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Asa a trecut Musiu Coville prin TSS-ul de la Cape Finistere! Ca trenul!
sodebo.jpg
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Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

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Vremuri superbe!
Putem urmari in acelasi timp in compettiie: cele mai rapide monococi singlehanded in Vendee Globe, cea mai rapida multicoca siglehanded la Coville si de aseara si cea mai rapida multicococa in echipaj cu Joyon plecat si el in jurul lumii pt trofeul Joules Verne!
O sa fie ca in Biblie: cei din urma vor fi cei dintai! La Vendee viteza medie e de vreo 20 noduri, Coville scoate 25 iar Joyon peste 30! Data trecuta Peyron avea probleme sa-si stapaneasca echipajul sa nu mearga prea mult peste 4o nd, sa vedem acum cine il stapaneste pe Bernard Stamm!
Interesant este ca Joyoan a luat startul aseata intr-un talveg, formatiune meteo deloc avantajoasa, care i-a dat vant slab si la 9 noduri facea cate 15 mile pe ora pierdere fata de recordul lui Peyron. Dar cum asa un router ca Van Triest nu poate gresi, va fi foarte interesant de urmarit ce vor face zilele urmatoare pana la Ecuator!
joyon.jpg
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Pacat!
Vorba unui antic: Speranta e un prost sfatuitor! S-au bazat pe noroc, sperau sa aiba conditii meteo mai bune si n-au avut! AU plecat cu stangul si au mers mereu cu stangul!

http://www.idecsport-sailing.com/idec-s ... e-a-brest/" onclick="window.open(this.href);return false;

Francis Joyon, en plein accord avec son équipage et son routeur à terre Marcel van Triest, a décidé ce matin d’interrompre sa tentative contre le record du tour du monde à la voile, le Trophée Jules Verne. Il fait demi-tour et rentre à Brest pour y attendre de nouveau une fenêtre plus favorable et plus propice à un nouveau départ.

Un pot au noir particulièrement actif, large et en déplacement constant sur la route du maxi-trimaran IDEC SPORT empêche Francis Joyon et ses hommes d’espérer connecter efficacement avec les systèmes dépressionnaires d’Atlantique sud, propices à réaliser un temps correct à Bonne Espérance, et à les mettre dans les meilleures dispositions pour espérer battre le record de Banque Populaire V.


IDEC SPORT regagne donc la Bretagne et Brest que Francis Joyon espère rallier le week-end prochain. Il entamera sans attendre une nouvelle phase de stand by, prêt à s’élancer de nouveau pour une nouvelle tentative.
« Entre grains d’une violence inouïe, et des longs moments totalement déventés, j’ai beaucoup réfléchi hier avant de poser la question à Marcel van Triest sur l’opportunité de poursuivre notre tentative » explique Francis. « Il s’avère qu’avec ce retard imprévisible pris à l’équateur, nous ne serons pas en mesure d’accrocher les dépressions en formation du côté du cap Frio, au large du Brésil. En continuant notre route, nous risquions fort de nous présenter à Bonne Espérance avec un retard insurmontable… »


« … Nous ne renonçons pas. La possibilité de faire demi-tour fait partie de ce genre de défi, et nous l’avions évoquée dès notre départ de Brest le week-end dernier. Nous allons de nouveau traverser les zones à grains du pot au noir pour rallier Brest dimanche prochain, et débuter un nouveau stand by. »
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Dupa ce aluat, in sfarsit, Trofeul Jules Verne, acum Joyon mai face una, in stilul spartan care l-a consacrat de atata vreme: recordul Atlanticului de nord in solitar!

Francis Joyon vient tôt ce matin d’ajouter une nouvelle ligne à sa légende. Il a battu de très exactement 49 minutes son propre record de la traversée de l’Atlantique en solitaire, établi en juin 2013 à bord de son ancien trimaran de 29 mètres IDEC. Il a récidivé en ce début de semaine à bord cette fois du maxi-trimaran IDEC SPORT, ce même plan VPLP à bord duquel il a l’hiver dernier, pulvérisé en équipage le record du Trophée Jules Verne. Pour sa première transat en solitaire à bord de ce géant conçu à l’origine pour un équipage de 12 hommes, il améliore le chrono mythique entre New York et le cap Lizard « à la Joyon », sans préparation préalable aucune, ni stand-by, ni routage météo sophistiqué, juste au talent, à l’envie et à l’incroyable capacité, à 61 ans révolu, de se dépasser toujours et encore dans l’exercice ultime de la navigation en solitaire et en multicoque.

