Southampton-Mangalia cu Elan 340

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!
Scrie răspuns
victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

Pentru o lista de intrebari voi oferi o lista de raspunsuri, cum spune proverbul...
Pana atunci o seara frumoasa.

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Florio »

Salut Victor, bine ati venit !
Nu trebuie sa iei comentariile acestui thread ca pe ceva negativ la adresa voastra. Am recitit intregul topic si am vazut cate opinii pozitive exista, cate mesaje de incurajare . Oamenii v-au observat calatoria ca pe un lucru de exceptie in zona atat de subtire a yachting-ului romanesc . Nicidecum n-a jubilat cineva la momentele grele prin care ati trecut, ci dimpotriva, aici s-a discutat problema sigurantei care trebuie sa primeze ideii de record. Si eu sunt de parere ca la o citire mai atenta, se va intelege altfel subiectul discutiilor.
N-a vrut nimeni sa va jigneasca si nici sa submineze seriozitatea calatoriei Southampton-Mangalia.
Cei ce "si-au permis" sa ridice unele intrebari si sa faca unele afirmatii mai dedicate navigatiei pe ocean, sunt chiar oameni cu o experienta foarte mare. Daca veti avea curiozitatea de a citi de pilda calatoriile, traversadele, aventurile, cartile lui Christian, va veti convinge. Personal as fi onorat sa primesc sfaturi de la el, pentru ca in relatia cu marea, cu oceanul, in calatorii de lunga durata si in multe altele ce tin de navigatia cu vele, este intre primii trei romani de care stiu . Iar el a avut pe langa opiniile critice, cuvinte de lauda pentru modul in care ati desfasurat a doua parte a calatoriei voastre.
Dar este un forum; pe un forum se discuta, opiniile pot fi apreciative sau mai putin, in functie de cum intelege fiecare sau de cum i se pare logic. Unanimitate era doar in Marea Adunare Nationala :) .

Ideea generala este sa discutam daca aveti placerea sa impartasiti cu noi experientele trecute, sa ne bucuram alaturi de voi si sa asimilam cate ceva din aventurile voastre .

dan_matiesanu
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 114
Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de dan_matiesanu »

inca 0 parte a povestii aici:
http://www.windhunters.eu/articol/7-ave ... dinia.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Solitaire »

Tinerilor aventurieri:

ma bucur ca ati ajuns cu bine acasa. V-as felicita pentru asta dar ma tem ca nu este de ajuns.
Faptul ca ati scapat cu viata se datoreste in mare parte celui de sus. De obicei marea are un talent sa te invete o lectie de ne-uitat dar vad ca voi sunteti inca aroganti si ne-respectuosi.
Poate ca este euforia sosirii.
Eu m-as fi dat jos de pe cal, as fi luat palaria in mana si as fi spus "Doamne multam ca m-ai scos de acolo in viata. Eu promit ca data viitoare s-o fac cum trebuie, sa ma pregatesc cum trebuie si sa nu-mi pun viata mea in joc, a celor din echipajul meu si a celor din SAR carora le risc viata din cauza incompetentei si a lipsei de experienta."
O felie de "humble pie" ar fi fost binevenita.
Deci de unde sa pornesc? In primul an a fost clar un fiasko, dar s-a batut toba peste tot, in general in mediile unde nu se stie nimic despre yachting, deci ati fost gloriosi sailors intre cei care fac bob. Anul asta ati luat o vacanta scurta ca sa faceti un record. S-au scris prostii multe si cei care sunt in domeniu au comentat, au ras, au plans.
Acum ati facut cateva mile, mai de-a latu' mai pe loc, mai cu spatele inainte, dar le-ati facut. Bravo voua!
Problema e ca totul altceva a fost gresit. Voi nu veti intra in istorie cu un record glorios ci cu un model pentru scolile de navigatie: veti fi studiati sub rubrica "sa nu faceti ca ei."
Sunt sigur ca voi sunteti niste baieti faini si isteti dar va trebuie acea humble pie si putina educatie de la cei care fac yachting serios. Acum sunteti inocenti, tineri si nemuritori dar povestea asta s-ar fi putut termina intr-o tragedie si pentru asta nu trebuie nici toleranta nici intelegere. Orice clasa de yacthing din lume v-ar fi picat la voiajul asta si ma bucur doar ca n-ati facut stirile de seara prin Franta sau Spania.
Asta nu inseamna ca nu puteti face si mai mari voiaje. Ati demonstrat ca puteti, doar stilul de approach a fost gresit complet. Nu radeti de RYA, nu fiti "cocky" cu modul traditional naval de educatie. Aveti nevoie de oameni cu experienta sa va indrume cum trebuie. Eu unul va doresc sa reusiti in toate proiectele voastre.
Va scriu si eu din spatele unui ecran de computer, dar yachtul meu e in Johor Bahru, Malaysia, unde am ajuns dupa 5 ani si 30,000 de mile in Pacific, Australasia si South China Sea. Acum vreo 23 de ani am inceput si eu in Marea Nordului, Baltica si Atlanticul de Nord, pe care l-am traversat in februarie din Miami, Florida in Plymouth, Anglia. Cativa ani mai tarziu am mers cu o barcuta de 7 metri din Canada in Caraibe si inapoi.
Acum toate astea nu inseamna mai nimic, pentru ca "recordurile" se bat zilnic, si timpurile in care traim sunt timpuri superficiale, un alt fel de impresionism.
Eu sper ca in final ceva va ramane cu voi din ceea ce am scris aici. Nu am avut niciodata intentii rele, am cautat intodeauna sa incurajez cei ca voi, dar in acelasi timp am ceva ce se numeste "a no bullshit approach."

victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

Multumim pentru sfaturile prietenoase din partea unor Nickname-uri.
Vad ca tonul ramane agresiv.
As aprecia PM cu detaliile voastre reale sa stiu sa ma feresc de voi si in viata reala, nu doar cea virtuala.
Nu mi-o luati in nume de rau, dar se pare ca am vorbit neintrebat intr-un grup de prieteni carcotasi.
Chiar imi pare rau. Nu am nimic de castigat sau de invatat. Nu spuneti nimic. Nimic constructiv.
Spuneti cum am gresit. Dar nimic concret. Noi nu am postat nimic pentru oamenii care ne urasc... Posturile erau pentru prieteni, familie...
Am fost deja mustrat ca imi pierd vremea vorbind cu voi.
Incercam sa ma apar de niste rautati cel putin partial gratuite.
...
Am gresit.
...
O seara calma va urez.
...
Out.

Pelicanul
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 128
Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Pelicanul »

Am citit cu foarte mare interes tot ce s -a scris aici (si in alte parti) despre acest subiect. Eu sint un biet incepator, am o barcuta pe Siutghiol si abia in vara asta vreau sa incerc marea cu degetul. ;)

Insa pot spune ca ma intereseaza foarte mult fenomenul si as avea citeva intrebari, ca sa deschidem lista. Am citit pagina indicata mai sus de dan matiesanu (http://www.windhunters.eu/articol/7-ave ... dinia.html" onclick="window.open(this.href);return false;) si intrebarile ar fi cam astea, in legatura cu furtuna de linga Sardinia:
- eu am auzit ca, daca "simti" ca ai prea multa vela in vint, trebuia sa tertarolezi de mult; in povestirea de pe windhunters se trece direct la "coborirea randei", nu am inteles daca e vorba despre tertarolare sau stringere completa, atunci cind vintul ajunsese la 40 de noduri;
- pe o furtuna de 8 - 10 Beaufort ce curs mai incercati sa tineti pe "girocompas"? "... l-am rugat pe Laur sa imi indice cu degetul directia in care trebuia sa navig fata de cursul giro stabilit anterior."; coasta era prea aproape sub vint? este singura explicatie la care pot sa ma gindesc daca voi mai incercati sa tineti vreun curs in conditiile date; nu ar fi fost mai buna o punere in pana sau o fuga catre cel mai apropiat adapost? pe furtuni de genul celei descrise am auzit povesti despre "intrare la scuteala" de la citiva marinari de pe cargouri de citeva mii de tone care pe vremuri "faceau" Mediterana;
- abia dupa "knock down" ati luat hotarirea sa va indreptati catre adapost si sa intrati in port; nu ar fi trebuit sa fiti deja de mult acolo?

