Cursa Mangalia Varna

Despre cursele de barci, regate, raliuri, transaturi, et caetera
Scrie răspuns
n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de n.adrian »

Din pacate nu am putut sa terminam cursa din cauza unor hartii ciudate.
Am participat la 2 etape din 4 la cursa. In principiu a fost mai frumos ca de obicei la aceasta cursa in ceea ce priveste evenimentele de pe mal.
Cursa in sine cu organizarea ei....ciudatzica. Seful comisiei de arbitrii a dat mereu starturi bune, anuntate si cu pregatirea necesara, era un grec am inteles, se vedea ca are experienta multa in spate.
Traseul de inshore a fost ciudat datorita faptului ca toate balizele aveau aceeasi culoare, nu era asta cel mai mare bai, dar a fost o banana cu volta pe ce parte vrei printre 2 balize. Eu nu am citit instructiunile de cursa, deh....handicapat si nici la sedinta tehnica nu am fost ca am ajuns cu barca prea tarziu in Mangalia. Alex care e skipperul....nici el nu a fost si se pare ca nici nu le-a citit atent :))
Cert este ca din cauza ca ne-a cazut un autocolant cu numarul si cu sigla de masini, am primit dsq.
E drept ca am fost total nepregatiti atat noi cat si barca, noi ca acum ne-am inchegat un pic ca si echipaj, a fost a 2 oara cand mergeam cu barca. Barca total nepregatita, nu a mai fost scoasa din apa de 2 ani si deci.....complicatie maxima. Nu am reglat nici grementul de curse, din simplul fapt ca nu avem instructiunile de reglare a grementului. De fapt noi vroiam sa plecam cu un Elan 45, ala a fost pregatit, s-a muncit la el cam 2 saptamani si era gata de avantat la competitie, dar.....nu au dragat intrarea in eforie, asa ca nu am avut cum sa iesim cu el, din cauza asta am ajuns cu barca complet nepregatita.
In prima zi, ca mereu s-a amanat startul si de unde dimineata ne frecam palmele ca vantul era de 22kn, cand am iesit deja era pe la 16 si in scadere :((
Inafara faptului ca barca nu avea viteza corespunzatoare s-a purtat minunat in cursa inshore, noi ne-am descurcat mai bine ca multi altii, mai vechi ca si echipaje, am scos si ginul, am schimbat si focurile, am mers cu un genovez de 140 desi nu avem sina pentru el pe barca....deh, am evoluat bine pentru cat ne-am dat cu barca asta pana acum. Trebuia in schimb sa facem niscai bilete de intrare ca au cam venit toti coechipierii mei de pe Alexandra plus inca altii in vizita la racer :))
Coeficientul de handicap il avem cel mai mare in momentul asta, doar Ann ne depaseste, dar nu cu mult :))
Clar ca am fost incadrati la racere pe IRC 1, cu un TCC de 1.127, interesant ca barca e standard si eu am gasint pe diverse site-uri TCC 1.116, chiar si mai mic. Iar despre incadrare la IRC 1, nicidecum, dar ma rog, nestiute sunt caile domnului.
A doua zi, am plecat catre Nisipurile de aur, treaba buna, am luat un start bun si am iesit un pic la larg. Eram in primul pluton imediat dupa start. Barba de pe coca si-a spus cuvantul pe langa Simina si Alexandra, care usor se departau de noi. Directia vantului a avantajat pe cei cu spin, adica pe Simina, noi nu am declarat la IRC spin-ul si ca atare nu l-am folosit :)
Am mers cu ceva ampanari si pe la 13 eram la cap kaliakra, si apoi pana la nisipuri nu mai e mult, doar daca vantul indicat de instrumente era diferit de 0, cum instrumentele aratau 0, toti am ramas acolo ca in lighean, si veneau aiai din spate, ca pana la kaliakra a fost vant, veneau si se opreau, e fost funny, ne adunasem din nou ca la start :))
Avand in vedere ca nu aveam cum sa intram in port si linia de finish era intre faruri, asta e mega idiotenie, am luat decizia sa ne intoarcem si sa abandonam cursa. Cam atat despre cursa asta.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de skipper »

Abia asteptam sa aflam cum a fost prima regata a sezonului. Bravo voua ca ati participat, ati avut vreme buna si o gramada de fun, pana la urma asta conteaza poate mai mult decat un loc pe podium.
Ma bucur ca stii sa-i si lauzi, mai printre dinti dar tot e bine! Ca un gentleman! Iahtingul e sport de gentlemeni pana la urma!

