Accidente

Experientele traitului pe barca.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Carasu' scrie:Anul trecut urmaream cursele aste pe Bloomberg , sambata ; la o cursa un echipaj tot de la Extreme 40 , un catamaran l-a ratat pe un altul ''la mustata'' si dupa 30 secunde la o volta sa rasturnat rupand catargu.Baietii o cata' cu lumanarea ,si uneori o si gasesc.
Da, astia se dau tare si accidentele lor sant spectaculoase rau, cand se rastoarna un catamaran sant de fapt doua barci in aer, bucuria fotografilor.
Azi bushitura lor s-a auzit de la jumate de kilometru!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Despre importanta purtarii vestei de salvare si a hamului.
Om la apa in conditii de furtuna, skipperul cade peste bord prins in ham si nu mai poate fi ridicat inapoi de echipaj care cheama ajutor si totul se termina cu bine.

Imagine
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Accidente

Mesaj necitit de n.adrian »

skipper scrie:Accident serios azi la Istanbul in Extreme Series, din fericire fara alte victime decat doua catamarane Extreme 40: Alinghi intra In Team Extreme.

Pana mea, ala chiar nu a dat tribord, ala de la extreme. Dar tot la ISAf zice, ca daca nu iti da, nu trebuie sa il penetrezi, doar il eviti si apoi il protestezi :)) dar tare iti vine sa iti bagi prova in el :)))
whatever.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Gheorghe Naghi, patronul producatorului de mezeluri Aldis, a murit duminica intr-un accident nautic

Imagine


Gheorghe Naghi, patronul producatorului de mezeluri Aldis, a murit duminica in urma unui accident nautic petrecut pe bratul Borcea, anunta Mediafax. Salupa in care se afla Gheorghe Naghi s-a izbit de mal. In ambarcatiune se afla si sotia omului de afaceri, ea fiind internata in stare grava la Spitalul Judetean de Urgenta din Calarasi. Cu o avere estimata la 28 de milioane de euro, Gheorghe Naghi (59 de ani) ocupa locul 192 in clasamentul "Forbes 500 miliardari" al celor mai bogati romani, in 2010.

Imagine

În urmă cu un an, milionarul declara că este pasionat de apă şi îî place adrenalina, fiind înnebunit să se plimbe cu iahtul sau cu şalupa pe Dunăre, şi că îî place să se piardă printre canale unde admira vegetaţia unică din zonă.

Potrivit Agerpres, cauza accidentului nu este deocamdata cunoscuta, politistii efectuand cercetari in acest sens. Anchetatorii iau in calcul mai multe ipoteze, printre care viteza excesiva sau o suferinta a lui George Naghi care nu i-a mai permis sa controleze ambarcatiunea. Din primele informatii, Gheorghe Naghi si sotia sa, Alina, erau singurele persoane aflate in salupa.

Observator de Calarasi scrie ca accidentul s-ar fi produs pe fondul vitezei excesive, iar salupa era condusa chiar de Gheorghe Naghi. Salupa ii apartinea miliardarului, iar accidentul s-a produs la intersectia dintre Bratul Borcea si Canalul Siderurgic.

"Dupa impact, George Naghi si sotia sa au fost aruncati pe malul stang al Bratului Borcea, iar salupa a revenit in apa. Barbatul, de 59 de ani, a decedat, medicii de la ambulanta constatand decesul acestuia, dupa ce au incercat sa-l resusciteze, iar sotia sa a suferit rani si a fost transportata la Spitalul Judetean de Urgenta din Calarasi", a spus inspector Ramona Tudor, citata de Mediafax.

Gheorghe Naghi era cel mai bogat om din Calarasi si detinea, impreuna cu sotia sa, producatorul de mezeluri Aldis, una dintre cele mai mari firme de profil din tara, cu o capacitate de 150 de tone pe zi. El se lansase in afaceri in urma cu 20 de ani.

"După impact, Gheorghe Naghi şi soţia sa au fost aruncaţi pe malul stâng al Braţului Borcea, iar şalupa a revenit în apă. Bărbatul, de 59 de ani, a decedat, medicii de la ambulanţă constatând decesul acestuia, după ce au încercat să-l resusciteze, iar soţia sa a suferit răni şi a fost transportată la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Călăraşi. Poliţiştii vor face o cercetare la faţa locului, se fac măsurători şi se iau probe. Probabil se va face şi o expertiză a bărcii. Era o ambarcaţiune cu două locuri cu un motor puternic, de 240 de cai putere", a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei Călăraşi, Ramona Tudor, potrivit Realitatea.net.