Inca o data precizez, eu deocamdata doar incerc marea cu degetul si va admir pentru ceea ce ati realizat. Pentru colegii mai experimentati poate ca anumite lucruri sint evidente si de aceea se grabesc sa dea verdicte. Eu vreau doar citeva precizari, ca sa am ce invata din aceste discutii, daca tot a fost deschis subiectul. Multumesc.

victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

Tertarolasem de mult randa. Acum chiar cu suprafata cea mai mica ne banda prea tare. Urma sa mergem doar cu focul de furtuna.
Tineam acelasi curs si anume cel care ne ducea cat mai repede (respectand un unghi decent fata de vant & val) la adapostul primei insule. Vantul era mai puternic decat prognoza si trebuia sa alimentam inainte de a ne indrepta catre Sicilia. Alex nu vedea cursul pentru ca ochelarii de inot (Seals) erau cei de zi - fumurii. Hotararea de a merge la adapost era luata dinainte, doar ca distanta nu ne-a permis sa ajungem inainte (veneam dinspre Ibiza)... Coasta era in vant. Vantul a batut in cea mai mare parte a timpului din fata. De prea multe ori nu am avut nici macar un bord favorabil initial (indiferent daca mergeam cu mure tribord sau babord ne apropia la fel de mult de directia in care doream sa inaintam).
V

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

Mare mea nelamurire este una de atitudine si nu de tehnica: ce v-a venit sa vreti sa faceti un record cand ce aveati de facut era cu totul altceva?

A muta o barca pe apa din punctul A in punctul B se numeste Delivery si trebusoara asta are si ea niste reguli, inventate de altii mai demult. In primul rand e grija pentru siguranta echipajului dar in acelasi timp grija pentru barca este maxima. Ba chiar la sosire barca e de asteptat sa fie intr-o forma mai buna decat la plecare pentru ca echipajul profesionist a avut grija sa repare ce era de reparat si sa regleze si imbunatateasca ce se putea. Si e valabil chiar si pentru barcile care atunci ies din fabrica si pleaca in primul voiaj; a se vedea pentru exemplificare siturile firmelor specializate in asa ceva. Se merge cu grija maxima, se evita zonele meteo grele, se fac atatea escale cate e nevoie, se merge si cu vele si cu motor dupa cum e cazul pentru a respecta un timp minim de parcurs.

Voi, stiind ca n-ati mai fost pe acolo si ca nu aveti experienta necesara, v-ati hotarat sa anuntati cu mare emfaza un "nou record pentru iahtingul romanesc" in loc sa fi procedat marinareste cu precautie ca sa puteti totusi sa faceti ce v-ati propus: sa aduceti barca acasa in bune conditii. La nevoie puteati angaja un skipper cu experienta ca e plin in Uk de ei si v-ar fi costat cu mult mai putin decat toata intarzierea de atatea luni. Plus ca ce ati fi invatat de la el merita banii cu varf si indesat!

Asta nu inteleg in continuare: de ce nici dupa faza din toamna nu ati inteles sa faceti ca toata lumea si sa tratati un delivery ca pe un delivery si v-ati umflat la "un record national de viteza" absolut improbabil in conditiile date?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

Marea mea nelamurire este atitudinea voastra fata de niste necunoscuti...

Noi ne-am dorit sa facem un record de viteza pe o ruta pe care probabil nimeni nu o va mai face neintrerupt... Era un record al nostru, pentru noi. Cum cititi voi niste postari de pe un site sau un articol dintr-un ziar local este alegerea voastra. Ca va umpleti de venin, este din nou alegerea voastra. Ca continuati sa fiti agresivi pentru o denumire ramane... alegerea voastra.
A fost un vis. Un gand. Ne-am dorit sa facem asta. Un delivery este un delivery. Asta era o aventura. Sper sa nu imi sariti in cap pentru cuvantul aventura.

