Hull speed
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Hull speed
Hull speed [nd] = 1.34 x radical din Lungimea la linia de plutire [ft]
Rezulta=> HS = 1.34 x radical din 30.8 = 7.44 noduri
Rezulta=> HS = 1.34 x radical din 30.8 = 7.44 noduri
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?
Spun asta fiindca pentru barca mea, calculul maxim hull speed este 6.4 nd . E ok ca o viteza de referinta, insa am depasit de multe ori valoarea asta. De pilda am facut 8.4 mm intr-o ora .
Chiar si la ultima iesire cu prietenul nostru Pelicanul, am atins 6.5 nd intr-un vant pacatos in rafale, dinaintea traversului .
Hai ca mi-am adus aminte ce fain o fost ! Ma duc sa-mi pun o cana cu vin, ca ma ia nostalgia
Spun asta fiindca pentru barca mea, calculul maxim hull speed este 6.4 nd . E ok ca o viteza de referinta, insa am depasit de multe ori valoarea asta. De pilda am facut 8.4 mm intr-o ora .
Chiar si la ultima iesire cu prietenul nostru Pelicanul, am atins 6.5 nd intr-un vant pacatos in rafale, dinaintea traversului .
Hai ca mi-am adus aminte ce fain o fost ! Ma duc sa-mi pun o cana cu vin, ca ma ia nostalgia
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 128
- Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
Din cite am vazut pe wiki in link -ul dat de Skipper coeficientul ala poate sa ajunga la 1.51, asa ca Nemo s -ar putea apropia de 8 kn, fara planare.Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?
Spun asta fiindca pentru barca mea, calculul maxim hull speed este 6.4 nd . E ok ca o viteza de referinta, insa am depasit de multe ori valoarea asta. De pilda am facut 8.4 mm intr-o ora .
Chiar si la ultima iesire cu prietenul nostru Pelicanul, am atins 6.5 nd intr-un vant pacatos in rafale, dinaintea traversului .
Hai ca mi-am adus aminte ce fain o fost ! Ma duc sa-mi pun o cana cu vin, ca ma ia nostalgia
In rest, nu te incadrezi la nici una din conditiile : "Modern displacement designs that can easily exceed their 'hull speed' without planing include hulls with very fine ends, long hulls with relatively narrow beam and wave-piercing designs." Deci, planeaza. Inseamna ca baietii de la McGregor sint meseriasi
-
- Gefreiter
- Mesaje: 15
- Membru din: Joi Apr 21, 2011 9:23 pm
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
skipper scrie:Hull speed [nd] = 1.34 x radical din Lungimea la linia de plutire [ft]
Rezulta=> HS = 1.34 x radical din 30.8 = 7.44 noduri
mea culpa!
stiam eu ceva cu 1,3....1,4 si teaba cu radicalul, dar pierdusem unitatea de masura pt. lungimea la linia de plutire...
multam!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
Nicium; este doar un prag fizic de la care rezistenta la inaintare creste substantial deci si puterea necesara pt propulsie creste la fel. De exemplu daca pana la HS iti trebuiau, sa zicem, 10 CP pt a creste viteza cu un nod, dupa HS iti vor trebui 20 sau 30 sau 40. Cam asa ceva, nu ca ar fi o bariera de netrecut. Singura limita a vitezei barcii e data de puterea motorului/propulsorului. E plin netul de detalii despre subiect.Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?...
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Gefreiter
- Mesaje: 15
- Membru din: Joi Apr 21, 2011 9:23 pm
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
la barca lui Florio e alta taina...
din cauza de vin rrosu, ar putea sa mearga si mai tare, aka merge uns... !
din cauza de vin rrosu, ar putea sa mearga si mai tare, aka merge uns... !
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 128
- Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
Florio vorbea de 8 noduri si ceva sub vele deci, aparent, fara o crestere exponentiala a puterii. Cu motoru' de 50 de cai "frumosi" merge si cu 14 - 15 noduri sau mai mult. Lucru' dracu' dom'le cu americanii astia!skipper scrie:Nicium; este doar un prag fizic de la care rezistenta la inaintare creste substantial deci si puterea necesara pt propulsie creste la fel. De exemplu daca pana la HS iti trebuiau, sa zicem, 10 CP pt a creste viteza cu un nod, dupa HS iti vor trebui 20 sau 30 sau 40. Cam asa ceva, nu ca ar fi o bariera de netrecut. Singura limita a vitezei barcii e data de puterea motorului/propulsorului. E plin netul de detalii despre subiect.Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?...
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
Eu nu vorbesc decat de mersul cu vele.Pelicanul scrie:Florio vorbea de 8 noduri si ceva sub vele deci, aparent, fara o crestere exponentiala a puterii. Cu motoru' de 50 de cai "frumosi" merge si cu 14 - 15 noduri sau mai mult. Lucru' dracu' dom'le cu americanii astia!skipper scrie:Nicium; este doar un prag fizic de la care rezistenta la inaintare creste substantial deci si puterea necesara pt propulsie creste la fel. De exemplu daca pana la HS iti trebuiau, sa zicem, 10 CP pt a creste viteza cu un nod, dupa HS iti vor trebui 20 sau 30 sau 40. Cam asa ceva, nu ca ar fi o bariera de netrecut. Singura limita a vitezei barcii e data de puterea motorului/propulsorului. E plin netul de detalii despre subiect.Florio scrie:Am o intrebare tehnica : viteza maxima calculata dupa forma barcii este maximum posibil pe care il poate atinge barca sau este un maxim dat de anumite conditii considerate de referinta ?...
Cat ar merge barca cu un motor ma intereseaza foarte putin, catre deloc .
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 128
- Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
Normal !Florio scrie:
Eu nu vorbesc decat de mersul cu vele.
Cat ar merge barca cu un motor ma intereseaza foarte putin, catre deloc .
-
- Hauptbootsmann
- Mesaje: 332
- Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm
Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340
important este cite sticle de vin poate sa care,plus alte chestii pentru papilele gustative.viteza,planajul,deriva,suprafata velica.....etc,sint irelevante!