Prefectul Emil Muşat a mai spus că în această perioadă apele Braţului Borcea al Dunării sunt destul de scăzute şi există multe bancuri de nisip şi bolovani care fac dificilă circulaţia ambarcaţiunilor, mai ales dacă acestea circulă cu viteză.
El a spus că în ultima perioadă a fost informat de către Poliţia Transporturi şi Căpitănia Călăraşi că mai multe ambarcaţiuni de agrement au rămas blocate în bancuri de nisip, fără a fi înregistrate victime până acum.

"Este o tragedie pentru Călăraşi, fiind patronul unuia dintre cele mai mari firme din România. Era o firmă de familie. Ne surprinde total neplăcut şi ne îndurerează. Ştiu că avea experienţă cu barca", a declarat Nicolae Enciu, fost prefect al judeţului Călăraşi la Realitatea Tv.

Când conduci o barcă rapidă cu un motor puternic e nevoie de multă concentrare. Văd că avea un motor mare, de 240 de cai, e foarte uşor să pierzi controlul: două secunde de neatenţie sunt deajuns. Din câte văd şi eu pe Dunăre zilele acestea sunt foarte multe crengi de copaci. La viteză mare, dacă prinzi o buturugă la motor eşti terminat. De asemenea, trebuie să cunoşti bine zonele în care circuli. Dacă nu cunoşti topografia zonei e periculos să circuli cu viteză mare, uneori, chiar mortal. Combinaţia motor puternic şi ape necunoscute poate fi mortală“, spune Sandu Cuzmin, om de afaceri din Sulina ce se ocupă de transportul turiştilor în zona Deltei.

„Pot spune că multe dintre accidente în zona Deltei au loc mai ales pe timpul verii. Sunt foarte mulţi oameni cu bani, care îşi cumpără şalupe cu motoare puternice şi nu au experienţa necesară pentru a le ţine sub control. Aşa apar accidentele", spune şi Petrică Rade, purtător de cuvânt al Căpităniei Tulcea.

Omul de afaceri George Naghi nu a suferit un infarct sau un atac cerebral în timp ce se plimba cu şalupa pe Braţul Borcea al Dunării, iar primele date ale necropsiei arată că acesta are sternul fisurat, după ce câteva coaste rupte i-au atins un plămân, susţin surse medicale.

Milionarul George Naghi a murit deoarece a pierdut controlul ambarcaţiunii pe care o conduce, ratand un viraj la viteza mare. Este concluzia anchetatorilor făcută publică luni dimineaţă.

Poliţiştii de la Transporturi Navale, pe masa cărora se află dosarul privind dispariţia fulgerătoare a patronului fabricii de mezeluri Aldis, au stabilit că pe apă nu a existat nici un obstacol care să arunce barca în mal.
Nu s-a confirmat aspectul, aşa cum s-a vehiculat, că apa ar fi fost mică sau că a existat vreo dună de nisip care a aruncat barca în mal. În apropiere de locul tragediei, la mal apa are o adâncime de 2 metri. Deci, nu aici a fost problema care a declanşat tragedia“, a spus comisar-şef Gheorghe Sava, şeful Poliţiei Transporturi Navale Călăraşi, care a efectuat măsurători la faţa locului.
Nici barca pe care o conducea, o ambarcaţiune tip Banana Sea Doo, cu motor de 251 cai putere, nu ar fi avut defecţiuni. Fabricată în 2008, barca era în stare excelentă, iar Naghi tocmai îi făcuse revizia tehnică în iulie.
Pe monumentul ridicat imediat la locul accidentului scrie:
Ai fost de-a dreptul unicat,
In vremuri grele mult învolburat,
Ai rămas mereu tot în picioare,
Plecarea ta ne doare tot mai tare.
Sic transit...
Ultima oară modificat Joi Aug 18, 2011 1:24 pm de către skipper, modificat de 4 ori în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Accidente

Mesaj necitit de n.adrian »

Iaca tauni si in alte zone :))) da ce de barcutze........yummy



[Admin: am sters urmatoarele 3 mesaje ca fiind redundante.]

