Accidente

Experientele traitului pe barca.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Patru tineri din satul Lunca, judeţul Tulcea, au dispărut în apele lacului Razelm. Tinerii s-au distrat la Gura Portiţei, iar la întoarcerea spre casă barca în care se aflau s-a răsturnat. Un singur băiat a reuşit să ajungă la mal, salvându-se miraculors cu ajutorul unui bidon gol. Zeci de bărci şi un elicopter au căutat în zadar alţi supravieţuitori.

O zi frumoasă, cu soare, s-a transformat brusc în ultima zi din viaţă pentru patru tineri tulceni din comuna Ceamurlia de Jos. Petruţa Culicenco (17 ani), Georgiana Borcănaş (31 ani), Valentin Bolocan (26 ani) şi Valentin Ghena (25) au plecat duminică la prânz împreună cu alţi doi prieteni la o plimbare pe lacul Razelm, spre Gura Portiţei şi nu s-au mai întors la mal. După ce au consumat câteva beri la complexul turistic, iar un băiat din grup a rămas acolo.Pe drumul spre Lunca barca tip Laguna s-a răsturnat şi singurul care a reuşit să iasă la mal şi să alerteze autorităţile a fost Cristian Evdochim (30).

Spravieţuitorul

Evdochim este singurul care poate povesti filmul tragediei. „Am plecat de la Portiţa pe la trei, am mers pe lângă stuf, până când trebuia să traversăm spre complexul Lunca, spre mal. Se pornise vântul şi erau valuri mari, ca pe Razelm, apoi barca s-a răsturnat, fetele ţipau, dar toţi erau la suprafaţă “ povesteşte Cristian. Băiatul spune că era haos din cauza valurilor mari, când îşi vedea prietenii, când nu se mai vedea nimic.

„Mă mai duceam eu la fund, ieşeam, apoi ceilalţi, după valuri.Fiecare încerca să scape de haine, care te trag la fund. Eu am vrut să ma bag să scot motorul ca să nu tragă barca la fund, dar n-am putut, am văzut un rezervor gol de la barcă şi m-am apucat de el, apoi n-am mai văzut nimic altceva.Nu se auzeau nici strigăte, nimic“povesteşte singurul supravieţuitor. Cristi spune că s-a ţinut de bidon şi a înotat aproximativ doi-trei kilometri până când a ajuns la mal, unde a dat de oameni care au anunţat evenimentul la 112, în jurul orei 21.

Blamat de rudele dispăruţilor

Deşi ar trebui să fie extrem de bucuros, fiind sigurul care a reuşit să ajungă la mal Cristian Evdochim spune că nu se bucură de loc.
„Am plecat la distracţie, la o bere, şi uite ce s-a întămplat, o nenorocire“. Rudele celor dispăruţi stau şi ele de duminică seara la malul apei. Fraţii lui Valentin Ghenea au cedat nervos şi l-au acuzat public pe supravieţuitor, fiind la un pas să sară asupra lui.


Dumnezeu sa-i odihneasca!

Ce fel de motor aveau de tragea la fund ditamai barca?
Cat i-ar fi costat o vesta de salvare?
Cat i-ar fi costat sa ramana peste noapte la Portita?
Cat i-ar fi costat un mijloc de nadejde sa dea alarma - macar un telefon intr-o punga?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
sss
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 141
Membru din: Mie Apr 20, 2011 6:01 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de sss »

Dumnezeu sa-i ierte, Skipp...
Oricum Razelmul e cea mai pacatoasa balta, iar bastinasii joaca la ruleta ruseasca, de la nastere pana la moarte: niciodata vesta, intotdeauna alcool, ajung la mal daca vrea Domnul :(

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

sss scrie:Dumnezeu sa-i ierte, Skipp...
Oricum Razelmul e cea mai pacatoasa balta, iar bastinasii joaca la ruleta ruseasca, de la nastere pana la moarte: niciodata vesta, intotdeauna alcool, ajung la mal daca vrea Domnul :(
In fiecare an se intampla la fel si nimeni nu vrea sa invete nimic din toate tragediile astea.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
Vali
Obergefreiter
Obergefreiter
Mesaje: 47
Membru din: Mie Apr 20, 2011 9:30 pm
Localitate: Galati
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de Vali »

In primul rand cea mai urata treaba e urmatoarea: barca s-a dus la fund, in loc sa pluteasca chiar daca era plina de apa. Asta inseamna ca n-a avut flotabilitatea necesara (compartimente etanse, spuma, pet-uri etc). Daca ar fi ramas la suprafata, ar fi fost colacul lor de salvare, si ei s-ar fi tinut de barca si ar fi scapat.
Am observat ca localnicii din zona complexului Razelm-Sinoe au mare incredere in Laguna 610, care teoretic e o barca mai sanatoasa decat Laguna 480 de exemplu. Insa atata vreme cat barca nu are flotabilitate suficienta, sa pluteasca in caz ca se umple cu apa, e un mare risc sa te aventurezi pe ape precum Razelmul sau chiar Golovita.
Cauzele accidentului sunt:
1. Traversarea lacului Golovita (un lac foarte periculos, mai ales cand vantul bate din nord, dinspre Razelm) de la Portita spre Lunca intr-o barca nepuntata, si fara compartimente de flotabilitate.
2. Lipsa de experienta a celor care au condus barca, teribilismul tineretii, alcoolul ingerat, lipsa vestelor de salvare
3. Plecarea la drum fara cea mai elementara notiune de predictie meteo, fiind surprinsi de furtuna exact in zona cea mai periculoasa, intre Bisericuta si Dolojman.
4. Cum spunea si Romeo, lipsa celui mai elementar mijloc de comunicatie, macar un mobil protejat la apa.
Cel mai rau este ca asemenea intamplari indeparteaza lumea de sporturile nautice, toti blameaza lacul sau conditiile meteo, insa prea putina lume constientizeaza ca trebuie sa respecti strict niste reguli simple care iti asigura supravietuirea.
Small boat - big smile, Big boat - no smile

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Vali scrie:In primul rand cea mai urata treaba e urmatoarea: barca s-a dus la fund, in loc sa pluteasca chiar daca era plina de apa. Asta inseamna ca n-a avut flotabilitatea necesara (compartimente etanse, spuma, pet-uri etc). Daca ar fi ramas la suprafata, ar fi fost colacul lor de salvare, si ei s-ar fi tinut de barca si ar fi scapat.
Am observat ca localnicii din zona complexului Razelm-Sinoe au mare incredere in Laguna 610, care teoretic e o barca mai sanatoasa decat Laguna 480 de exemplu. Insa atata vreme cat barca nu are flotabilitate suficienta, sa pluteasca in caz ca se umple cu apa, e un mare risc sa te aventurezi pe ape precum Razelmul sau chiar Golovita.
Cauzele accidentului sunt:
1. Traversarea lacului Golovita (un lac foarte periculos, mai ales cand vantul bate din nord, dinspre Razelm) de la Portita spre Lunca intr-o barca nepuntata, si fara compartimente de flotabilitate.
2. Lipsa de experienta a celor care au condus barca, teribilismul tineretii, alcoolul ingerat, lipsa vestelor de salvare
3. Plecarea la drum fara cea mai elementara notiune de predictie meteo, fiind surprinsi de furtuna exact in zona cea mai periculoasa, intre Bisericuta si Dolojman.
4. Cum spunea si Romeo, lipsa celui mai elementar mijloc de comunicatie, macar un mobil protejat la apa.
Cel mai rau este ca asemenea intamplari indeparteaza lumea de sporturile nautice, toti blameaza lacul sau conditiile meteo, insa prea putina lume constientizeaza ca trebuie sa respecti strict niste reguli simple care iti asigura supravietuirea.
1. Majoritatea barcilor de pescuit sant nepuntate atat aici cat si afara, din ratiuni practice: au nevoie de cat mai mult spatiu pt oameni, scule, peste.
Vad pe situl producatorului ca unele variante de Laguna sant cu dublu corp ceea ce le face nescufundabile iar la restul variantelor exista cate un compartiment inchis in pupa si unul in prova care ar trebui sa ofere si alea ceva flotabilitate. E drept ca producatorul nu specifica daca sant nescufundabile sau nu, deci mai degraba nu.
Imagine
2. Daca n-aveau veste, aca sum nu au marea majoritate a localnicilor, puteau sa-si ia cate 2 PETuri de 2L de la Portita sa si le puna sub haina si tot ar fi plutit. PETuri se gasesc la greu pe-acolo, mai faceau si putina curatenie.
3. Acolo lumea cam stie cand se schimba vremea si atat pescarii cat si aia care fac naveta Jurilovca-Portita nu ies pe lac daca se anunta furtuna. Copii astia au iesit si n-au mai intrat, cine stie ce-o fi fost in capul lor.
4. Chiar daca nu aveau o husa din aia desteapta pt telefon Imagine o simpla sacosa din foita din aia subtire le ajungea: bagi telefonul in ea si apoi ii faci doua noduri simple si gata, poti folosi telefonul si pe ploaie si intre valuri, plus ca si pluteste.
5. Ce sant curios si nu am aflat de nicaieri este daca s-a deschis urmarirea penala pt supravietuitor sau nu conducea el barca?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Accidente

Mesaj necitit de Florio »

skipper scrie:
Vali scrie:5. Ce sant curios si nu am aflat de nicaieri este daca s-a deschis urmarirea penala pt supravietuitor sau nu conducea el barca?
Corect.
Conducatorul ambarcatiunii de agrement raspunde pentru ce se intampla pe apa, cu ambarcatiunea si vietile celor de la bord. Responsabilitatile sunt punctate foarte clar in legislatie. Inclusiv incredintarea manevrei ambarcatiunii, cuiva care nu are permis, este una dintre contraventii.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Care mergeti in tabara la Jurilovca poate aflati mai multe detalii, ar fi de interes.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Din seria: Aproape accidente

Intrarea unui Oceanis 46 pe valuri de 4-5 m in micul port Zumaia din Spania unde culoarul de acces intre cele doua diguri are 55m.

Intrarea in Marina Zumaia
Diaporama ispravii.

Chiar si pe Google Earth, la locul faptei mai exista o poza cu o agerime in sens invers; o fi procedura standard acolo!

Imagine
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Accident serios azi la Istanbul in Extreme Series, din fericire fara alte victime decat doua catamarane Extreme 40: Alinghi intra In Team Extreme.

Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Carasu'
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 122
Membru din: Mie Apr 20, 2011 5:09 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de Carasu' »

Anul trecut urmaream cursele aste pe Bloomberg , sambata ; la o cursa un echipaj tot de la Extreme 40 , un catamaran l-a ratat pe un altul ''la mustata'' si dupa 30 secunde la o volta sa rasturnat rupand catargu.Baietii o cata' cu lumanarea ,si uneori o si gasesc.

Scrie răspuns