Hull speed

Daca are o vela cat o batista sau daca e Soimul Maltez, aici e marina!

Hull speed

Mesaj necititde skipper » Mie Noi 14, 2012 10:49 am

Hull speed [nd] = 1.34 x radical din Lungimea la linia de plutire [ft]

Rezulta=> HS = 1.34 x radical din 30.8 = 7.44 noduri
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2550
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Florio » Mie Noi 14, 2012 12:04 pm

Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?

Spun asta fiindca pentru barca mea, calculul maxim hull speed este 6.4 nd . E ok ca o viteza de referinta, insa am depasit de multe ori valoarea asta. De pilda am facut 8.4 mm intr-o ora .
Chiar si la ultima iesire cu prietenul nostru Pelicanul, am atins 6.5 nd intr-un vant pacatos in rafale, dinaintea traversului .

Hai ca mi-am adus aminte ce fain o fost ! :) Ma duc sa-mi pun o cana cu vin, ca ma ia nostalgia :)
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
 
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Pelicanul » Mie Noi 14, 2012 1:58 pm

Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?

Spun asta fiindca pentru barca mea, calculul maxim hull speed este 6.4 nd . E ok ca o viteza de referinta, insa am depasit de multe ori valoarea asta. De pilda am facut 8.4 mm intr-o ora .
Chiar si la ultima iesire cu prietenul nostru Pelicanul, am atins 6.5 nd intr-un vant pacatos in rafale, dinaintea traversului .

Hai ca mi-am adus aminte ce fain o fost ! :) Ma duc sa-mi pun o cana cu vin, ca ma ia nostalgia :)

Din cite am vazut pe wiki in link -ul dat de Skipper coeficientul ala poate sa ajunga la 1.51, asa ca Nemo s -ar putea apropia de 8 kn, fara planare.
In rest, nu te incadrezi la nici una din conditiile : "Modern displacement designs that can easily exceed their 'hull speed' without planing include hulls with very fine ends, long hulls with relatively narrow beam and wave-piercing designs." Deci, planeaza. Inseamna ca baietii de la McGregor sint meseriasi :roll:
Pelicanul
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
 
Mesaje: 128
Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde rexsailor » Mie Noi 14, 2012 10:07 pm

skipper scrie:Hull speed [nd] = 1.34 x radical din Lungimea la linia de plutire [ft]

Rezulta=> HS = 1.34 x radical din 30.8 = 7.44 noduri



mea culpa!
stiam eu ceva cu 1,3....1,4 si teaba cu radicalul, dar pierdusem unitatea de masura pt. lungimea la linia de plutire...
multam!
rexsailor
Gefreiter
Gefreiter
 
Mesaje: 15
Membru din: Joi Apr 21, 2011 9:23 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde skipper » Mie Noi 14, 2012 11:41 pm

Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?...


Nicium; este doar un prag fizic de la care rezistenta la inaintare creste substantial deci si puterea necesara pt propulsie creste la fel. De exemplu daca pana la HS iti trebuiau, sa zicem, 10 CP pt a creste viteza cu un nod, dupa HS iti vor trebui 20 sau 30 sau 40. Cam asa ceva, nu ca ar fi o bariera de netrecut. Singura limita a vitezei barcii e data de puterea motorului/propulsorului. E plin netul de detalii despre subiect.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
Rating: 10%
 
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
 
Mesaje: 2550
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde rexsailor » Joi Noi 15, 2012 7:26 am

la barca lui Florio e alta taina...
din cauza de vin rrosu, ar putea sa mearga si mai tare, aka merge uns... !
Rating: 10%
 
rexsailor
Gefreiter
Gefreiter
 
Mesaje: 15
Membru din: Joi Apr 21, 2011 9:23 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Pelicanul » Joi Noi 15, 2012 8:31 am

skipper scrie:
Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?...


Nicium; este doar un prag fizic de la care rezistenta la inaintare creste substantial deci si puterea necesara pt propulsie creste la fel. De exemplu daca pana la HS iti trebuiau, sa zicem, 10 CP pt a creste viteza cu un nod, dupa HS iti vor trebui 20 sau 30 sau 40. Cam asa ceva, nu ca ar fi o bariera de netrecut. Singura limita a vitezei barcii e data de puterea motorului/propulsorului. E plin netul de detalii despre subiect.

Florio vorbea de 8 noduri si ceva sub vele deci, aparent, fara o crestere exponentiala a puterii. Cu motoru' de 50 de cai "frumosi" merge si cu 14 - 15 noduri sau mai mult. Lucru' dracu' dom'le cu americanii astia! :roll:
Pelicanul
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
 
Mesaje: 128
Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Florio » Joi Noi 15, 2012 11:40 am

Pelicanul scrie:
skipper scrie:
Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?...


Nicium; este doar un prag fizic de la care rezistenta la inaintare creste substantial deci si puterea necesara pt propulsie creste la fel. De exemplu daca pana la HS iti trebuiau, sa zicem, 10 CP pt a creste viteza cu un nod, dupa HS iti vor trebui 20 sau 30 sau 40. Cam asa ceva, nu ca ar fi o bariera de netrecut. Singura limita a vitezei barcii e data de puterea motorului/propulsorului. E plin netul de detalii despre subiect.

Florio vorbea de 8 noduri si ceva sub vele deci, aparent, fara o crestere exponentiala a puterii. Cu motoru' de 50 de cai "frumosi" merge si cu 14 - 15 noduri sau mai mult. Lucru' dracu' dom'le cu americanii astia! :roll:


Eu nu vorbesc decat de mersul cu vele.
Cat ar merge barca cu un motor ma intereseaza foarte putin, catre deloc :) .
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
 
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde Pelicanul » Joi Noi 15, 2012 12:35 pm

Florio scrie:
Eu nu vorbesc decat de mersul cu vele.
Cat ar merge barca cu un motor ma intereseaza foarte putin, catre deloc :) .


Normal ! 8-)
Pelicanul
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
 
Mesaje: 128
Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necititde home made » Joi Noi 15, 2012 6:19 pm

important este cite sticle de vin poate sa care,plus alte chestii pentru papilele gustative.viteza,planajul,deriva,suprafata velica.....etc,sint irelevante! :D
home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
 
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Următorul

Înapoi la Barci cu vele

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron