Mono vs multi

Daca are o vela cat o batista sau daca e Soimul Maltez, aici e marina!
ghyoc
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
Mesaje: 50
Membru din: Vin Mai 20, 2011 8:12 pm

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de ghyoc »

Catamaran gemini 105 rasturnat la round the island



Vintul era dat la 25 de noduri. Asta am gasit pe alt forum.

"This quote comes from the father who's son was on the Gemini.

Quote:
I am told the boat capsized with both boards down and sailed hard on the wind. Windward hull lifted and helmsman had no rudder to steer out of it. It began heeling over like a monohull. No one on the sheets to depower "

Am gasit secventa broach-ului

http://www.cowesonline.com/d/Round%20th ... %20Lge.mov

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de skipper »

Doua videouri cu fabricile Lagoon si cate ceva despre modul de fabricatie al acestor frumoase catamarane.

http://www.cata-lagoon.com/lagoon_production_fr.php
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de skipper »

ghyoc scrie:Catamaran gemini 105 rasturnat la round the island....
Poze cu barca inainte de incident:

Imagine

Imagine


O poza din PBO august cu barca dupa cel putin un 360. Nu arata rau de loc!
PBO aug.jpg
si alta de pe situl RNLI.
Tot nu inteleg ce s-a intamplat acolo! Cel mai probabil au incercat sa stranga vantul pana cand au bandat fara sa controleze la timp redresarea la orizontala. IMHO

Imagine

De remarcat ca in video se vede ca mai intai membrii echipajului au fost luati de un Lagoon 38 care e bine mersi! Iar vremea e benigna!

http://youtu.be/FPZx21zxuJ8
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

ghyoc
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
Mesaje: 50
Membru din: Vin Mai 20, 2011 8:12 pm

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de ghyoc »

Vara dificila pentru multicoci in apropierea insulelor britanice

Another one hides the mast.... under the water

http://rnli.org/NewsCentre/Pages/Mallai ... maran.aspx

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de skipper »

ghyoc scrie:Vara dificila pentru multicoci in apropierea insulelor britanice....
Curios despre marimea maztei, flotabilitatea mare, derivoarele mobile, safranele nesimtite si elicele retractabile pe ax nu pe saildrive, am aflat despre cine e vorba in propozitie.
Cum era vorba in bancul cu calul negru care intrecea Mercedesul pe autobahn: asta nu se pune, nu e un cal normal!
Asta nu e un cal de coaziera, indiferent cum il vinde Musiu Constructorul: PAMPERO est un TS52.8′ catamaran hauturier et vif, construit par XL catamarans.
Asta nu e un catamaran hauturier decat pt alde Peyron Joyon Pupon. Et Bilou!

Imagine

Imagine

Imagine

http://youtu.be/xssz2Sn6_I8

si aici aceeasi spurcaciune de barca bantuind putin prin Nord

http://youtu.be/_X6rc4fP3GE

Si aici gasim un review de la cei de la multihulls-world (baieti care se stiu la multicoci).
Unde putem observa cateva lucruri interesante:
- in toate secventele apare cineva cu scota randei la mana. In caz de Plantee (inclinare necontrolata) fileaza si reduce tractiunea velei. Clasic pt cazurile cand nu au largatoare automate. Daca nici Joyon nu a folosit automate inseamna ca nu sant de incredere.
- e de presupus ca este si cineva la scota velei prova (nu se vede clar dar exista oameni langa vinciul prova)
- al doilea timonier e f relaxat, ceilalti nu. Unul poarta o jacheta de cateva sute de euro cu ham integrat, nu era amator la barci si se vede ca acum nu prea e confortabil, nici nu stie unde sa se aseze
- indiferent de viteza barca nu are tangaj
- una din velele prova e taiata ca un genovez dar are marimea unui cod 0
- toate menevrele mobile sant textile de ultima generatie - se vede dupa diametru
- blocatorul scotei randei este descis in ambele borduri indiferent de mure
- in general este o barca facuta cu mare atentie la detalii, cine a desenat-o a iubit mult barcile (catarg rotitor fara sa se vada nuca, echea e din lemn stratificat, panouri solare flexibile, fumuri duble la bordul de atac al focului, doar 6 vinciuri si alea medii, etc etc)


http://www.dailymotion.com/video/xjk0ax ... s-52_sport

Pt final, sa lasam designerul sa ne explice:
Les TS peuvent être flashés à plus de 30 nds. Inutile de préciser qu’à ces vitesses, le niveau de confort peu chuter si la mer est formée ! A chacun de doser.



PS: Vezi cum vine de se leaga: aflam de aici ca bestia a fost desenata intai penru Joyon! QED!
PPS: Bestia are la 52 picioare o greutate de 6.8T! trimaranul meu are la 30 ft 3.5T! Cat au Lagoon-urile 40?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

dan_matiesanu
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 114
Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de dan_matiesanu »

o parere foarte relaxata a unui domn care a fost in jurul lumii pe un catamaran iar acum o arde pe o mono.

http://www.sailfeed.com/cat-vs-mono-great-debate
http://www.sailfeed.com/cat-vs-mono-verdict

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de skipper »

dan_matiesanu scrie:o parere foarte relaxata a unui domn care a fost in jurul lumii pe un catamaran iar acum o arde pe o mono.

http://www.sailfeed.com/cat-vs-mono-great-debate
http://www.sailfeed.com/cat-vs-mono-verdict
Parerea lui!
M-am distrat teribil citind jurnalul lor de calatorie. Meserie!
http://bumfuzzle.com/index.html
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

dan_matiesanu
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 114
Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de dan_matiesanu »

Jurnalul e de coma - au fost in jurul lumii cautand mcdonalds si pizza hut... ajung in hiva oa, dupa o luna pe mare, dar dezamagire maxima: nu era pizzerie!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de skipper »

Mi-au placut multe din constatarile lor despre lumea inconjuratoare dar una mi-a ramas in minte:
- pizza din Insulele Marchize nu prea se ridica la standardul american de calitate.
Plus aia ca nu le placea sa inoate in apa de mare si la fiecare ancoraj cautau un hotel cu piscina sa se cazeze si ei ca oamenii ca pe barcutza aia nu prea aveau loc!
Nasol in circumterele astea!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mono vs multi

Mesaj necitit de skipper »

Dupa ce au inregistrat un succes colosal cu modelul 400 (260 de barci vandute in 3 ani) cei de la Lagoon s-au gandit sa scoata o versiune noua, mai ortomana, numita Lagoon 400 S2
Cu aceasta minunata ocazie aflam si ce performate avea "vechiul" 400 (eu n-am reusit sa trec de 8.8 noduri cu el):

Performance

« The Lagoon 400 is a true sailboat. During our trial in Chesapeake Bay, the fact of having two hulls with a pretty powerful combination of sails (gennaker and mainsail), allowed us to reach 5.2 knots reaching in 7-knots of wind. »
Cruising World, USA – March 2010

« When we set off in the Lagoon 400, a south-westerly wind gusting to 30 knots was blowing over Chesapeake Bay (…). The boat thrived in these conditions under mainsail with one reef and jib, sailing at 7 knots or more, at an angle of 35-40° (apparent) from a 25-knot wind. »
Sail Magazine, USA- January 2010

« In a rapidly freshening breeze (…) of up to 25 knots, we maintained a speed of 8.5 to 9 knots, sailing at 55° from true wind, with the fin keels working perfectly to counter leeway. »
Multicoques Magazine, FR / Multihulls World, UK – July 2009
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Scrie răspuns