En coupant cette nuit à 03 heures, 37 minutes et 02 secondes (heure française) la longitude du cap Lizard, qui marque la ligne d’arrivée du record de la traversée de l’Atlantique Nord depuis le phare d’Ambrose à New York, Francis Joyon bat de 49 minutes son précédent record. Le World Speed Sailing Record Council va graver le temps de 5 jours, 2 heures, 7 minutes, sur ses tablettes. « C’était juste » se contente de souligner le marin de Locmariaquer au sortir d’une nuit éprouvante, scandée par de nombreuses manœuvres et empannages pour rejoindre la pointe occidentale de l’Angleterre. « J’étais heureux d’arriver car les dernières 24 heures ont été très éprouvantes » poursuit le roi de l’Atlantique. « Mes pilotes automatiques fonctionnant mal, j’ai du barrer en permanence ces dernières 24 heures, tout en manœuvrant beaucoup dans les nombreux grains, sur un bateau qui butait beaucoup dans la mer. »

A 61 ans, Francis Joyon réalise un nouvel exploit maritime, physique et sportif, dans un contexte totalement inédit pour un record de cette envergure. « J’ai quitté New York dans la précipitation » souligne-t’il. « Je n’ai même pas eu le temps de m’occuper de l’avitaillement. J’ai juste pu acheter quelques oeufs et des bananes. Quant à la nourriture du bord, les gars (sic) avaient tout mangé durant la traversée de The Bridge 2017. »

Point de fenêtre météo ad-hoc étudié de longue date depuis la terre avec l’aide de routeurs professionnels. Joyon a dû faire avec ce que l’Atlantique avait à offrir en ce jeudi 6 juillet au soir. « La météo n’était pas terrible et toute la première journée, j’ai tiré des bords vent debout. Mais le lendemain, un système s’est mis en place. J’ai alors vu le Queen Mary 2 qui repartait vers l’Europe. Je me suis dit que puisque nous n’avions pu le battre à l’aller au départ de Saint-Nazaire, je pourrais peut-être arriver en Bretagne avant qu’il ne rejoigne Southampton. (Où il est attendu demain jeudi ndlr). Je me suis pris au jeu et j’ai attaqué. J’ai passé deux jours à plus de 30 noeuds en permanence. Je craignais l’arrivée sur l’Europe car le vent y soufflait du Nord Est. Mais l’anticyclone des Açores a eu la bonne idée de remonter un peu et de me permettre d’atterrir en Manche avec des vents de Sud Ouest. »

Parti « à l’arrache » de New York, Joyon découvrait aussi en solitaire son maxi trimaran IDEC SPORT. « J’ai fait quelques bêtises lors des envois de gennaker notamment, car j’avais pris l’habitude de me reposer sur des supers marins lors du Trophée Jules Verne. En fait, c’est comme si je retournais à l’école pour réapprendre le B A-ba du bateau. Heureusement, il est très tolérant, même à 30 noeuds… »

Satisfait du devoir accompli, Francis Joyon va s’accorder ce matin quelques minutes de sommeil, tout en faisant route vers son port d’attache de La trinité sur Mer qu’il souhaite rallier le pus vite possible…
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Francois Gabart bate recordul la distanta singlehanded in 24 de ore: 851 de mile marine!!!! 1576 km!!!

SI ceva detalii despre arta mesterului:

« Le pilotage sur un tour du monde en solitaire ne se fait pas à la barre, c’est essentiellement le pilote automatique qui se charge de ça – par exemple depuis lundi, je n’ai pas touché une seule fois à la barre », confiait mardi François Gabart, avant de préciser : « Le pilotage, c’est arriver à trouver le bon angle par rapport aux vagues et au vent, faire en sorte que le bateau aille vite en souplesse. Cela nécessite beaucoup d’écoute du bateau. Il faut sentir les vibrations qui ne sont pas normales, les bruits suspects, qui sont souvent les signes importants qu’il faut trouver une solution pour aller vite ».
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Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
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skipper scrie:Francois Gabart bate recordul la distanta singlehanded in 24 de ore: 851 de mile marine!!!! 1576 km!!!

SI ceva detalii despre arta mesterului:

« Le pilotage sur un tour du monde en solitaire ne se fait pas à la barre, c’est essentiellement le pilote automatique qui se charge de ça – par exemple depuis lundi, je n’ai pas touché une seule fois à la barre », confiait mardi François Gabart, avant de préciser : « Le pilotage, c’est arriver à trouver le bon angle par rapport aux vagues et au vent, faire en sorte que le bateau aille vite en souplesse. Cela nécessite beaucoup d’écoute du bateau. Il faut sentir les vibrations qui ne sont pas normales, les bruits suspects, qui sont souvent les signes importants qu’il faut trouver une solution pour aller vite ».

Ei, da! Ăsta e record!
35,4 nd viteză medie? Cum naiba?!?

