Accidente

Experientele traitului pe barca.
Scrie răspuns
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Accidente

Mesaj necitit de Florio »

skipper scrie:
Si cateva recomandari de bun simt cu care MCA isi termina postarile:

Before you set to sea remember to:
  • get trained;
    wear a lifejacket;
    avoid alcohol;
    take a method of communication with you; and
    check the weather and tides.
Adaugire:
The experience says : in Romania, the third advice is impossible to follow. Human factor :)

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Accidente

Mesaj necitit de Florio »

Accidentele astea sunt cutremuratoare. Desi usor de evitat, ele se intampla fiindca adesea regulile simple de navigatie nu sunt urmate.
Citind fragmentele de articol din postare, am tendinta de a vedea o barca puternica lovind una mica. Omul cu stare calcand pe omul sarman. Si un val de ura civica se revarsa asupra "bucuresteanului".
Totusi inainte de asta, ar fi de vazut daca ambarcatiunile aveau luminile de navigatie (lumina, in cazul barcii Black Sea) si pasagerii purtau veste de salvare. Am inteles ca accidentul s-a petrecut dupa lasarea intunericului.
Cate reguli trebuiesc respectate pe apa? Putine. O fi greu ?


Citesc: "Ambarcatiunea Balck Sea cu motor de 20 de cai putere a intrat in coliziune cu o salupa Star Craft cu motor de 250 de cai putere, condusa de Marian Machedon " . Inteleg ca se pune un mare accent pe puterea motoarelor. Daca Star Craft-ul avea tot 20 cp si aveau aceasta coliziune , era ceva diferit ?
Cred ca totul este despre regulile de navigatie si atat. Putea Star Craft-ul sa fie un cargobot . Regulile de navigatie fac posibila trecerea celor doua una pe langa alta, fara incidente. Pe de alta parte, putea Balck Sea sa fie la fel de mare sau mai mare decat cealalta. Daca se acrosau, era rau pentru toata lumea.

Avatar utilizator
sss
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 141
Membru din: Mie Apr 20, 2011 6:01 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de sss »

Beei, vin pictori si arhitecti sa ne invete pe noi cum sa mergem cu barca? ;)

Regulile pe Dunare sunt doar cateva:

-nu pleci niciodata pe apa cu gatul uscat si nici fara sa ai ceva de citit la tine, ca drumu-i lung;
-nu folosesti lumini, ca stii drumul;
-un bastinas nu poarta niciodata vesta de salvare, ca ajunge de rasul satului;
-nu reduci niciodata cand te intalnesti cu alt barcaz;
-ii ignori pe cei mai mici decat tine, sa se fereasca, da-i drak...

Fara gluma, conduc de 20 ani prin nebunia din Bucuresti, dar niciodata nu mi-e frica sa ma sui la volan, dar in barca da... :cry:

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Florio scrie:
skipper scrie:
Si cateva recomandari de bun simt cu care MCA isi termina postarile:

Before you set to sea remember to:
  • get trained;
    wear a lifejacket;
    avoid alcohol;
    take a method of communication with you; and
    check the weather and tides.
Adaugire:
The experience says : in Romania, the third advice is impossible to follow. Human factor :)
Stiu ca in USA dac te prinda Garda de Coasta cu beri desfacute in barca ai pus-o!
Am cititi undeva de cazuri in care in Franta s-a dat amenda la skipperi pt ca bausera.
La noi pana si marinarul care e la timona tarii e beat! Hai sa traim!
Florio scrie:...Totusi inainte de asta, ar fi de vazut daca ambarcatiunile aveau luminile de navigatie (lumina, in cazul barcii Black Sea) si pasagerii purtau veste de salvare...
1. Nu, scrie in articol.
2. Am fost acum 2 saptamani la Tulcea si cat m-am uitat pe fluviu NIMENI, dar absolut nimeni nu purta vesta. Unii le aveau pe scaunele barcii dar nu pe ei. Nici barcile autoritatilor, este stiut ca politistii plutesc. In 4 sau 5 zile am vazut o singura barca in care niste persoane evident turisti purtau veste. In rest nimeni nimic, am vazut lotci supraaglomerate cu femei si copii si nimeni nu purta nimic. Astia toti cred ca pot calca pe apa.
sss scrie:Regulile pe Dunare sunt doar cateva:

