Expeditia de recuperare .

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!
Scrie răspuns
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Florio »

Pelicanul scrie: Asa ceva a rasarit si in Mangalia zilele trecute, parca putin mai mic decit asta, dar in rest aproape identic. Aceeasi mutra de motorsailer / trawler, acelasi model de cabina, doua catarge, extrem de solid, cred ca e frate -su mai mic. :) Tot un domn si o doamna (la vreo 60 ani), olandezi. Eu cred ca e bine! :)
Da' ce se mai aude cu povestea si cu recordu'? Ati gasit pina la urma ciorba aia de miel?
Asa-i lumea randuita. Prost.
Cand esti tanar trebuie sa lucrezi. Si la 60 de ani, incep oamenii sa calatoreasca. Nu putea sa ne lase 'Al de Sus pana la 50 de ani sa ne zbenguim si dupa aia sa ne apucam de lucru ?
Oricum, se stie ca un senior e mai serios, mai dedicat muncii si mai intelept. In plus de asta nu mai lupta cu atatea ispite care ii deturneaza gandurile unui tanar in plina explozie hormonala :) .

Cu povestea vad ca ramane tot in sarcina mea, ca lui Romeo ii miroase a nisip reavan de Vama Veche .
A fost record dupa record, cum iau o pauza de la birou, ma apuc sa va destainui ;) .

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Florio »

Reiau periplul noptii respective, cand nu ne mai saturam de plimbat prin lumea pestrita din Canakkale. Era o vanzoleala pe promenada intregului cheu, ceva greu de imaginat pentru o localitate minuscula de 2x4 km . Suspectez ca toata lumea ce se putea tine pe picioare, se aduna noaptea pe cheu si in restaurantele aferente.
Nu ca ar fi facut mare consumatie, am vazut o lunga si mare terasa a unui restaurant, plina de mese si evident musterii. Si tineri, insa in proportie covarsitoare musteriii erau mosnegei si babute . Toti aveau cate o sticla de apa de 0,5l in fata si spargeau seminte :) . Sport national. Aveau si ceva indemanare in incisivi si varful limbii, judecand dupa musuroaiele de coji din farfuriutele fiecaruia. Trageau pentru record.
Zona de cheu de langa apa era garnisita cu pescari, de la batrani la tineri, de la doamne venerabile la gagici sexy . Am vazut si un "laitmotiv" al localitatii, statuia ce infatiseaza un pescar cu pestele-n undita, galeata cu peste langa el si o pisica alintandu-se de picior.
Pe mijloc se plimbau plimbaretii iar pe partea cealalta a cheiului erau acele terase, restaurante, tonete cu porumb fiert, fisticarii, inghetate, turte, covrigi, suveniruri, reclame, etc-uri . Agitatie ca la Mamaia dar fara muzica house :) .
Tot aici am avut ocazia sa vad cat de greu se obtine o inghetata in Canakkale. E ceva de observat, m-a filmat unul dintre prietenii nostri :) :
https://picasaweb.google.com/1002130063 ... 0153424002" onclick="window.open(this.href);return false;

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Florio »

Intorsi tarziu la marina, am fost curios ce era cu digul ce o inconjoara catre larg. Am luat-o usurel pe acel dig pietruit cu cuburi de granit, care avea din loc in loc niste terase patrate iesite deasupra apei, gandindu-ma ca voi intalni pescari si poate fotografiez o captura .
Am parcurs digul pana la capat si m-am prins : digul era pupatoarea localitatii :) .
Acolo veneau cuplurile de adolescenti sa incerce "frenci chis-ul" . Era un romantism pe digul ala de-ti facea pielea maciuca ! (a ramas clasica expresia asta de la inceputul povestirii, asa ca o folosesc :) )
Nu-i vorba, mai erau si pescari pe dig, dar nu ieseau in evidenta . Aveau rating scazut :).

Ajunsi la bord imi amintesc ceva despre baietii care deja se cinsteau cu ceva alcool sanatos in pahare, dar eu am zis "pas" si m-am culcat puritan. Era o noapte nefiresc de calma, fara tangaj si zgomot de motor, fara grija carturilor si a luminilor ce apar pe mare. Nu-i nimic, revine si partea asta, in forta :) .
Acum era calmul dinaintea furtunii.
Vorbind de furtuna, situatia plecarii nostre era in coada de peste. Daca vantul de 30-35 nd se mentinea in stramtoare, nu avea nici un rost sa mai incercam traversarea ei. Dura prea mult si devenea periculos: daca motorul s-ar mai fi oprit, curentul iute nu avea rabdare cu noi.

Dar necunoscutele astea aveau sa se rezolve a doua zi, cand vom observa daca vantul se va potoli si in realitate (nu numai in prognoze), cand vom avea ocazia sa reparam focul la vreun atelier si nea Nicu va mai desface odata motorul sa vada cauza opririlor . Asadar aveam o zi "relache" :) .

Pelicanul
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 128
Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Pelicanul »

Te -a obosit rau de tot vinzatorul ala de inghetata! :) La inghetata mai merge, eu am patit -o cu un vinzator de kebab in Istanbul. Pina am ajuns sa gust kebabul imi ghioraiau matele rau de tot si deja imi venea sa -l iau la suturi pe arkadas. Dupa atita teasing, cred ca de aia parea asa bun kebabul! :)

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Florio »

Dimineata, nimic schimbat in rafalele ce vanturau zona.
Am plecat cu Romeo sa gustam vestita cafea turceasca si sa ne coectam la un wi-fi, ca ala din marina ingheta cand intra in schimb turcul nostru. Coincidente nefavorabile, dupa cum spuneam :) .
Cafeaua era buna, dar prea micuta pentru gusturile mele. Oricum, i-am oripilat pe ieniceri cand am cerut si lapte .
A stat turcul pe ganduri cateva minute bune si l-a pus pe alt client care stia engleza sa ne intrebe daca a inteles el bine.
-Lapte in cafea, sir ?
-Yes, manca-v-as !
-But turkish coffee, doesn't have milk, sir !
-Apoi, if it doesn't have, o consum asa cum e ea, filcai ! Doesn't matter la subsemnatul, fiindca nu-s mare consumator de cofeina.
Ne-am amuzat nitel de deznadejdea turcului. Turcii astia sunt tare necajiti daca nu e clientul foarte multumit. De aia saracul a apelat la translator sa ma faca sa inteleg specialitatea lor si sa nu-i cer s-o intineze cu lapte.
Totusi s-a razbunat pe nota de plata. Ne-a cerut dublu pe cafeaua aia :) .
Dupa cafea, m-am lasat dus de vantul bezmetic prin tot Canakkale-ul, la un shopping indracit. Am vazut, am cercetat, am admirat, am fost prin bazare. Retelele lor de stradute inguste cat un lat de masina si pietruite cu granit cuburi, n-au reusit sa ma debusoleze. Ba mai mult, am invatat toata zona in scurt timp.
In hoinarelile mele singuratice, ii intalnesc pe Romeo si Silviu, inopinat. Apoi daca ne-am intalnit am si cautat un turc cu pravalie, sa radem un meze, un karniyarik cu ekmegi, un menemen, o baklava, un kadayif, un kunefe .... un mezelic, acolo :) .
Una peste alta, ziua asta a fost intr-adevar de odihna. Mai putin pentru nea Nicu, care chiar a facut treaba. A mesterit la motor, a scos focul sa vedem unde il putem coase si cine stie ce altele a mai facut. Noi am dus-o numai intr-un huzur. Catre seara inca nu se simtea ca vremea s-ar potoli. Vedeam inca in stramtoare creste albe la valuri.
Dar uite ca zorii zilei urmatoare au inceput frumos, cu vantul mult mai potolit .
Singurul lucru ramas nefacut era coaserea focului. Dar fiind duminica si zi de targ, oricum voiam sa iesim in lume. Nea Nicu umfla focul la sub brat si o pornim toti catre ... cum s-ar spune "flea market " .
DSC09134.JPG
DSC09136.JPG
Putin nedumeriti, observam ca toate magazinele si magazinasele ce fusesera deschise tot timpul, aveau usile ferecate. Bre, ce e cu astia, ii stiam pe turci harnici foc ! Pai numai ieri in plin weekend, descarcau materiale de constructie pe la magazinele de profil si toata localitatea fierbea ca in timpul saptamanii !
Poate la ei asa spune profetul, nu s-or fi europenizat intr-atat cat sa aiba doua zile libere pe saptamana.
Am ramas cu buza umflata. Focul n-a avut cine sa ni-l coasa, targul lor era mai saracacios decat piata Gorbaciov din Buzau, am facut o aprovizionare cu fructe, legume, masline, lamai, branzeturi, conserve de ton si porumb si am taiat-o catre barca.
Personal insa n-am putut parasi zona pana nu am atacat o ciorbita din capatana de miel, la prietenul meu din ajun. Un turc batran ce avea un bufet cu 4 mese. Dom'le era turcul asta numai zambet. Nu stiam cum se numeste ciorba de capatana de miel, el nu stia engleza, dar m-am descurcat. I-am cerut Beehehee chorba !
-Beehehee ? zice turcul. Harlam, budalam, imi arata un ceaun: behehe turkish chorba !
-Ada aici, bashtanee ! ii zic eu incantat :)
Si umplu masa cu ciorbite si alte marafeturi pe care eu le-am ghicit a fi bucatele de rinichi prajite numa' numa', de se topeau in gura.
Cu mujdei, cu salatele, cu tot felul de marafeturi.
Turcul, desi avea doar 3 metri de spatiu intre tejgheaua lui si masa noastra, dom'le ii parcurgea in pas alergator, daca ati mai vazut asa ceva !
Calcand marunt si repede, ridica din umeri si dadea abitir din coate, pas alergator !
E clar ca daca mergea aia 3 metri sau ii facea saltat, tot in timpul ala ajungea. Dar respectul fata de client.... trebuia aratat.Fuga , nene :) !
Mi-a placut mult mosuletul. Ne-a si salutat la plecare, in bulgareste : "dobridane" ! Era ceva exotic pentru el si ne aplica tratamentul de limbi straine pe care il stia.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Pelicanul
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 128
Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Pelicanul »

