Fiorentino Storm Drogue

Minitehnicus 2: instaleaza scule noi pe barca veche (sau noua)!
Scrie răspuns
Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Fiorentino Storm Drogue

Mesaj necitit de Solitaire »

Uite Romeo, un produs nou si interesant, care pare sa fie mai bun chiar decat Jordan Series pentru ca e mai usor de recuperat. E clar ca nu e pentru piata de masa ci pentru cei foarte putini care navigheaza pe high latitudes.

http://www.para-anchor.com/pro.stormdrogue.html" onclick="window.open(this.href);return false;


http://youtu.be/t4l3CbgUCU8" onclick="window.open(this.href);return false;

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Fiorentino Storm Drogue

Mesaj necitit de Florio »

E o ancora de furtuna care se anunta de zece ori mai eficienta decat cele uzuale, cu doar o mila deriva acolo unde celelalte au 10. E posibil sa fie o cifra reala, la cat de mare e parasuta.
M-am intrebat intotdeauna cat de facila e folosirea unor asemenea dispozitive in mare grea; la fel ca si manevra M.O.B. Cu totii exersam asemenea manevre pe ape linistite.
Realizez ca MOB in furtuna devine o acrobatie la limita imposibilului.

Apropo de ancora de furtuna care trebuie sa fie un dispozitiv de o eficienta buna in conditii vitrege, imi amintesc de pilda ca Alain Gerbault spunea in cartea lui despre traversarea solitara a Atlanticului (temerara la acele vremuri) ca pentru yachtul lui era mult mai eficient statul la capa decat ancora de furtuna. Si descrie acolo cateva furtuni, adevarate furii ale naturii.

Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Re: Fiorentino Storm Drogue

Mesaj necitit de Solitaire »

Florio, citeste mai jos parerea unor oameni cu foarte multa experienta. (Beth and Evans Starzinger, question #70)
Si eu incep sa ma alatur celor care nu mai cred in " storm tactics." Dar imi place cum structureaza ei totul :)

http://www.bethandevans.com/faqs.htm#73" onclick="window.open(this.href);return false;.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Fiorentino Storm Drogue

Mesaj necitit de skipper »

Solitaire scrie:Uite Romeo, un produs nou si interesant, care pare sa fie mai bun chiar decat Jordan Series pentru ca e mai usor de recuperat. E clar ca nu e pentru piata de masa ci pentru cei foarte putini care navigheaza pe high latitudes.
Arata frumos, e prezentat frumos, da bine la camera dar clipul ala e viciat tare. Plus ca n-as crede in veci pe cineva care vorbeste despre barci dar nu stie sa-si puna o vesta de salvare!

Dar:
- Eu unul n-am ajuns sa folosesc asa ceva niciodata si deci nu am o experienta in asa ceva
- IMHO: daca un lucru e prea complicat, indiferent de natura lui el nu are ce cauta pe o barca, mai ales daca barca vrea si navige serios. Asemenea dracovenii cu sute de conuri , doua vartejuri, bride si cate trei geamanduri aproape ma inspaimanta. Cum ai putea folosi asa ceva cand barca face ca rufele in masina de spalat nu-mi pot imagina. Inventiile astea imi par ca bumerangul australian: am citit de o gramada de cazuri de oameni care au reusit sa le lanseze si apoi le-au abandonat nemaistiind cum sa scape de ele.
- Moitessier folosea un cauciuc legat cu o parama dupa care a folosit parame trase in bucla
- nu mai stiu cine prefera parame inodate cu nod diamant; poate Sir KJ?
- Vito Dumas nu folosea nimic pt franare ci mergea la vele, tehnica ce l-a contrariat pe BM pana cand acesta s-a decis s-o incerce in mijlocul unei furtuni in Pacificul de Sud. A taiat paramele si s-a lasat dus si barca s-a cumintit. A stat la carma 36 de ore nonstop cu fata spre pupa!
- citez din recentul articol al lui Skip Novak: We discussed at length techniques such as streaming warps and using drogues and sea anchors, gear Skip has never used or wished to. QED!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Solitaire
Stabsgefreiter
Stabsgefreiter
Mesaje: 90
Membru din: Joi Iun 23, 2011 2:44 pm

Re: Fiorentino Storm Drogue

Mesaj necitit de Solitaire »

Da, corect, era clar ca prezentarea a fost subiectiva dar e de remarcat un produs care poate fi comparat cu Series drogue care a fost laudat fara indoiala in Heavy Weather.
Ceea ce spune Evans Starzinger e foarte interesant: intre filozofia pasiva si cea activa, cei mai multi o prefera pe ultima. Daca te opresti complet, trec multe trenuri peste tine si evident, tu esti cel care va suferi. Pentru motivul asta si Moitessier a taiat tot ce taraia dupa el si s-a eliberat de ceea ce-l tinea fix intr-un mediu in continua miscare.
Dar, e clar ca trebuie sa incetinesti, pentru ca daca te intorci cu spatele la vant si fugi cu marea, trebuie sa ai ceva cate te incetineste. Adlard Coles a ajuns la concluzia ca forta de incetinire trebuie cumva calculata pentru fiecare ambarcatiune, de unde vine principiul Jordan Series care se bazeaza pe un calcul matematic. Motivul pentru care multi au taiat legaturile la pupa sau prova este pentru ca erau incetiniti prea mult, sau chiar se oprisera in apa.
Dar se pare ca un drogue ca Shark sau Series poate fi folosit sa mergi la 6 nozi in mod controlat, cu steering si fara risk de broaching, in timp ce te indrepti in continuare spre destinatie sau spre quadrantul mai putin periculos al frontului.
In acelasi timp sa nu uitam ca vorbim de survival storms, nu de storm management techniques. De la 70 de knots in sus, cum s-a intamplat unor prieteni in aprilie anul asta la plecarea din NZ, prioritatea e sa salvezi echipajul si yachtul, sa conservi energie si sa nu ai accidente. Ideea de a te "ancora" cand echipajul este extenuat devine atunci atractiva (prietenii mentionati au stat 48 de ore asa).
E greu de gasit consensus aici, si asta devine clar si din feedbackul celor cu experienta. Eu personal nu am folosit drogues niciodata desi am un para-anchor la bord, dar o anumita noapte in Southern Ocean cand am incercat tot ce stiam in zadar, far nici un rezultat si eram trantitzi la orizontala la fiecare 20 de minute, m-am intrebat daca ar mai fi ceva out there care ar putea ajuta. In final, solutia a fost sa continuam, deci am ales partea activa din nou si pana la urma a trecut si furtuna. Cum spunea Evans in raspunsurile sale, nu-ti baga nasul prea tare ca barca va fi ok in final.
Ce este clar, cum spune Adlard Coles, e ca dupa o catastrofa sigur vor fi cei care vor puncta ce trebuia sa fi facut tu si tot ce n-ai facut corect :)

Scrie răspuns