hanse 540e
-
- Oberbootsmann
- Mesaje: 240
- Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am
hanse 540e
Sa ma frec daca imi dau seama cum sa conving ghiul sa stea un pic in vant
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: hanse 540e
Cum adica? Ce probleme de personalitate poate avea un ghiu, chiar de Hanse, ca sa nu stea cum vrei tu, chiar in contra vantului. Ia elaboreaza!n.adrian scrie:Sa ma frec daca imi dau seama cum sa conving ghiul sa stea un pic in vant
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Oberbootsmann
- Mesaje: 240
- Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am
Re: hanse 540e
Pai ghiul nu are carucior, are un sistem de prindere in 2 puncte cu niste scripeti. Cum draq sa il conving sa stea unde vreau eu in vant, ca sub vant e usor )
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: hanse 540e
Si daca filezi scota de sub vant si tragi de cea din vant ce se intampla?n.adrian scrie:Pai ghiul nu are carucior, are un sistem de prindere in 2 puncte cu niste scripeti. Cum draq sa il conving sa stea unde vreau eu in vant, ca sub vant e usor )
Ca sa se duca si mai in vant decat nivelul scripetelui te poti ajuta de un preventer, dus pe dupa catarg sau pe un rai in bord cat mai spre prova.
Varianta cu palane
Varianta pe catarg
Si unul dupa catarg, normal, de la RYA. Cu doua din astea duse simetric in ambele borduri controlezi ghiul cum vrei.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Oberbootsmann
- Mesaje: 240
- Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am
Re: hanse 540e
Eh, asta cu preventorul e buna ea, dar daca ai cabestane libere.
Din ce am incercat, daca tragi de scota ghiului in principiu tragi de ghiu in jos, fireste, ceea ce imi strica rasucirea randei. Pe vant slab , cand am nevoie de o rasucire mai mare jos, ar trebui sa duc un pic in vant ghiul. Ca sa nu mai zic despre fptul ca avem numai 4 cabestane si sunt necesare 6. Si mai mult de atat, mai am doar un blocator liber, deci folosesc 12 din 13. si ala il tin acolo pentru un cunningham. Clar barca e facuta de cruising, de aici si ideea asta fara carucior la ghiu, si cu sina pentru scota focului sa fie autovoltant. In cazul in care focul e pe sina autovoltanta volta se face apasand pe un buton, dupa care iti reiei spritzul, ca velele se autoconfigureaza. Dar cand vrei sa te dai un pic mai repede ai tot soiul de neajunsuri, focul autovoltant e prea mic, deci canci viteza, daca pui un foc de 140, cam numarul 2 te trezesti ca mine ca nu ai carucioare pentru el si am mers cu scotele pe un scripete fix, ceea ce e iar un dezastru in ceea ce priveste reglarea focului, nu se exista, ca sa nu mai zic de brambureala de scote, fungi, comenzi generata de lipsa cabestanelor cand vrei sa ridici gin-ul pe sub foc ). Chiar trebuie sa ma gandesc cum sa mult recuperarea focului care este pe tribort, sa o mut pe babord, intrucat toate balizele se ocolesc cu babordul, deci mereu o sa am vant din tribord, deci focul o sa fie pe babordsi mie imi trebuie un cabestan in plus ca sa ridic gin-ul. eh , daraveli din astea )
Exclus sa mai pun 2 boomvang-uri si exclus sa mai am inca 2 comenzi gen boomjack.