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Re: Recorduri

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Si a mai reparat si o balena la randa. A pus un video cand era calare pe ghiu si barca zbura! SI parea foarte calm!
Asa o fi dupa ce castigi un Vendee Globe!
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Incredibil record in jurul lumii in solitar al lui Francois Gabart!
Imbunatateste cu 6 zile recordul din iarna trecuta al lui Coville si e la numai 2 zile distanta de recordul in echipaj.
Niste cifre:
Gabart: 42 zile 16h 40m35s
Coville 49zile 3h 4m 28s
IDEC Sport (Francis Joyon): 40zile 23h 30m 30s
Distanta parcursa: 27 859,7 mile cu viteza medie de 27,2 noduri.

Factori de succes:

1. Pilotul
Crescut de mic de profesorul Desjoyeux, poate cel mai de succes yachtsman francez de dupa Tabarly, Gabart a urcat treptele performantei abrupt si constant. Profesorul intai l-a luat cu el intr-o cursa de dublu apoi l-a consiliat copios pana cand a castigat Vendee Globe la o varsta foarte frageda pentru asa performanta. Ba l-a mai invatat si cum sa foloseasca faimoasa trincheta care-i poarta numel si cu care castigase si el editia precedenta a VG.
Profesionist cu atitudine de profesionist, nu lasa nimic la voia intamplarii si e focusat pe job 110% ( a se vedea interviul cu sora-sa!). Foarte bine pregatit teoretic si practic (in afara de Profesorul, a mai fost antrenat si la Pole Course Au large - Finisitere, scoala campionilor offshore francezi), ce m-a uimit la el mereu e forma fizica exceptionala. Cand a terminat Vendee Globe avea patratele pe abdomen iar acum desi dormea 3-4, maxim 5 ore pe noapte, e intr-o forma fizica neschimbata iar moralul e super-pozitiv. Sa ne-o aducem aminte pe Dame Ellen care plangea in Atlanticul de Sud.
Deci un super-profesionist si un spartan ca Joyon face 40 de zile cu echipaj si Gabart face 42 singur si se intoarce zambaret si fara cearcane. Hmm! Ma face sa ma gandesc la o istorie traita: am avut o data un student Day Skipper care fusese pilot pe unul din avioanele pe care le vedem mereu la telejurnal. La intrebarea mea despre cum de rezista la misiuni de 36-48 de ore, mi-a raspuns: “One word: chemicals!” O fi, n-o fi cazul la Gabart, inca nu stim, dar e ciudat de proaspat dupa asa isprava!
tour du monde en solitaire, François Gabart embarquera 8 sacs de 6 jours de nourriture.jpg
Barca.
Despre barca, pregatirea ei si echipa de la sol nu mai e nimic de adaugat daca ne uitam la seria de interviuri difuzate de Macif in timpul cursei. Aveau in echipa un tip care se ocupa numai de senzori, de la el stim cat a dormit Gabart si cate ture de winch a dat in 24 de ore!
Dovada e ca desi a inconjurat planeta cu peste 50 kmh viteza medie, tot ce s-a stricat si a avut pilotul de reparat in situ era tamburul de la un roll-foc!

Rutarea
Poate asta a fost factorul cheie. De altfel si Gabart recunoste ca nici el nu se astepta la asemenea record.
Celula de rutaj era formata in permanenta din 3 oameni, toti specialisti in meteo si yachting in acelasi timp. Dirijorul trioului era Jean Yves Bernot care cu aceasta ocazie s-a dovedit fara indoiala cel mai bun router din lume. Ce avea el o cota inalta inainte dar sant curios acum pe ce sume lucreaza.
Intamplator sau nu, imediat dupa ce Gabart a trecut linia de sosire, pagina de web cu traseul barcii si situatia meteo a disparut, asa ca cine vrea sa stea acum sa analizeze mai in detaliu, nu are ce!
Ce m-a mirat la JYB intotdeauna a fost pretul cartilor lui, nu cele noi din librarii ci si cele la mana a doua, de pe Ebay sau asijderea: aveau acelasi pret sau chiar mai mare decat cele noi! Asta spune multe! Ca un exemplu de continut recomand articolul in care explica cele 8 corectii care trebuiesc facute la Grib-uri!
Marea noutate (si marele succes) in cazul recordului de fata au fost ca desi pana acum rutarea de la start se facea pana la poarta de intrare in ITCZ (zona de convergenta inter-tropicala) cautand o ruta cat mai avantajoasa pt a trece ITCZ printr-o poarta cu cat mai mult vant si cat mai putine grain-uri, JYB a reusit performanta sa-l ruteze pe Gabart in asa fel incat sa iasa la coasta Braziliei exact in fata unei depresiuni pe care a calarit-o pana la Africa de Sud. Astfel a extins perioada de prognoza fiabila pana dupa 7 zile, ceea ce e performata exceptionala si abia astept sa-i vad si pe urmatorii care vor reusi-o sau cel putin vor incerca-o!
Unde dupa ITCZ Gabart era in intarziere fata de Coville cu vreo 500 de mile, la 36 de ore dupa ce s-a plasat in zona cu vant mult si val putin din fata depresiunii si a reusit sa ia o directie Sud-Est drept spre Cap Agulhas, Gabart era deja in avans cu 500 de mile. In zona unde toata lumea merge ata spre Sud, Gabart a luat Sud-Est si a mers tramvai pana la Indian unde deja avea peste mia de mile avans. Pana si Profesorul cand a castigat VG a fost nevoit sa mearga strict Sud pana pe la 44 de grade si apoi a luat Est curat spre Indian; acum Gabart nici nu stiu daca a atins 30 Sud cand deja virase spre Cap Agulhas. M-as uita pe track sa verific dar nu mai am pe ce!

Indianul a fost mai greu, dar e mereu cel mai dificil ocean de trecut; sa ni-l amintim pe Desjoyeux care spunea ca dintre toate oceanele lui de Indian ii e frica, si el tot pe trimaran si tot in jurul lumii (dar in echipaj) si tot record, dar la al doilea tur dupa ce luase bataie de la Peter Blake.
Cu toata seria de depresiuni violente din Indian, Gabart a reusit sa-si mentina avantajul uneori fiind nevoit sa coboare foarte in sud, la latitudini extreme, fara frica de iceberguri si growlere. Si aici tot celula de rutare e de laudat.
Ce sa mai spunem de Pacific unde a avut vreo 5 zile de traseu aproape drept, de ziceai ca-i cu tramvaiul nu cu barca! A avut vreo 7 zile cand a mers cu aceleasi mure, de la Vest de Cap Horn pana in Atlantic la latitudinea Buenos Aires. Asta i-a permis sa se odihneasca si sa nu forteze barca. In zona in care tocmai a savirat Yves Le Blevec tot in tentativa de record, Gabart trecea fluierand si zambind la camera! Iarasi rutare de nota 11 din 10.

Oare sa ne mai miram ca la clipurile video prezentate oficial in timpul cursei, Bernot apare la fel de mult ca si Gabart, ba uneori chiar mai mult?!

In final, este o mare performata si un mare pas inainte in lumea recordurilor barcilor cu vele si nu putem decat sa asteptam urmarile! Si urmaritorii!
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Re: Recorduri

Mesaj necitit de skipper »

Iata urmaritorii: interviu cu Erwan Israel, navigatorul celor de la Spindrift care si ei asteapta o fereastra meteo potrivita sa plece in jurul lumii pentru trofeul Joules Verne.
Omul recunoaste ca asta urmaresc inca de la plecare: o depresiune care sa-i poate duce din Brazilia pana in Australia!
Si ia ghiciti cine e router la sol?
Pregatiti berea si pop-cornul!
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Re: Recorduri

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Cei de la North Sails fac o recapitulare a recordurilor din 2017.
A fost un an bogat!

2017 Records

Broken. Smashed. Shattered. That’s what happened to several records in 2017, a memorable year for our clients and for North 3Di. In January, Armel Le Cleác'h sailed around the world solo in 74 days, 3 hours, 35 minutes and 46 seconds, breaking the solo (monohull) round-the-world record. During the summer, records were falling so fast we had a hard time keeping up: Round the Island, Transpac, Transatlantic (twice!). We’re guessing that Thomas Coville holds the record for the most sailing
records broken in a single year.

In December, Christmas came early for Francois Gabart when he and his MACIF took the outright solo around-the-world record by lapping the planet in 42 days, 16 hours, 40 minutes and 35 seconds. The final record of 2017 goes to LDV Comanche, who set the pace for future Rolex Sydney - Hobart Races (1 day, 9 hours, 15 minutes and 24 seconds).

And with that, we raise a toast to our clients who push the limits and to the products that help make all this record smashing possible. Here’s to 2018!

Francois Gabart
MACIF
December 2017
Solo Circumnavigation (outright)
42 days, 16 hours, 40 minutes, 35 seconds


Francis Joyon
IDEC SPORT
January 2017
Jules Verne Trophy
42 days, 16 hours, 40 minutes, 35 seconds

Armel Le Cléac'h
Banque Populaire XIII
January 2017
Solo Circumnavigation (monohull)
74 days, 3 hours, 35 minutes, 46 seconds


Jim Cooney
LDV Comanche
December 2017
Sydney-Hobart Race Record
1 day, 9 hours, 15 minutes, 24 seconds

Francois Gabart
MACIF
December 2017
24-hr Distance Singlehanded
826 nm, 34.4 kts

Thomas Coville
Sodebo Ultim
July 2017
Transatlantic Outright
4 days, 11 hours, 10 minutes, 23 seconds
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