Pina acum a mai fost cum a mai fost, dar acum, daca ai ajuns la "behehe turkish chorba", rinichi la gratar si baclavale, chiar ca mi se face dor de Istanbul! :) Excelent!

lipan
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 109
Membru din: Mie Apr 20, 2011 2:16 pm

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de lipan »

Florio scrie:Am ramas cu buza umflata. Focul n-a avut cine sa ni-l coasa, targul lor era mai saracacios decat piata Gorbaciov din Buzau, am facut o aprovizionare cu fructe, legume, masline, lamai, branzeturi, conserve de ton si porumb si am taiat-o catre barca. .
Chiar dacă îţi ocupă un pic de loc pe barcă (şi slavă Domnului pe barca lui nea Nicu este loc) cred că ar fi bine să ai o maşină de cusut portabilă cu zigzag sau chiar cu cusătura dreaptă dar acţionată manual, o rolă de bandă dublu adezivă, nişte aţă şi ceva resturi de dacron de pe la alte vele, Dacă găseşti 220V în marină e OK o repari repede la corent, Dacă nu ai 220 V acţionezi maşina manual (că oricum coşi mai repede decât ai coase de mână) şi tot repari o velă.
Cred că de asta este recomandat ca din echipaj să facă parte şi un velar, că aduce cu el tot ce-i trebuie, lucrează bine, repede şi chiar cu barca în marş. :D
Părerea mea.
Prima maşină costă pe okazii 250 lei, a doua, pentru că este vintage, 380 lei.
Prima are şi zigzag, a doua coase numai drept dar este acţionată manual.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de home made »

treba e ca am masina....si 220v pe barca de la convertizor,s-a verificat si functioneaza fara probleme,numai ca ....am lasat-o acasa.
asa ca am platit niste spahii sa-mi coasa velele,si nu a costat putin!
de retinut pe viitor!

