pacate, Simina Boat, a facut au anuntat pe FB ca amana plecarea:

"Plecarea de la Brest a fost amanata in ultima clipa datorita deciziei a doi dintre membrii echipajului de a abandona. Faptul ca nu sunt pregatiti pentru o astfel de aventura nu este de condamnat in schimb decizia de a renunta cu doar cateva ore inainte nu este acceptabila. Rusine Andrei Pop si Stefan Munteanu! Victor si Alex reevalueaza situatia si vor lua in curand o decizie."

Le doresc succes in completarea echipajului.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

Problema rezolvata cu succes:

Back on track - vin intariri din Bucuresti - Blondu Laur isi face bagajul, se urca-n avion si maine vor porni la drum!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Scrie răspuns