Din ce am incercat, daca tragi de scota ghiului in principiu tragi de ghiu in jos, fireste, ceea ce imi strica rasucirea randei. Pe vant slab , cand am nevoie de o rasucire mai mare jos, ar trebui sa duc un pic in vant ghiul. Ca sa nu mai zic despre fptul ca avem numai 4 cabestane si sunt necesare 6. Si mai mult de atat, mai am doar un blocator liber, deci folosesc 12 din 13. si ala il tin acolo pentru un cunningham. Clar barca e facuta de cruising, de aici si ideea asta fara carucior la ghiu, si cu sina pentru scota focului sa fie autovoltant. In cazul in care focul e pe sina autovoltanta volta se face apasand pe un buton, dupa care iti reiei spritzul, ca velele se autoconfigureaza. Dar cand vrei sa te dai un pic mai repede ai tot soiul de neajunsuri, focul autovoltant e prea mic, deci canci viteza, daca pui un foc de 140, cam numarul 2 te trezesti ca mine ca nu ai carucioare pentru el si am mers cu scotele pe un scripete fix, ceea ce e iar un dezastru in ceea ce priveste reglarea focului, nu se exista, ca sa nu mai zic de brambureala de scote, fungi, comenzi generata de lipsa cabestanelor cand vrei sa ridici gin-ul pe sub foc ). Chiar trebuie sa ma gandesc cum sa mult recuperarea focului care este pe tribort, sa o mut pe babord, intrucat toate balizele se ocolesc cu babordul, deci mereu o sa am vant din tribord, deci focul o sa fie pe babordsi mie imi trebuie un cabestan in plus ca sa ridic gin-ul. eh , daraveli din astea )
Exclus sa mai pun 2 boomvang-uri si exclus sa mai am inca 2 comenzi gen boomjack.
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: hanse 540e
n.adrian scrie:Eh, asta cu preventorul e buna ea, dar daca ai cabestane libere.
Din ce am incercat, daca tragi de scota ghiului in principiu tragi de ghiu in jos, fireste, ceea ce imi strica rasucirea randei. Pe vant slab , cand am nevoie de o rasucire mai mare jos, ar trebui sa duc un pic in vant ghiul. Ca sa nu mai zic despre fptul ca avem numai 4 cabestane si sunt necesare 6. Si mai mult de atat, mai am doar un blocator liber, deci folosesc 12 din 13. si ala il tin acolo pentru un cunningham. Clar barca e facuta de cruising, de aici si ideea asta fara carucior la ghiu, si cu sina pentru scota focului sa fie autovoltant. In cazul in care focul e pe sina autovoltanta volta se face apasand pe un buton, dupa care iti reiei spritzul, ca velele se autoconfigureaza. Dar cand vrei sa te dai un pic mai repede ai tot soiul de neajunsuri, focul autovoltant e prea mic, deci canci viteza, daca pui un foc de 140, cam numarul 2 te trezesti ca mine ca nu ai carucioare pentru el si am mers cu scotele pe un scripete fix, ceea ce e iar un dezastru in ceea ce priveste reglarea focului, nu se exista, ca sa nu mai zic de brambureala de scote, fungi, comenzi generata de lipsa cabestanelor cand vrei sa ridici gin-ul pe sub foc ). Chiar trebuie sa ma gandesc cum sa mult recuperarea focului care este pe tribort, sa o mut pe babord, intrucat toate balizele se ocolesc cu babordul, deci mereu o sa am vant din tribord, deci focul o sa fie pe babordsi mie imi trebuie un cabestan in plus ca sa ridic gin-ul. eh , daraveli din astea )
Exclus sa mai pun 2 boomvang-uri si exclus sa mai am inca 2 comenzi gen boomjack.
Din cate am inteles, la regata asta ai inaugurat Hansele . Destul de nasol, ca sa zic asa. A trebuit sa intelegi barca din mers.
La ce te referi cand spui de reglarea focului cea inexistenta? Intinzator pentru strai ? Ajustarea marginii de cadere ?
In alta ordine de idei, felicitari pentru aparitia televizata (in direct B1 Tv ) . Mai afla lumea si cate ceva despre yachting, ca o pauza de la emisiunile educative despre Columbeni sau Zavorance .
-
- Oberbootsmann
- Mesaje: 240
- Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am
Re: hanse 540e
Pai scota focului trece printr-un sripete care e fix in bord, nu e pe un cursor. Rostul acelui cursor este sa reglezi rasucirea velei astfel incat sa ai acelasi unghi de atat de sus pana jos, intrucat viteza vantului e mai mare sus decat jos, iar la noi sus e chiar sus )
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: hanse 540e
Da' de ce trebuie sa-l tii tot timpul pe winch si nu-l poti lasa pe un blocator? Reglezi ghiul si apoi blochezi preventerul. Cel mai frumos ar fi ca la capatul dinspre ghiu al preventerului sa ai un sandou sa preia socurile.n.adrian scrie:Eh, asta cu preventorul e buna ea, dar daca ai cabestane libere.
Nu poti tine ghiul la acelasi unghi numai din palanc si pataratina? Daca ai palanc din ala cu tub il tii si fara pataratina.n.adrian scrie:Din ce am incercat, daca tragi de scota ghiului in principiu tragi de ghiu in jos, fireste, ceea ce imi strica rasucirea randei. Pe vant slab , cand am nevoie de o rasucire mai mare jos, ar trebui sa duc un pic in vant ghiul. Ca sa nu mai zic despre fptul ca avem numai 4 cabestane si sunt necesare 6.
Poti scoate din pian manevrele pe care stii ca nu o sa le folosesti ca de exemplu funga randei, tertarola 3 si alte asemenea. Sau la asa barca mai merge un pian de 5, costa pe la 200 eur.n.adrian scrie:Si mai mult de atat, mai am doar un blocator liber, deci folosesc 12 din 13. si ala il tin acolo pentru un cunningham.
Pai boomvang si boomjack nu au acelasi inteles in romana: palancul ghiului? Cum ai putea pune 3 palancuri???n.adrian scrie:Exclus sa mai pun 2 boomvang-uri si exclus sa mai am inca 2 comenzi gen boomjack.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: hanse 540e
Cand n-ai ce-i bun e bun ce ai!n.adrian scrie:Pai scota focului trece printr-un sripete care e fix in bord, nu e pe un cursor. Rostul acelui cursor este sa reglezi rasucirea velei astfel incat sa ai acelasi unghi de atat de sus pana jos, intrucat viteza vantului e mai mare sus decat jos, iar la noi sus e chiar sus )
Poti face un traveler pt scota focului dintr-o parama legata in bord intre doi tacheti pe care prinzi un rai printr-un prusik sau un blocator de coarda de alpinism. Nu e ca sistemul de la mama lui dar iti poti face treaba: poti varia unghiul sub care trage scota. Ca sa nu oscileze in lateral poti monta ceva similar cu un barber.
Pare complicat dar nu e si la asa o hardughie de barca ai loc destul sa montezi asta si sa nu te tot impiedici in matzele intinse pe punte.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Oberbootsmann
- Mesaje: 240
- Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am
Re: hanse 540e
Romeo, treaba nu e simpla. Toate comenzile trec pe sub un capac si niste ochiuri de ghidare, sa mai punem blocatori.....nu stiu daca mai au loc si asa blocatorul de la rolfoc e pe undeva pe bord, nu la pian...e. Mai am un singur blocator liber si pe ala vreau sa pun un cunningham, ca tragand tare de funga nu rezolv ce vreau eu cu mutatul curburii, mai faci si alte belele cand intind din funga si nu imi e pe plac.
Nu am zis 3 palancuri, era exemplul ala al tau cu 2 )
Cu barberul e o solutie sa vedem daca avem de unde sa tragem de el.
Sa il tin in balansina si in palanc, imposibil ca il duce vantul unde vrea el.
toata tarasenia asta e importanta pentru vant slab, numai atunic am nevoie sa rasucesc jos mai mult randa. Dar tachetul de la mijlocul barcii e mult mai in fata, am totusi un ochet de unde pot sa prind un scripete prin care sa trag de ghiu, nu am blocator in schimb, da ma duc cu el la tachet undeva, cam tiganie.
Oricum trebuie sa ii mai punem 2 cabestane electrice , chiar nu facem fata doar cu 2.
Nu am zis 3 palancuri, era exemplul ala al tau cu 2 )
Cu barberul e o solutie sa vedem daca avem de unde sa tragem de el.
Sa il tin in balansina si in palanc, imposibil ca il duce vantul unde vrea el.
toata tarasenia asta e importanta pentru vant slab, numai atunic am nevoie sa rasucesc jos mai mult randa. Dar tachetul de la mijlocul barcii e mult mai in fata, am totusi un ochet de unde pot sa prind un scripete prin care sa trag de ghiu, nu am blocator in schimb, da ma duc cu el la tachet undeva, cam tiganie.
Oricum trebuie sa ii mai punem 2 cabestane electrice , chiar nu facem fata doar cu 2.