Trimaranul

Daca are o vela cat o batista sau daca e Soimul Maltez, aici e marina!

Re: Trimaranul

Mesaj necititde menestras » Lun Mai 30, 2011 7:56 pm

Nu-l starniti pe domnul proiectil...proiector... proiectant am vrut sa zic.
menestras
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
 
Mesaje: 77
Membru din: Lun Apr 25, 2011 8:58 pm

Re: Trimaranul

Mesaj necititde skipper » Lun Mai 30, 2011 8:05 pm

parshulea scrie:De ce nu aluminiu, pentru grinzile flotoarelor?
Avantaje:
1. e usor
2. in conformatia grinda cu zabrele, elementele dintre noduri, adica zabrelele vor fi solicitate in principal la intinderi si compresiuni. Aluminiu ajunge la rezistente asemanatoare cu otelul normal. Poate face fata cu brio.
3. Profilele de aluminiu sunt intr-o varietate de sectiuni, dupa cum e matrita de extrudare. Ma gandesc ca s-ar putea folosi sectiuni ovale in loc de circulare. Fara sa intru in detalii, chestia asta aduce niste avantaje.
4. are un comportament la oboseala mai previzibil decat compozitele (sau cel putin pe mine, ma sperie mai putin).
Dezavantaje
1. Sudura este mai dificila, trebuie facuta de tipi care stiu bine despre ce este vorba. In plus, din cauza conductibilitatii termice mult mai bune decat la otel zona care este influentata termic de sudura e mare, si asta afecteaza rezistenta. In concluzie SE POATE, dar tre' tinut cont.
2. Coroziune lucreaza. Trebuie tratat impotriva coroziunii (pasivizat sau altceva, nu ma pricep la aluminiu+apa sarata).
3. Este mai scump decat otelul, probabil iese pe undeva comparabil cu inoxul



Ma gandisem si eu la asta si ar fi super ca greutate si aspect, sudori as gasi ca-i caut pe aia de la avioane dar cine poate face niste calcule serioase de rezistenta in care sa poti avea incredere?
Materiale m-am gandit la lonjeroanele din dezmembrarile de avioane cand le mai scot astia la vanzare ca fier vechi.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2540
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Trimaranul

Mesaj necititde menestras » Lun Mai 30, 2011 9:03 pm

In nici un caz sa nu vorbesti cu Parshulea. Nici nu-i place sa ia in brate o problema d'asta pe care nu am mai rezolvat-o nimeni prin prejur. Si in plus e plin de defecte. Fumeaza, injura si se tunde rar.
menestras
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
 
Mesaje: 77
Membru din: Lun Apr 25, 2011 8:58 pm

Re: Trimaranul

Mesaj necititde home made » Lun Mai 30, 2011 9:06 pm

vezi ca pe acolo mai gasesti si cite ceva de titan,suruburi de ex.
home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
 
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Trimaranul

Mesaj necititde parshulea » Mar Mai 31, 2011 9:56 am

Fara a trimite in derizoriu subiectul, pot sa zic ca grinzile cu zabrele sunt elemente relativ usor de socotit. Primele structuri metalice au fost structurile cu zabrele pentru ca pe astea le puteau socoti fara computere, ci doar cu niste calcule aritmetice. Acum, ce sa zic, eu calculez case, iar barca nu e casa dar, fizica este una si rotunda.

IN CONCLUZIE:
Pot sa dimensionez/verific niste elemente de astea, chiar si din aluminiu. Am nevoie insa, de o discutie cu privire la fortele la care va fi solicitata, ca sa nu imi scape ceva si de coeficientii de siguranta (adica cat la % luam in plus la fortele pe care le consideram). Mai pot sa fac un soi de reverse engineering si sa calculez ce capacitate au elementele care exista acum, dupa care sa tragem niste concluzii.