-nu pleci niciodata pe apa cu gatul uscat si nici fara sa ai ceva de citit la tine, ca drumu-i lung;
-nu folosesti lumini, ca stii drumul;
-un bastinas nu poarta niciodata vesta de salvare, ca ajunge de rasul satului;
-nu reduci niciodata cand te intalnesti cu alt barcaz;
-ii ignori pe cei mai mici decat tine, sa se fereasca, da-i drak...:
Parca ar mai fi cateva:
- indiferent de dimensiunile barcii sa-i punem un motor cat mai mare, chiar daca toata oglinda e in apa. Sa moara vecinii mei!
- indiferent de conditiile meteo, trafic si de distanta de vizibilitate trebuie mers continuu cu maneta motorului impinsa pana la capat
- statiile radio VHF sant pentru decor si impresionat turistii nu pentru comunicari utile
- la intrarea pe pasaje stramte cum ar fi Sontea din 35 se pot anunta si celelalta barci din preajma dar numai dupa parcurgerea a jumatate din pasaj si printr-un limbaj cat mai criptic, eventual direct in ruseste
- in caz de accidente se aplica regula stramoseasca: Mortu-i de vina, sa-i mancam coliva, asta este, s-a dus, noi o luam de la capat!
- eventualele amenzi si penalizari se platesc in moneda locala: peste braconat, de preferinta specii protejate absolut cum ar fi Sturionii. La simplii agenti merge si salaul dar nu mai jos!
- starea de lobotomizare si abrutizare totala a localnicilor trebuie perpetuata prin toate mijloacele
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

x_petrolist
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 97
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:38 pm
Localitate: New Jersey
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de x_petrolist »

skipper scrie: Stiu ca in USA dac te prinda Garda de Coasta cu beri desfacute in barca ai pus-o!
Am cititi undeva de cazuri in care in Franta s-a dat amenda la skipperi pt ca bausera.
La noi pana si marinarul care e la timona tarii e beat! Hai sa traim!
Incepind cu 2010, legea din New Jersey cere un curs de 5 ore + examen pentru "Boating Safety Certificate" eliberat de "Marine Services Bureau" pentru a opera o barca "non-commercial".
Toleranta la alcool este 0 (ZERO) pentru skipper si nelimitata pentru pasageri (neplatitori ca altfel devine commercial). Desi legal se poate conduce masina cu o concentratie de alcool in singe sub 0,08%, pe barca nu este permis skipperuluiu nici un strop. Mai mult, daca este prins de Coast Guard i se ridica permisul de conducere al masinii deoarece nu se cere permis de condus barca.
Cu masina, nu ai voie sa ai containere de alcool deschise sau pasageri care beau chiar daca soferul nu a consumat nimic.
Probabil in cazul de fata, skipperul a lasat pe cineva sub influenta sa opereze barca.
Hai noroc.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

x_petrolist scrie: Incepind cu 2010, legea din New Jersey cere un curs de 5 ore + examen pentru "Boating Safety Certificate" eliberat de "Marine Services Bureau" pentru a opera o barca "non-commercial"....
Incet incet se strange latzul si permisele pentru barci devin obligatorii. Vad ca le-au introdus si in Canada, tot dupa un accident care a socat o tara intreaga.
Numai UK rezista nereglementata desi din cand in cand si acolo guvernul are idei nastrusnice!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

x_petrolist
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 97
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:38 pm
Localitate: New Jersey
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de x_petrolist »

Legea a fost data in urma unor accidente, marea majoritate minori care alergau cu jet skiuri. In rest, cred ca totul va ramine la fel. Pina la urma conteaza ce stii si cita experienta ai, nicidecum carnetul din buzunar.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Ceva frumos de la rusi:

Un pescador mic a lovit si avariat un submarin nuclear desi militarii au tras rachete si au tot incercat pe VHF sa trezeasca pescarii beti! Na zdarovie!

Imagine

Detalii aici, aici si aici.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

menestras
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 77
Membru din: Lun Apr 25, 2011 8:58 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de menestras »

Doar cu rachete si VHF? Da' ce bre nu au avut nimic mai contondent la indemana?

Carasu'
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 122
Membru din: Mie Apr 20, 2011 5:09 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de Carasu' »


Scrie răspuns