Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?
Spun asta fiindca pentru barca mea, calculul maxim hull speed este 6.4 nd . E ok ca o viteza de referinta, insa am depasit de multe ori valoarea asta. De pilda am facut 8.4 mm intr-o ora .
Chiar si la ultima iesire cu prietenul nostru Pelicanul, am atins 6.5 nd intr-un vant pacatos in rafale, dinaintea traversului .
Hai ca mi-am adus aminte ce fain o fost ! Ma duc sa-mi pun o cana cu vin, ca ma ia nostalgia
Salut Florio,
In afara de viteza maxima, mai sint citeva calcule care-ti vor dezvalui detalii despre ambarcatiunea ta. In atasament este un "spreadsheet" facut initial pentru "Barca Pisica" si pe a 2-a pagina pentru un velier de lemn construit de pasionatii din Constanta (Antoaneta) si care probabil este inca de vinzare. Aceasta a 2-a pagina are si descrierea coeficientilor calculati.
Despre viteza pot sa-ti spun ca barca mea are o viteza maxina de 5.7kn daca aplicam formula conventionala. Eu am mers peste aceasta viteza dar cu vint larg, valuri si vela netertarolata pentru intensitatea vintului. De fapt planam pe valuri cu 6.5-7kn dar fara a putea lua mina de pe eche sau scota randei. Constantin a mers peste viteza de deplasament cu vintul strins. Este clar ca viteza depinde si de tipul greement in diverse aliuri de vint.
Mai pune o cana de vin si vin sa dezbatem serios problema.
A
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Fizic si teoretic vorbind, vad cam asa: Odata cu cresterea vitezei apei fata de barca, se mareste distanta intre valurile produse de barca (lungimea de unda este proportionala cu viteza). In momentul in care distanta dintre valuri ajunge la LWL, barca incepe sa se "urce" pe valul de prova. Dupa aceea puterea orice plus de putere va fi irosit in a urca pe acest val (care va creste mai mare), viteza crescand nesemnificativ.
Practic, unele barci taie valul, altele planeaza - viteza asta ramane un parametru teroretic
x_petrolist scrie:
Salut Florio,
In afara de viteza maxima, mai sint citeva calcule care-ti vor dezvalui detalii despre ambarcatiunea ta. In atasament este un "spreadsheet" facut initial pentru "Barca Pisica" si pe a 2-a pagina pentru un velier de lemn construit de pasionatii din Constanta (Antoaneta) si care probabil este inca de vinzare. Aceasta a 2-a pagina are si descrierea coeficientilor calculati.
A
Foarte bun excel -ul atasat. Mai vazusem formulele alea dar nu le aveam "mura -n gura' puse in excel, gata de a fi aplicate pentru orice barca. Multumesc.
Viteza teoretica maxima a corpului este data de relatia v=4,5xradical din lungimea la linia de plutire. v este in km/ora. Toate navele pot merge cu v mai mare, dar atunci cea mai mare parte a energiei de inaintare este consumata pentru a urca pe propriul val de prova. Acest fapt se incearca - cu succes - a se elimina prin construirea pupei late, cu o forma care sa produca forta de ridicare, astfel incat nava sa se ridice deasupra apei. Ceva cam ca si aripile subacvatice.
Constantin scrie:Viteza teoretica maxima a corpului este data de relatia v=4,5xradical din lungimea la linia de plutire. v este in km/ora.
O mica precizare.
Daca se foloseste coeficientul de 4,5 atunci lungimea la linia de plutire (LWL) se exprima in metri si viteza se obtine in km /h.
Daca se foloseste coeficientul de 1.34 LWL se exprima in picioare si viteza se obtine in noduri.
parshulea scrie:Fizic si teoretic vorbind, vad cam asa: Odata cu cresterea vitezei apei fata de barca, se mareste distanta intre valurile produse de barca (lungimea de unda este proportionala cu viteza). In momentul in care distanta dintre valuri ajunge la LWL, barca incepe sa se "urce" pe valul de prova. Dupa aceea puterea orice plus de putere va fi irosit in a urca pe acest val (care va creste mai mare), viteza crescand nesemnificativ.
Practic, unele barci taie valul, altele planeaza - viteza asta ramane un parametru teroretic
vad ca in loc sa aveti grija de barci,doar a venit iarna,de vinul din pahare,de slana din afumatoare,aveti chef de calcule,bineee!atunci chinuiti-va cu asta! http://www.blueheronwings.com/bh/comps/bdesign.html
home made scrie:vad ca in loc sa aveti grija de barci,doar a venit iarna,de vinul din pahare,de slana din afumatoare,aveti chef de calcule,bineee!atunci chinuiti-va cu asta! http://www.blueheronwings.com/bh/comps/bdesign.html