Acuma cateva intrebari:
- cine a castigat si mai ales cum?
- ce premii au fost?
- IRC nu e universal, o barca masurata aici poate avea alt coeficient decat masurata la Atena?
- in ce a constat faimoasa asigurare meteo sau pagina asta a fost tot?
- sant convins ca va doare tare la ranza ca v-ati balbait cu asa barca cand ati fi putut sa-i spulberati. Ce veti face in continuare ca sa va razbunati?
- nici acum n-ati avut software specializat de curse imbarcat?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de n.adrian »

-cine a castigat si mai ales cum?
Se pare, ca la IRC 1 a castigat LIFE la IRC2 cred ca LZ Yachting iar la 3 habar nu am, dar repet e doar ce mi-a trecut pe la urechi.
- ce premii au fost?
Habar nu am
- IRC nu e universal, o barca masurata aici poate avea alt coeficient decat masurata la Atena?
In principiu nu trebuie sa se intample asta, mai e o varianta de endorsare, pe care o sa o aplicam si noi, la care se cantareste efectiv barca, e mai scump dar macar nu mai sunt dubii.
- in ce a constat faimoasa asigurare meteo sau pagina asta a fost tot?
Pagina aia a fost tot si mai a fost si eronat :))))
- sant convins ca va doare tare la ranza ca v-ati balbait cu asa barca cand ati fi putut sa-i spulberati. Ce veti face in continuare ca sa va razbunati?
Pai o sa ridicam barca sa o slefuim si sa ii dam o vopsea, o sa ii cumparam un foc de 110 si sa renuntam la comoditatea aia cu autovoltarea, eu caut sa integrez aparatura pe un program si sa ne antrenam.
- nici acum n-ati avut software specializat de curse imbarcat? NU :((

SAU sa iesim cu elanul care are rating mai bun si se pare ca tractiune mai buna per tona.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de skipper »

n.adrian scrie:- IRC nu e universal, o barca masurata aici poate avea alt coeficient decat masurata la Atena?
In principiu nu trebuie sa se intample asta, mai e o varianta de endorsare, pe care o sa o aplicam si noi, la care se cantareste efectiv barca, e mai scump dar macar nu mai sunt dubii.
Daca imi aduc eu bine aminte in Regulamentul de masurare IRC cantarirea e obligatorie si parca preciza si cum trebuie facuta si ca trebuie facuta chiar de doua ori si sa nu dea diferenta mai mare de 10 kg.
Daca nu s-a facut atunci restul de masurari cu ruleta sant absolut insuficiente. Cine se ocupa de asta in RO?
n.adrian scrie:- in ce a constat faimoasa asigurare meteo sau pagina asta a fost tot?
Pagina aia a fost tot si mai a fost si eronat :))))
Toate informatiile de acolo (in afara de nota cu brizele) le poate lua cineva din griburile gratuite, nu tr sa iei marea firma mare pt asa ceva.
n.adrian scrie:- sant convins ca va doare tare la ranza ca v-ati balbait cu asa barca cand ati fi putut sa-i spulberati. Ce veti face in continuare ca sa va razbunati?
Pai o sa ridicam barca sa o slefuim si sa ii dam o vopsea, o sa ii cumparam un foc de 110 si sa renuntam la comoditatea aia cu autovoltarea, eu caut sa integrez aparatura pe un program si sa ne antrenam.
De ce 110 si nu mai mare, de ce nu o vela de prova mai mare de genovez, chiar un code 0?
Asta cu focul autovoltant in cursa a fost tare.
n.adrian scrie:- nici acum n-ati avut software specializat de curse imbarcat? NU :((
La asa o barca de 250k se merita un soft de 1k! Sau puteti face asa:
- studiati manualul de la Adrena bine si vedeti daca va coafeaza
- downloadati Adrena pe un laptop (cel mai bine pe o tableta cu GPS) care nu e cel folosit in mod normal pe barca.
- cereti chei de activare pentru toate modulele, Optima musai (fara Laser Gun, ca nu cred c-aveti) numai atunci cand santeti gata de teste cu barca pe apa
- primiti cheile dupa 3-5 zile si ele sant valabile o luna de la data trimiterii
- le folositi, va determinati polarele si celelalte caracteristici, vedeti daca va puteti obisnui cu softul si daca va ajuta destul pt genul de regate la care va dati voi
- inainte de expirare va salvati toate fisierele care ca intereseaza: polare, tracks, analizele de performanta, routingurile exportate, statisticile tabelate, etc.
- dupa expirarea cheilor, fie cereti altele de pe alt calculator si IP fie platiti generosi licentele ca niste domni superiori ce va aflati!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de n.adrian »

