Volvo Ocean Race
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Volvo Ocean Race
Incepe bine VOR anul asta: in prima zi o barca si-a rupt catargul si alta are delaminari serioase dupa ce s-a lovit un OPN.
Cei de la Abu Dhabi: coborand pe un val de 10 m barca s-a oprit dar catargul a mers mai departe!
Buuun, restul de 4 barci trec Gibraltarul si intra in Altantic unde brusc conditiile meteo se imbunatatesc ceea ce inseamna ca pt ei se inrautatesc. Le convine mult mai mult un vant de 36nd in loc de 5, pt ca la 36 pot avansa cu viteza buna pe cand la 5 se taraie.
Si asta si fac acum se taraie in larg de Maroc cu 6 nd! Dar nu asta e singura veste proasta, sau, ma rog, cea mai proasta!
The realy bad news e ca nu se intrevede nici o sansa de schimbare, nici o pala de vant serios, nimic pt minim 2 zile. Au un anticiclon chiar deasupra lor= zona de presiune ridicata=vreme buna=>no wind!
Nu exista pic de gradient baric serios=diferenta de presiune intre doua campuri=>aerul nu se misca=> no wind!
Si mai urat: nici la altitudine acolo unde se pot vedea tendintele vremii nu se arata nimic incurajator=campul de presiune inalta se extinde si la nivelul de 500mb ceea ce confirma stabilitatea lui=>no wind.
Recunosc ca nu m-am uitat pe griburi si la nici un model de previziune, poate gresesc. Sau poate nu!
Alta: Fiind iarna in emisfera nordica si vara in sud, ITCZ=zona de convergenta intertropicala=doldrums= este mult mai la sud ca de obicei ceea ce inseamna ca si alizeele izbavitoare tot deplasate sant si ele si nu le mai gaseste lumea pe la latitudinea Maderei.
Deci o situatie de mai mare dragul pentru cele patru barci=incertitudine totala. probabil ca fiecare dintre modelele de prognoza dau date diferite si navigatorii/routerii nu prea mai stiu pe care sa parieze. De unde si situatia de mai jos: Groupama [in orange] condusa de Franck Cammas, vulpe batrana in devenire, a tinut cel mai aproape coasta de dupa Gibraltar, Camper [alb] cu kiwiotii a incercat cu plutonul spre SW dar acum o taie spre S. Puma si Telefonica spre SW. Care cum i-o fi norocul!
Interesant si alceva: ce trase au avut, cate volte in perioade scurte, cate ezitari, zici ca era prietenul nostru bulgarul la timona. Ce-o fi fost pe barcile alea!
Cei de la Abu Dhabi: coborand pe un val de 10 m barca s-a oprit dar catargul a mers mai departe!
Buuun, restul de 4 barci trec Gibraltarul si intra in Altantic unde brusc conditiile meteo se imbunatatesc ceea ce inseamna ca pt ei se inrautatesc. Le convine mult mai mult un vant de 36nd in loc de 5, pt ca la 36 pot avansa cu viteza buna pe cand la 5 se taraie.
Si asta si fac acum se taraie in larg de Maroc cu 6 nd! Dar nu asta e singura veste proasta, sau, ma rog, cea mai proasta!
The realy bad news e ca nu se intrevede nici o sansa de schimbare, nici o pala de vant serios, nimic pt minim 2 zile. Au un anticiclon chiar deasupra lor= zona de presiune ridicata=vreme buna=>no wind!
Nu exista pic de gradient baric serios=diferenta de presiune intre doua campuri=>aerul nu se misca=> no wind!
Si mai urat: nici la altitudine acolo unde se pot vedea tendintele vremii nu se arata nimic incurajator=campul de presiune inalta se extinde si la nivelul de 500mb ceea ce confirma stabilitatea lui=>no wind.
Recunosc ca nu m-am uitat pe griburi si la nici un model de previziune, poate gresesc. Sau poate nu!
Alta: Fiind iarna in emisfera nordica si vara in sud, ITCZ=zona de convergenta intertropicala=doldrums= este mult mai la sud ca de obicei ceea ce inseamna ca si alizeele izbavitoare tot deplasate sant si ele si nu le mai gaseste lumea pe la latitudinea Maderei.
Deci o situatie de mai mare dragul pentru cele patru barci=incertitudine totala. probabil ca fiecare dintre modelele de prognoza dau date diferite si navigatorii/routerii nu prea mai stiu pe care sa parieze. De unde si situatia de mai jos: Groupama [in orange] condusa de Franck Cammas, vulpe batrana in devenire, a tinut cel mai aproape coasta de dupa Gibraltar, Camper [alb] cu kiwiotii a incercat cu plutonul spre SW dar acum o taie spre S. Puma si Telefonica spre SW. Care cum i-o fi norocul!
Interesant si alceva: ce trase au avut, cate volte in perioade scurte, cate ezitari, zici ca era prietenul nostru bulgarul la timona. Ce-o fi fost pe barcile alea!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Obergefreiter
- Mesaje: 30
- Membru din: Dum Iun 05, 2011 11:43 am
Re: Volvo Ocean Race
La versiunea online nu mai participa nimeni dintre ai nostri?
