Gheorghe Naghi, patronul producatorului de mezeluri Aldis, a murit duminica intr-un accident nautic
Gheorghe Naghi, patronul producatorului de mezeluri Aldis, a murit duminica in urma unui accident nautic petrecut pe bratul Borcea, anunta Mediafax. Salupa in care se afla Gheorghe Naghi s-a izbit de mal. In ambarcatiune se afla si sotia omului de afaceri, ea fiind internata in stare grava la Spitalul Judetean de Urgenta din Calarasi. Cu o avere estimata la 28 de milioane de euro, Gheorghe Naghi (59 de ani) ocupa locul 192 in clasamentul "Forbes 500 miliardari" al celor mai bogati romani, in 2010.
În urmă cu un an, milionarul declara că este pasionat de apă şi
îî place adrenalina, fiind înnebunit să se plimbe cu iahtul sau cu şalupa pe Dunăre, şi că îî place să se piardă printre canale unde admira vegetaţia unică din zonă.
Potrivit Agerpres, cauza accidentului nu este deocamdata cunoscuta, politistii efectuand cercetari in acest sens. Anchetatorii iau in calcul mai multe ipoteze, printre care viteza excesiva sau o suferinta a lui George Naghi care nu i-a mai permis sa controleze ambarcatiunea. Din primele informatii, Gheorghe Naghi si sotia sa, Alina, erau singurele persoane aflate in salupa.
Observator de Calarasi scrie ca
accidentul s-ar fi produs pe fondul vitezei excesive, iar salupa era condusa chiar de Gheorghe Naghi. Salupa ii apartinea miliardarului, iar accidentul s-a produs la intersectia dintre Bratul Borcea si Canalul Siderurgic.
"Dupa impact, George Naghi si sotia sa au fost aruncati pe malul stang al Bratului Borcea, iar salupa a revenit in apa. Barbatul, de 59 de ani, a decedat, medicii de la ambulanta constatand decesul acestuia, dupa ce au incercat sa-l resusciteze, iar sotia sa a suferit rani si a fost transportata la Spitalul Judetean de Urgenta din Calarasi", a spus inspector Ramona Tudor, citata de Mediafax.
Gheorghe Naghi era cel mai bogat om din Calarasi si detinea, impreuna cu sotia sa, producatorul de mezeluri Aldis, una dintre cele mai mari firme de profil din tara, cu o capacitate de 150 de tone pe zi. El se lansase in afaceri in urma cu 20 de ani.
"După impact, Gheorghe Naghi şi soţia sa au fost aruncaţi pe malul stâng al Braţului Borcea, iar şalupa a revenit în apă. Bărbatul, de 59 de ani, a decedat, medicii de la ambulanţă constatând decesul acestuia, după ce au încercat să-l resusciteze, iar soţia sa a suferit răni şi a fost transportată la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Călăraşi. Poliţiştii vor face o cercetare la faţa locului, se fac măsurători şi se iau probe. Probabil se va face şi o expertiză a bărcii.
Era o ambarcaţiune cu două locuri cu un motor puternic, de 240 de cai putere", a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei Călăraşi, Ramona Tudor, potrivit Realitatea.net.
Prefectul Emil Muşat
a mai spus că în această perioadă apele Braţului Borcea al Dunării sunt destul de scăzute şi există multe bancuri de nisip şi bolovani care fac dificilă circulaţia ambarcaţiunilor, mai ales dacă acestea circulă cu viteză.
El a spus că în ultima perioadă a fost informat de către Poliţia Transporturi şi Căpitănia Călăraşi că mai multe ambarcaţiuni de agrement au rămas blocate în bancuri de nisip, fără a fi înregistrate victime până acum.
"Este o tragedie pentru Călăraşi, fiind patronul unuia dintre cele mai mari firme din România. Era o firmă de familie. Ne surprinde total neplăcut şi ne îndurerează.
Ştiu că avea experienţă cu barca", a declarat Nicolae Enciu, fost prefect al judeţului Călăraşi la Realitatea Tv.
„
Când conduci o barcă rapidă cu un motor puternic e nevoie de multă concentrare. Văd că avea un motor mare, de 240 de cai, e foarte uşor să pierzi controlul: două secunde de neatenţie sunt deajuns. Din câte văd şi eu pe Dunăre zilele acestea sunt foarte multe crengi de copaci. La viteză mare, dacă prinzi o buturugă la motor eşti terminat. De asemenea, trebuie să cunoşti bine zonele în care circuli. Dacă nu cunoşti topografia zonei e periculos să circuli cu viteză mare, uneori, chiar mortal. Combinaţia motor puternic şi ape necunoscute poate fi mortală“,
spune Sandu Cuzmin, om de afaceri din Sulina ce se ocupă de transportul turiştilor în zona Deltei.
„Pot spune că multe dintre accidente în zona Deltei au loc mai ales pe timpul verii.
Sunt foarte mulţi oameni cu bani, care îşi cumpără şalupe cu motoare puternice şi nu au experienţa necesară pentru a le ţine sub control. Aşa apar accidentele", spune şi Petrică Rade, purtător de cuvânt al Căpităniei Tulcea.
Omul de afaceri George Naghi
nu a suferit un infarct sau un atac cerebral în timp ce se plimba cu şalupa pe Braţul Borcea al Dunării, iar primele date ale necropsiei arată că acesta are sternul fisurat, după ce câteva coaste rupte i-au atins un plămân,
susţin surse medicale.
Milionarul George Naghi a murit deoarece a pierdut controlul ambarcaţiunii pe care o conduce, ratand un viraj la viteza mare. Este concluzia anchetatorilor
făcută publică luni dimineaţă.
Poliţiştii de la Transporturi Navale, pe masa cărora se află dosarul privind dispariţia fulgerătoare a patronului fabricii de mezeluri Aldis,
au stabilit că pe apă nu a existat nici un obstacol care să arunce barca în mal.
„
Nu s-a confirmat aspectul, aşa cum s-a vehiculat, că apa ar fi fost mică sau că a existat vreo dună de nisip care a aruncat barca în mal. În apropiere de locul tragediei, la mal apa are o adâncime de 2 metri. Deci, nu aici a fost problema care a declanşat tragedia“, a spus comisar-şef Gheorghe Sava, şeful Poliţiei Transporturi Navale Călăraşi, care a efectuat măsurători la faţa locului.
Nici barca pe care o conducea, o ambarcaţiune tip Banana Sea Doo, cu motor de 251 cai putere, nu ar fi avut defecţiuni. Fabricată în 2008, barca era în stare excelentă, iar Naghi tocmai îi făcuse revizia tehnică în iulie.
Pe monumentul ridicat imediat la locul accidentului scrie:
Ai fost de-a dreptul unicat,
In vremuri grele mult învolburat,
Ai rămas mereu tot în picioare,
Plecarea ta ne doare tot mai tare. Sic transit...