Daca imi aduc eu bine aminte in Regulamentul de masurare IRC cantarirea e obligatorie si parca preciza si cum trebuie facuta si ca trebuie facuta chiar de doua ori si sa nu dea diferenta mai mare de 10 kg.
Daca nu s-a facut atunci restul de masurari cu ruleta sant absolut insuficiente. Cine se ocupa de asta in RO?

De IRC in romania se ocupa cei care au organizat aceasta cursa, desi nu sunt reprezentanti RORC, dar asta deja e alt subiect. Cert este ca e cam la cum le tuna lor. Se poate face si IRC fara sa fie cantarita barca, dar.....e caca maca !


Toate informatiile de acolo (in afara de nota cu brizele) le poate lua cineva din griburile gratuite, nu tr sa iei marea firma mare pt asa ceva.
Ce as putea sa comentez ?????

De ce 110 si nu mai mare, de ce nu o vela de prova mai mare de genovez, chiar un code 0?
Asta cu focul autovoltant in cursa a fost tare.
Pai ca sa nu fim nevoiti sa punem un carucior suplimentar in borduri, apoi barca e un cruiser, ca atare are sarturi in exterior, un foc mare, genovez de 140 avem, dar nu putem sa ii dam forma, carucioarele fiind mici, 110 e dimensiunea care o recomanda hanse prin NS, mai mult de atat e si o optimizare pentru IRC.


La asa o barca de 250k se merita un soft de 1k! Sau puteti face asa:
- studiati manualul de la Adrena bine si vedeti daca va coafeaza
- downloadati Adrena pe un laptop (cel mai bine pe o tableta cu GPS) care nu e cel folosit in mod normal pe barca.
- cereti chei de activare pentru toate modulele, Optima musai (fara Laser Gun, ca nu cred c-aveti) numai atunci cand santeti gata de teste cu barca pe apa
- primiti cheile dupa 3-5 zile si ele sant valabile o luna de la data trimiterii
- le folositi, va determinati polarele si celelalte caracteristici, vedeti daca va puteti obisnui cu softul si daca va ajuta destul pt genul de regate la care va dati voi
- inainte de expirare va salvati toate fisierele care ca intereseaza: polare, tracks, analizele de performanta, routingurile exportate, statisticile tabelate, etc.
- dupa expirarea cheilor, fie cereti altele de pe alt calculator si IP fie platiti generosi licentele ca niste domni superiori ce va aflati!