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Florio »

Oricum, vremea insorita, vantul mult mai potolit si ziua de pauza, adusesera o nota optimista . M-am instalat la timona si am iesit din marina tot pe calea pe care intrasem, fiindca harta noastra arata niste adancimi la limita pescajului nostru si in afara de asta feream cat se poate capatul digului, unde mai puteau fi pietre de la fundatie pe langa conturul acesteia .
Planurile de navigatie nu erau foarte bine stabilite, fiindca nu stiam cum se va comporta barca in curent. Aveam de ales :
1. Daca se dovedea o inaintare anevoioasa impotriva vantului (care desi mai domol, era tot prova) si a curentului, urma sa gasim un loc de popas la iesirea din stramtoare.
2. Daca reuseam sa trecem onorabil, luam directia insulei Marmara . Cu popas in marina cu acelasi nume. Asta era un scenariu mai placut, stiu eu ce ne astepta in preajma acelei marine :) .
3. Daca lucrurile irizau roz, mergeam catre Istan.... dar nu, nu ma puteam gandi sa fie asa bine incat sa putem merge direct catre Istanbul.
Ne putem opri la 2 scenarii plauzibile, pentru moment.

Si cu tonus proaspat, da-i o gluma, da-i o hlizeala, barca merge bine, traficul nu mai e stanjenitor . Ocolesc cu grija o mare intinsura semnalizata in dreptul palatului Nagara si deja senalul se largeste. Curentul scade la 2 nd (de la 4,5- 5 nd) ...parfum de viorele ! :)
Mestereala lui nea Nicu la motor i-a dat ideea ca nu-i nimic in neregula, doar ca trage aer daca scade carburantul sub jumatate de rezervor.
-Pai atunci sa-l tinem plin, nene ! :)
Idee pe deplin justificata, fiindca de atunci n-am mai avut probleme de aer pe conducte.

Ajungem la Lapseki, trecem, depasim Gallipoli, intram deja in bazinul marii Marmara... ohohooo ! Mai bine decat in cele doua scenarii realiste. Acum aveam si vant dinaintea traversului.
Atunci hai sa aplicam scenariul nerealist, ala peste masura de optimist ! Prova pe Istanbul !
Nu-i vorba, ne-am fi oprit noi in insula Marmara, insa dincolo de partea optimista care apare in povestirea mea, timpul ramas era mult sub limita acceptabila si aveam pentru drum multe necunoscute in tot atatea ecuatii :) .

Apropo de necunoscute mi-am amintit o chestie : "Dear Algebra. Stop asking us about your X. She's never come back, and don't ask Y" :)

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Expeditia de recuperare .

Mesaj necitit de Florio »

S-a lasat noaptea, pana la 12 a stat nea Nicu la timona, cu noi flecarind una-alta. Vantul a trecut din nou in prova asa ca am strans randa si am ramas din nou pe motor.
Apoi a intrat Romeo ca de obicei in cartul 12-03 si eu am indreptat cu spatele bancheta babord. Vantul era inca destul de tare si am inaintat greoi o perioada.
La un moment dat am putut ridica din nou randa si am mai crescut viteza putin.
Am intrat in cart cu ochii mai mult pe stele decat pe compas. Era mai usor de pastrat directia si ramaneau ochii adaptati cu intunericul noptii, ca sa pot vedea mai usor luminile vapoarelor ce apareau.

Destul de tarziu in acea noapte, imi amintesc cum am depasit luminile ce se zareau pe insula Marmara.
Catre orele 4 insa viteza a sporit simtitor datorita vantului ce isi schimbase usor alura. Am ajuns sa atingem si 7 nd :) ceea ce fara gluma, era un lucru nesperat .
Odata cu sosirea zorilor ne-a mai ajutat si Silviu stand la timona, apoi am succedat ordinea de pana atunci. Valurile au mai scazut in inaltime, totul mergea bine, deci destinul s-a hotarat sa ne mai paseze o bucurie:
Cum stateam cu ochii pe randa sa fie cat mai bine orientata in vant, sa ne pastram maximum de viteza, o vad cu se rupe in lungul ultimei fertze, pe cusatura.
Jos randa !

Scrie răspuns