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Accidente

Mesaj necitit de n.adrian »


Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Rambler capsized

Mesaj necitit de skipper »

Ieri la 17.30 BST iahtul Rambler 100 cu 21 persoane la bord aflat in cursa Rolex Fastnet Race s-a rasturnat dupa ce a virat babord la farul Fastnet
Cauza : ruperea chilei.
Desi navigatorul a reusit sa dea Mayday, desi EPIRBul a fost activat, desi se aflau intr-o zona cu trafic foarte intens, desi erau relativ aproape de tarm, desi au fost mobilizate mijloace diverse ( inclusiv barci particulare) pentru salvarea echipajului, aceasta nu s-a intamplat decat la doua ore si jumatate, trei, dupa accident. Au trecut barci multe pe langa ei si nu au vazut o coca de 33m, pur si simplu!

Dupa incident 16 membri ai echipajului au reusit sa ramana pe barca intoarsa dar 5 au fost luati de curent si valuri, printre care si proprietarul George David. Au avut inspiratia sa ramana impreunaCand au fost gasiti si recuperatide catre o barca privata, unul din cei cinci a fost transportat cu elicopterul la spital si ingrijit pentru hipotermie.

Barca RNLIa reusit sa-i gaseasca dupa lumina unei lanterne pe care o agitau naufragiatii.

Imagine

Imagine

Imagine

Video despre accident.


Interviu cu fericitul proprietar!


Interviuri cu echipajul dupa salvare
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

n.adrian scrie:Iaca tauni si in alte zone :))) da ce de barcutze........yummy

Amenda pe care a primit-o skipperul de pe iahtul Atlanta of Chester este de numai 35.000 lire! Sa fie bine primit!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

skipper scrie:Patru tineri din satul Lunca, judeţul Tulcea, au dispărut în apele lacului Razelm. Tinerii s-au distrat la Gura Portiţei, iar la întoarcerea spre casă barca în care se aflau s-a răsturnat. Un singur băiat a reuşit să ajungă la mal, salvându-se miraculors cu ajutorul unui bidon gol. Zeci de bărci şi un elicopter au căutat în zadar alţi supravieţuitori.
...
Un incident similar dar de data asta in UK s-a terminat fara victime chiar daca barca s-a rasturnat in mare deschisa. Victimele purtau veste de salvare si au putut anunta garda de coasta pe telefon! Ca la carte, la ei, ca la coliva, la noi!

At just before four o’clock this afternoon Portland Coastguard received a 999 call reporting that a Marlin dinghy had capsized off Hengistbury Head with two people on board.
Mudeford RNLI Inshore Lifeboat and the Coastguard Rescue Helicopter from Solent were sent to search the scene whilst Southborne Coastguard Rescue Team went to meet up with the person who had made the 999 call.
A six metre RHIB ‘Merlin’ responded to the call from Portland Coastguard for vessels in the area to keep a look out. They found two people in the water, where they had been for 20 minutes after the dinghy sank. They were uninjured and taken back to shore by Mudeford Lifeboat.
Ros Evans Portland Coastguard Watch Manager said:
The dinghy sailors’ shore contact did exactly the right thing by dialling 999 coastguard when the dinghy capsized. We recommend that dinghy sailors should carry hand held vhf, flares or a charged mobile phone to call for help but the most important thing is that they should wear a lifejacket or buoyancy aid and these two dinghy sailors were doing just that.
“Unexpected situations like this are exactly why the MCA recommends that recreational sailors and motor boaters wear lifejackets at all times whilst on deck. These should be well maintained and have a sprayhood, light and whistle if possible. People must ensure that their lifejacket has a crotch strap and that they use it.”


Si cateva recomandari de bun simt cu care MCA isi termina postarile:

Before you set to sea remember to:
  • get trained;
    wear a lifejacket;
    avoid alcohol;
    take a method of communication with you; and
    check the weather and tides.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accident la Sulina

Mesaj necitit de skipper »

Un bărbat a dispărut în urma unui accident nautic la Sulina

Un bărbat este dat dispărut, fiind aruncat în apă după ce barca în care se afla a fost lovită de o ambarcaţiune de agrement în portul Sulina.
Potrivit reprezentanţilor Căpităniei Tulcea, un bărbat a plecat împreună cu soţia sa şi cei doi copii, din Tulcea, la bordul unei ambarcaţiuni de agrement, vineri seară, în jurul orei 19.00.
Două ore mai târziu, această ambarcaţiune a ajuns în portul Sulina, iar în timp ce căuta un loc de acostare a lovit o barcă aflată în zona respectivă, în care se aflau două persoane, soţ şi soţie.
În urma impactului, Laurenţiu şi Anca Chersan au fost aruncaţi în apă. Femeia a reuşit să se salveze şi să iasă la suprafaţă, dar bărbatul nu a mai ieşit la mal. El a fost căutat de către ambarcaţiuni ale Poliţiei de Frontieră, însă fără niciun rezultat.
Cazul este anchetat de o comisie a Căpităniei Tulcea şi a Poliţiei Transporturi Navale.

Comentariul uni cititor pe situl JN:
nesimtitii care au lovit barca se pare ca erau cineva foarte bazati....
singura lor grija a fost sa dea imediat niste telefoane sa rezolve treaba imediat nu sa-l salveze pe laur
barca nici macar nu era inmatriculata
o sa aiba Dumnezeu grija de ei..


UPDATE 13.50. Din primele informatii, cei care se aflau la bordul salupei cu motor de 250 de cai sunt Marian si Mihaela Machedon, de la o firma de ambracatiuni din Tulcea.
Laurentiu Chersan, barbatul disparut, este din Sarichioi, dar stabilit de cativa ani la Sulina. Aici lucra de ceva timp la o casa pentru el si sotia lui, Anca Chersan. In urma cu cateva zile a avut un accident pe santier si s-a dus la Spitalul Judetean de Urgenta Tulcea. Ieri seara, barbatul se intorcea de la spital.
Toata comunitatea locala este socata de ceea ce s-a intamplat. „Baiatul era serios, muncitor. Fusese si in strainatate, iar acum isi construiau o casa in curtea parinteasca. Erau proaspat casatoriti, nu stiu daca aveau doi ani de cand s-au casatorit. Si uite cum toate planurile lor de viitor s-au dus intr-o clipa“, spune primarul Aurel Dimitriu.
Martorii povestesc ca de pe mal s-a auzit un zgomot puternic, dar din cauza intunericului nu au putut vedea prea multe.
„Era o barca mai mare, a unui bucurestan, care urca pe canal, iar barca in care se afla barbatul disparut cobora. Culmea, veanea cu sotia de la Tulcea de la Spital, isi scosese niste copci, avusese o rana. Erau cu o barca mica, Black Sea, si s-au ciocnit in dreptul terasei Coral, mai spre larg“, povesteste Sandu Cuzmin.
Martorii spun ca dupa ciocnire cei doi soti au fost aruncati in apa, si doar sotia, Anca Chersan (30 de ani), a reusit sa ajunga spre mal, fiind salvata. Barca a continuat sa se invarta pana cand s-a atins de o alta si s-a infipt in estacada de la mal.
„Degeaba ne-am tot uitat in aval, nu l-a mai vazut pe Laurentiu. Era groaznic deoarece femeia ajunsese la mal si tipa incontinuu, era disperata. Plangea si striga incontinuu dupa sotul ei, Laure, Laur, au fost clipe de groaza. Pacat de el, Dumnezeu sa-l ierte“, spune si Florin Papadatu, agent ecolog din Sulina.
Desi barbatul a fost cautat ore in sir de catre politistii de frontiera din Sulina si de localnici, corpul acestuia nu a fost gasit. Martoii spun ca probabil acesta a fost lovit la impact sau ulterior de barca scapata de sub control, acesta fiind motivul pentru care nu a reusit sa inoate cei cativa metri pana la mal.
Ambarcatiunea Balck Sea cu motor de 20 de cai putere a intrat in coliziune cu o salupa Star Craft cu motor de 250 de cai putere, condusa de Marian Machedon (33 de ani) din Bucuresti si in care se mai aflau sotia si cei doi copii.
La momentul de fata cele doua ambarcatiuni sunt acostate in portul Sulina pentru a se continua cercetarile, spun reprezentantii Capitaniei Zonale Tulcea.

Evenimentul prezentat la Stirile ProTV
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Scrie răspuns