Asta o sa se intample cu certitudine, cu softul, barca in schimb e putin mai mult de 250k :))) Eu ma gandeam la un deckman dar o sa studiez ce ai zis si tu, multzam oricum, astept de la SIMRAD detalii despre instrumente :)

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de skipper »

n.adrian scrie:Daca imi aduc eu bine aminte in Regulamentul de masurare IRC cantarirea e obligatorie si parca preciza si cum trebuie facuta si ca trebuie facuta chiar de doua ori si sa nu dea diferenta mai mare de 10 kg.
Daca nu s-a facut atunci restul de masurari cu ruleta sant absolut insuficiente. Cine se ocupa de asta in RO?

De IRC in romania se ocupa cei care au organizat aceasta cursa, desi nu sunt reprezentanti RORC, dar asta deja e alt subiect. Cert este ca e cam la cum le tuna lor. Se poate face si IRC fara sa fie cantarita barca, dar.....e caca maca !
De la RORC citire despre masuratori:
There is no requirement either to have your boat officially measured or weighed unless you want to, your IRC Rule Authority requires it, or you need an Endorsed certificate.

Tot acolo gasim si singura exceptie de la regula:
For very large boats (generally weighing in excess of 20 tonnes) for which weighing is impractical, an acceptable alternative is flotation followed by calculation and declaration of weight by the Rating Authority.

Tot acolo gasim si Manualul de masuratori pt 2011 unde citim:
Official Measurers should note the following:
You are measuring a boat for the owner, BUT on behalf of the rest of the fleet. The aim is thus to achieve a fair and accurate result, rather than the optimum result for the particular owner.
These are not necessarily the same thing..


Asta eu nu pot pricepe si nici n-o sa ma faca nimeni sa inteleg: toata lumea stie ca masuratorile nu sant ok, deci coeficientii acordati barcilor nu sant ok deci toata cursa nu e fair-play.
Sau e pe sistemul "e bine si asa" ori "e mai mult decat nimic".
Oare aia de IRC cum de tolereaza asta sau o fi pe undeva vreo prevedere care le da dreptul sa sara peste asta?

Am mai sapat un pic: spre mirarea mea Rule Authority al IRC pt Romania e YCR. Deci sant in perfecta cunostinta de cauza cand fac, aproba si alearga in curse cu astfel de masuratori.
n.adrian scrie:...De ce 110 si nu mai mare, de ce nu o vela de prova mai mare de genovez, chiar un code 0?
Asta cu focul autovoltant in cursa a fost tare.
Pai ca sa nu fim nevoiti sa punem un carucior suplimentar in borduri, apoi barca e un cruiser, ca atare are sarturi in exterior, un foc mare, genovez de 140 avem, dar nu putem sa ii dam forma, carucioarele fiind mici, 110 e dimensiunea care o recomanda hanse prin NS, mai mult de atat e si o optimizare pentru IRC..
Uite un articol din Yachting World despre imbunatatirea handicapului IRC: partea Ia si partea a IIa.

n.adrian scrie: Asta o sa se intample cu certitudine, cu softul, barca in schimb e putin mai mult de 250k :))) ...
Eu stiu c-am vazut-o la vanzare la 250k, am vazut pe undeva anuntul, daca il mai gasesc il pun aici.
L-am gasit, traiasca varu Gogu! Si vad ca era si de inchiriat dar cam ieftin!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de n.adrian »

Esti un boier ca mereu, link-urile super utile, de aia te iubesc.
Despre 250k....era doar ce dadeai si preluai leasingul :))

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de n.adrian »

De aia eu sustin ORC si nu IRC :)))

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de skipper »

Au aparut si pozele, deocamdata doar pe Facebook.

Si nu vad nici chelie nici Hanse! Poate in episodul urmator.
Ultima oară modificat Mar Mai 24, 2011 8:37 pm de către skipper, modificat 1 dată în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

n.adrian
Oberbootsmann
Oberbootsmann
Mesaje: 240
Membru din: Dum Apr 24, 2011 9:51 am

Re: Cursa Mangalia Varna

Mesaj necitit de n.adrian »

Chelie nu ai cum sa vezi, ca aveam sapca si apoi nici elicopterul nu putea sa se apropie asa jos, ca aveam catargul sus, barca, nu eu :))

Scrie răspuns