P.S.
Dupa dimensionare, in general, te miri cat de mica (firava) ti-a iesit, si mai adaugi de la tine ceva pentru sufletul tau si al beneficiarului :) - asa se procedeaza atata vreme cat nu tragi de ultimul banut sau nu faci racing sa conteze ultimul gram in plus.
Avatar utilizator
parshulea
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
 
Mesaje: 61
Membru din: Mie Apr 20, 2011 11:35 pm

Re: Trimaranul

Mesaj necititde skipper » Mar Mai 31, 2011 11:38 am

parshulea scrie:Fara a trimite in derizoriu subiectul, pot sa zic ca grinzile cu zabrele sunt elemente relativ usor de socotit. Primele structuri metalice au fost structurile cu zabrele pentru ca pe astea le puteau socoti fara computere, ci doar cu niste calcule aritmetice. Acum, ce sa zic, eu calculez case, iar barca nu e casa dar, fizica este una si rotunda.
IN CONCLUZIE:
Pot sa dimensionez/verific niste elemente de astea, chiar si din aluminiu. Am nevoie insa, de o discutie cu privire la fortele la care va fi solicitata, ca sa nu imi scape ceva si de coeficientii de siguranta (adica cat la % luam in plus la fortele pe care le consideram). Mai pot sa fac un soi de reverse engineering si sa calculez ce capacitate au elementele care exista acum, dupa care sa tragem niste concluzii.
P.S.Dupa dimensionare, in general, te miri cat de mica (firava) ti-a iesit, si mai adaugi de la tine ceva pentru sufletul tau si al beneficiarului :) - asa se procedeaza atata vreme cat nu tragi de ultimul banut sau nu faci racing sa conteze ultimul gram in plus.


Printr-o minune am desenele tehnice de la barca, inclusiv cotele la grinzile astea. Oricum se pot lua cotele masurand direct hardughia.
Problema e cu fortele ca cine are in Ro software pt asa ceva! Era un domn din Portugalia care pusese niste poze pe un forum din UK dar nu au si cifre atasate, numai imagini.
Cred ca cea mai simpla metoda e reverse engineering: sa le fac cel putin la fel de rezistenta ca cele vechi.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2540
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Trimaranul

Mesaj necititde parshulea » Mar Mai 31, 2011 3:53 pm

Mda, problema este ca trebuie sa stim si grosimea tevilor ("carnea"). Pentru asta putem da o gaura de diametru mic (3-4mm) si vedem. Apoi gaura o astupam cu epoxy sau sudura. Ce urmeaza dupa ce stim toate datele geometrice este sa fac niste calcule.
Avatar utilizator
parshulea
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
 
Mesaje: 61
Membru din: Mie Apr 20, 2011 11:35 pm

Re: Trimaranul

Mesaj necititde skipper » Mar Mai 31, 2011 4:03 pm

parshulea scrie:Mda, problema este ca trebuie sa stim si grosimea tevilor ("carnea"). Pentru asta putem da o gaura de diametru mic (3-4mm) si vedem. Apoi gaura o astupam cu epoxy sau sudura. Ce urmeaza dupa ce stim toate datele geometrice este sa fac niste calcule.


Asta e usor ca avea din constructia originala niste gaurele mici prin care s-ar putea afla grosimea tevii. Cand ajung la barca o sa masor si asta.
Unde pot scana cel mai convenabil niste planse A1-A2?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2540
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Trimaranul

Mesaj necititde draken » Mar Sep 25, 2018 4:22 pm

skipper scrie:Unde pot scana cel mai convenabil niste planse A1-A2?


La mine la job. Pentru astia cu trimarane, e moka.
Rating: 10%
 
draken
Gefreiter
Gefreiter
 
Mesaje: 15
Membru din: Dum Feb 05, 2012 12:38 pm

Re: Trimaranul

Mesaj necititde skipper » Mar Sep 25, 2018 9:36 pm

draken scrie:
skipper scrie:Unde pot scana cel mai convenabil niste planse A1-A2?


La mine la job. Pentru astia cu trimarane, e moka.



Mersi dar mi-a trecut cheful de orice modificari. SI nici nu mai am timp de asa ceva. Acum o sa incerc sa-l vand cand vin in tara.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2540
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Barci cu vele

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron