Campionatul BMW de Yachting Offshore al României.

Despre cursele de barci, regate, raliuri, transaturi, et caetera
n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Campionatul BMW de Yachting Offshore al României.

Mesaj necitit de n.adrian »

Sal X-Petrolist, acum am intrat pe "tarlaua" mea si am vazut ca aveam o intrebare de la tine. Cred ca subiectul l-am dezbatut cu Romeo pe undeva. Eu prefer ORC din simplul fapt ca nu are o formula secreta :) Mai mult de atat, are si o filozofie care se muleaza pe conditiile reale de vant. Si mai mult de atat, daca tai un pic din foc sau din barca nu primesti niciun bonus :))
La IRC, ai un TCC un HF si un DLR. Teoretic HL si DLR departajeaza clasele si TCC iti corecteaza timpul. Formula de calcul a TCC e secreta :)) poti sa mai ai un TCC non Spineaker, dar tot 1 i indiferent de cat de tare bate vantul. Ca urmare de nenumarate ori vantul a mai cazut pe la mijlocul zilei, clar ca barcile care sunt mai rapide au parcurs o distanta mai mare intr-o perioada de timp mai scurta si caderea de vant i-a prins dupa finish sau foarte aproape. Ceilalti, erau in...china si au mers cu un vant slab...pana au reusit sa ia un DNF :))

Scrie răspuns