E foarte faina ideea, exista chiar si un yacht de mari dimensiuni si un design futurist, alimentat pe acelasi principiu. EU indragesc ideile de acest tip.
Insa stiu ca trebuiesc dezvoltate tehnologiile, fiindca in prezent e slaba rentabilitatea. Costurile panourilor si ale sistemelor de acumulatori plus stabilizatori, sunt inca prohibitive . In plus de asta acumulatorii au o durata de viata limitata si trebuiesc schimbati, ceea ce implica iarasi niste cheltuieli serioase .
Iar daca lasam la o parte toate astea, ramane problema energiei solare, pe care o captam (ghinion) doar cand e vreme buna.

Cand avem cu adevarat nevoie de ea ( pe vant, furtuna, vreme rea ) soarele nu-i !
De aceea se recomanda folosirea in paralel a sistemelor solare cu cele eoliene.
Facand eu sapaturi pe aceasta tema am mai descoperit o gaselnita a energiei neconventionale: turbina imersa. Cea mai eficienta dintre toate de pana acum, ca putere furnizata.
Un alternator etans, avant o mica turbina in capat, care se scufunda la pupa, putin sub nivelul chilei.
Aceasta are o eficienta foarte mare, iar in cazul barcilor care navigheaza pe rauri/fluvii, va functiona permanent. Chiar si atunci cand barca sta la ancora

. (M-a batut gandul sa am asa ceva in calatoria mea pe Dunare. Barca ar fi stat seara la ancora, iar Dunarea, trecand pe sub noi, ne-ar fi dat o portie de electricitate considerabila) .