Not all the wanderers are lost. J.R.R.Tolkien
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Hai ca m-am bagat si eu cu FrankyG. Acum pe locul 47108.Mircea Trif scrie:La versiunea online nu mai participa nimeni dintre ai nostri?
E vreo metoda de a afla ceilalti concurenti si eventual sa aflam care sant din RO ca eu n-am gasit-o inca?
Ultima oară modificat Mar Noi 08, 2011 11:29 am de către skipper, modificat 1 dată în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Obergefreiter
- Mesaje: 30
- Membru din: Dum Iun 05, 2011 11:43 am
Re: Volvo Ocean Race
Eu sunt cu LadyMacbeth. Habar nu am cum ii pot gasi pe altii...
Not all the wanderers are lost. J.R.R.Tolkien
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Hai ca te-am gasit!Mircea Trif scrie:Eu sunt cu LadyMacbeth. Habar nu am cum ii pot gasi pe altii...
Este un tab care se cheama Friends care deschide niste butoane cu o lupa pe ele cu care poti cauta barcile dupa nume.
Hai, care te mai bagi? Ceva pariuri?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- andy
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 154
- Membru din: Mar Oct 25, 2011 8:04 pm
- Localitate: 43°50'15.41" N 28°35'29.27" E
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Eu sunt cu Bibicus. Din cauza unor chefuri prelungite in acest weekend am reusit sa o dau de Maroc ... Revin insa in forta
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Care stiti la ce ore schimba astia vantul? Cumva 12 si 00 GMT?
Ultima oară modificat Mie Noi 09, 2011 11:49 am de către skipper, modificat 1 dată în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Mare suspans mare si in cursa reala. Cammas a continuat cu ruta sudica, mergand pur si simplu langa coasta cautand sa prinda macar brizele diurne. Ieri era la 4 mile de coasta marocana.
Restul de 3 sant deja la 300 mile in Vest unde au ceva vant dar de fata. Plus un front peste ei. Ca sa se sature de stat degeaba. Ieri si cei din Groupama au stat degeaba 6 ore fara vant deloc. Merde!
Acum Cammas e obligat sa treaca printre insulele Madeira si Canare, nu-si poate permite sa treaca in umbra Insulelor Canare unde chiar daca ar veni ceva vant de V el ar fi in zona de turbulente.
Vrei nu vrei iei Grigore drum de Vest!
Si parerea lui Bilou, francez get beget, yachtsman cu state vechi in curse, despre ce a devenit faimoasa cursa Whitbread unde concurau Blake, Tabarly si alti Kersausoni, de cand si-a schimbat numele in VOR:
En revanche, je n'apprécie pas forcément, la communication, le marketing qui sont faits autour. On exagère, je trouve, le coté "extrême", "douleur", "souffrance", qui serait lié à l'épreuve. Je n'en suis vraiment pas fan mais peut-être faut-il être anglo-saxon pour apprécier ou comprendre. Ce n'est pas ma culture et je crois que cet héroïsme un peu masochiste va à l'encontre de la philosophie des coureurs français, notamment solitaires. En général, nous cherchons plutôt à dédramatiser et à minimiser, sans doute par pudeur, les aspects dramatiques.
Restul de 3 sant deja la 300 mile in Vest unde au ceva vant dar de fata. Plus un front peste ei. Ca sa se sature de stat degeaba. Ieri si cei din Groupama au stat degeaba 6 ore fara vant deloc. Merde!
Acum Cammas e obligat sa treaca printre insulele Madeira si Canare, nu-si poate permite sa treaca in umbra Insulelor Canare unde chiar daca ar veni ceva vant de V el ar fi in zona de turbulente.
Vrei nu vrei iei Grigore drum de Vest!
Si parerea lui Bilou, francez get beget, yachtsman cu state vechi in curse, despre ce a devenit faimoasa cursa Whitbread unde concurau Blake, Tabarly si alti Kersausoni, de cand si-a schimbat numele in VOR:
En revanche, je n'apprécie pas forcément, la communication, le marketing qui sont faits autour. On exagère, je trouve, le coté "extrême", "douleur", "souffrance", qui serait lié à l'épreuve. Je n'en suis vraiment pas fan mais peut-être faut-il être anglo-saxon pour apprécier ou comprendre. Ce n'est pas ma culture et je crois que cet héroïsme un peu masochiste va à l'encontre de la philosophie des coureurs français, notamment solitaires. En général, nous cherchons plutôt à dédramatiser et à minimiser, sans doute par pudeur, les aspects dramatiques.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
5 barci romanesti pana acum la VOR virtual! Prima e pe locul 3934 si a cincea pe 57885!
Bun si antrenamentul pe virtual pana trecem la real!
Care te mai bagi?
Bun si antrenamentul pe virtual pana trecem la real!
Care te mai bagi?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Stabsgefreiter
- Mesaje: 77
- Membru din: Lun Apr 25, 2011 8:58 pm
Re: Volvo Ocean Race
Eu sunt mai de la tara, si prost pe deasupra. Ce e aia redeem code?