Unde anume am anuntat cu mare emfaza???

Care au fost greselile noastre??? (concret) - inafara de alegerea echipajului initial... :)

Trebuia sa angajam un skipper profesionist??? Pe unul dintre voi? Sa ne spuna tot drumul cat de nepriceputi suntem? Sa facem cursuri cu cineva ca voi?
V-am rugat in repetate randuri sa nu mai fiti agresivi. Nu cred ca vreti sa purtati o conversatie.
Nu inteleg cum functioneaza aceste postari.
Improscam cat mai mult si cat mai tare?

PS Am procedat cu precautie, am adus barca acasa in bune conditii, am reglat barca inca din Anglia dupa ce am contactat Humphrey Design si Elan Marine pentru polare si detalii tehnice si nu-mi aduc aminte sa fi impartasit cu cineva care au fost costurile de iernat in Brest vs Mangalia, un skipper profesionist poate sa ceara si 2 eur/mila, iar recordul... era improbabil si... a ramas :) asa ca chill!

Dar repet: Va rog frumos sa enumerati greselile care ne fac sa fim exemplul asa nu. Sunt si curios, dar mai ales as dori sa stiu ce anume stiti voi, desi nu ati fost acolo. As vrea sa va si contrazic daca va fi cazul :)

Pelicanul
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 128
Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Pelicanul »

Nu sint membru al nici unui forum, in afara de forumurile astea trei romanesti despre barci. Acum doi ani, cind m -am inscris prima data pe barcaholic, am nimerit in coada unui taifun (virtual) care m -a debusolat destul de tare. :) Erau resturile unei dispute foarte aprige din care n -am inteles nimic. Unele comentarii erau deja moderate (sterse) si oricum toata povestea nu prea avea nici cap, nici coada. In urma acelei discutii am inteles ca s -au format forumurile astea doua, Eurosail si CapCompas.
Din cite am constatat, membrii sint cam tot aia si cred ca toti urmaresc, ca si mine, in mod egal cele trei forumuri.
Ce vroiam sa spun, de fapt? In cei doi ani am observat ca de multe ori furtunile astea virtuale izbucnesc din senin si, dupa ce trec, nu poti sa spui exact "din ce s -au luat" ... la bataie protagonistii :) Asta e problema cu toate aceste bloguri, forumuri, etc: feed back -ul este prea rapid, viteza ucide discutia; nici autorul nu reuseste sa definitiveze asa cum ar trebui toata povestea, nici cititorul nu are rabdare si se repede sa treaca la concluzii si sa comenteze. De altfel, insa, toti cei care au comentat in cazul de fata (in afara de mine... :mrgreen: ) au cite o poveste lunga pe apa, trebuie doar rasfoit forumul ca sa le afli.
Cea mai buna solutie s -a dovedit a fi pina la urma intilnirea face to face si discutarea (eventual cu schite exemplificative) a tuturor problemelor. Nu e un lucru greu, e tara mica, barci putine! :) Acest forum pe care ne aflam are o rubrica de intilniri in Bucuresti ( viewtopic.php?f=33&t=21" onclick="window.open(this.href);return false;) foarte activa, de fapt cred ca e una din cele mai active.
Eu, de exemplu, as dori sa ne intilnim si sa mai aud toata povestea. Venirile mele in Bucuresti sint insa scurte si intempestive, asa ca o las pentru la vara la Mangalia. Cu ocazia asta pot sa vad si barca (personajul principal, nu? ;) ), eventual chiar pe mare. Na, ca m -am autoinvitat... :)
Pentru protagonisti: va rog sa continuati povestea! Pentru comentatori: va rog sa nu va abtineti! Asta e forumul, pina la urma...

Scrie răspuns