Mono vs multi

Daca are o vela cat o batista sau daca e Soimul Maltez, aici e marina!

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde skipper » Lun Noi 26, 2012 11:49 pm

Originea catamaranelor moderne:

Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Rating: 20%
 
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2547
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde home made » Mar Noi 27, 2012 1:53 am

triburile de migratori care au cucerit pacificul cu aceste catamarane din lemn,care nici macar nu erau impermeabile,confectionate din lemn scobit,pluteau pentru ca erau..de lemn.canoele cu balansina,un butuc scobit cu o balansina dintr-un bat.(interesante erau prinderile dintre corp si balansina,prinderi elastice care se comportau ca si amortizor de la o masina)canoele duble,catamaranele aveau platforma rigida,aici era incarcat o parte din trib,cateii,purceii si hrana .in privinta navigatiei erau neintrecuti,nu foloseau absolut nici un instrument.se foloseau de stele,vinturi,pasari valuri,adica de tot ce-i inconjura.polinezienii stiu ca incerca acum ceva timp sa transmita mai departe aceasta stiinta,ca nu-i altceva,de la ce-i citiva batrini care mai existau,nu stiu daca au reusit.ar fi bine sa fie reusit.cu aceste catamarane si canoe au patrulat prin pacific aproape prin toate insulele unde dupa ce le consumau produsele plecau mai departe.asa au ajuns in noua zeelanda unde au realizat ca s-a terminat cu insulele si cu consumul pina la epuizare a resurselor naturale.atunci a inceput de fapt prima miscare ecologista,au inceput sa protejeze si sa ingrijeasca ce le oferea insula.nu stiu daca se mai organizeaza,dar spre sfirsitul secolului trecut,la citiva ani o data hotarau pe ce insula sa se intilneasca.veneau de pe toata intinderea pacificului la aceste intilniri intre neamuri cu barci,canoe,catamarane,mai mult sau mai putin moderne,asta pina probabil au disparut si ultimii cunoscatori ai navigatiei traditionale.cert este ca au fost cei mai redutabili navigatori ai oceanelor pe care doar GPS-ul o sa-i depaseasca,atunci cind or fi puse pe el,fara restrictii si corect,toate hartile lumii.
Rating: 20%
 
home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
 
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde skipper » Mar Noi 27, 2012 11:10 am

Modalitatea de constructie este continuata atat pe plan local unde se fac replici la marile canoe duble de odinioara cat si global prin catamaranele moderne construite dupa planurile lui James Wharram.
Cand l-am intalnit in Corfu a tinut musai sa-mi explica ca prinderile dintre traverse si coci sant facute din funii tocmai pentru a fi cat mai elastice. "N-am avut niciodata vreo problema cu ele"

gaia.jpg


Navigatia lor e si ea resuscitata prin aparitia unor scoli unde batranii incearca sa transmita tinerilor vechile metode. Ba chiar au facut si un voiaj de 1000 mile dupa vechile metode condusi de legendarul Mau Piailug.






In 1973 there were no Polynesian voyaging canoes; today, there are six with others under construction. In 1973 there was only one deep-sea navigator that PVS knew of; today there are nine, with several more in training, along with 135 experienced deep-sea sailors in Hawai'i alone, ensuring that the Hawaiian people will never again lose their traditions of voyaging and navigation.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Rating: 10%
 
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2547
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde skipper » Joi Feb 07, 2013 2:33 pm

Si inca o discutie pe tema mono vs. multi, de data asta cu aplicabilitate in Grecia.

What yacht to charter for my sailing holidays in Greece ?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2547
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde skipper » Vin Mai 17, 2013 3:07 pm

Am gresit cand am zis ca multicocile nu bandeaza.
Sfanta realitate ne dovedeste ma inselam. Daca se vrea se poate.
Mai jos dovada cu un catamaran de numai 60 de picioare" TAG 60.
Pacat ca nu stim si ce viteza avea barcuta!


Imagine

Gunboat-ul nu se pune: "we always fly a hull during sea trials to really test each and every Gunboat"!

Imagine

Si parerea unui carcotas: baieti, nu e bine ce facti voi!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2547
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde home made » Vin Mai 17, 2013 5:58 pm

pai si ce,circotasul nu are dreptate?oleaca de adiere in plus cind esti pe un flotor si....adios !
home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
 
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde skipper » Vin Mai 17, 2013 6:20 pm

home made scrie:pai si ce,circotasul nu are dreptate?oleaca de adiere in plus cind esti pe un flotor si....adios !


Da dar nu: ia uite ce are bestia asta si stiu ca si Gunboatul are ceva la fel, daca nu si mai sofisticat.

senzor tag 60.jpg

In poza e un senzor de tensiune aflat pe sart. In functie de informatia de aici sistemul fileaza automat scotele in asa fel incat barca sa ramana in parametrii de siguranta.
Limitele de tensiune si asieta sint reglabile!

Carcotasul carcoteste si pt ca ale lui nu au (inca) asa ceva!


Si declaratia unui proprietar de asa ceva:

Ici, autour de Majorque, la plus grande partie
des yachts coûtent 10 fois le prix du Tag 60' sans
avoir les performances ni le volume aménagé de
STARDUST. Ils nécessitent également des équipages
importants. L'autre jour, en rentrant dans la baie
avec 10-12 noeuds de vent, nous descendions sous
code 0 à 135° du réel à 13,3 nd ! Un monocoque
récent de 60 m (!), sous asymétrique, nous a croisés
à 8,5 nd !


Sursa: Multicoques Mag - nr 159
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Rating: 10%
 
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2547
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde home made » Vin Mai 17, 2013 10:16 pm

are,da' daca doamne fereste senzorul nu actioneaza prompt,raspunde tot proprietarul,ca doar nu o fi fabricantul de vina,nu?
home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
 
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde skipper » Sâm Mai 18, 2013 11:56 am

home made scrie:are,da' daca doamne fereste senzorul nu actioneaza prompt,raspunde tot proprietarul,ca doar nu o fi fabricantul de vina,nu?


Mi se pare ca am citit pe undeva ca mai exista un sitem de back-up automat in afara de mainile echipajului!

Si daca vorbim de mers pe-o coca se poate si mai rau:

Imagine
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2547
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Mono vs multi

Mesaj necititde Pilgrim » Sâm Mai 18, 2013 12:03 pm

Nu prea pricep eu de ce cei care dispun de doua coci vor sa mearga mereu pe una singura.... , iar cei care au "una singura", si-ar dori mereu sa aiba doua.... :?
Go sailing... keep it simple!
Rating: 30%
 
Avatar utilizator
Pilgrim
Obergefreiter
Obergefreiter
 
Mesaje: 40
Membru din: Sâm Apr 23, 2011 2:38 pm
Localitate: Arad

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Barci cu vele

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron