Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!
rishikin30
Gefreiter
Gefreiter
Mesaje: 18
Membru din: Sâm Mai 14, 2011 10:02 am

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de rishikin30 »

Scrii frumos bre boieru' ... vara faci sailing, iarna cenaclu literar. Onor echipaju, n-a avut pastile anti-borat? Vezi ca i-am dat si email si voice message lu baietu Miamez.
Ti-au luat bani sa lasi pejou acolo? haidi, cu bine, mai astept episoade.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

sss scrie:Ce-mi place de Sir Tiberius Lotan, Lord of Buzaushire, e supertare cu al lui calm englezesc, da' sa incerce sa-l anihileze pe Capitan cu un amestec de mahoarca si tuica de Buzau, fuck, revolta de pe Bounty a fost o copilarie! :lol: Sper ca te-ai razbunat crunt, aruncandu-i palaria in mare...
In legatura cu Efendi Tibi se potriveste urmatorul banc:

Mergea unul cu Mercedesul lejer pe autostrada cand vede prin stanga cum il depaseste un cal negru.
-Scheisse! Accelereaza omul si intrece calul. Dupa un timp scurt iar vede calul perin stanga trecand in fata lui.
iar accelereaza ca avea motor serios depaseste calul dar nu trece mult timp si iar e calul inainte.
Soferul turbat, accelereaza la maxim, baga a VI-a, trece cu 250 pe langa cal, siktir!
Fara probleme peste cateva secunde trece iar calul in galop pe langa el si se pierde in zare.
Soferul scos din sarite opreste la prima statie de benzina sa se racoreasca.
Il vede pompistul si-l intreaba ce-a patit. Soferul ii povesteste plin de indignare ca ce masina are el si cum a fost intrecut de un cal.
Pompistul: - stai asa, mein herr, nu era cumva un cal negru , coama lunga, bine facut, care te-a luat la intrecere pe la km 126?
Soferul: - da asta este!
Pompistiul: - a, stai dom'le linistit, ala nu e un cal normal!

Asa si Tibi al nostru: el nu e un cal normal!
dan_matiesanu scrie:pina acuma am doar doua mici adaugiri la cele relatate de Romeo:
- cum pe mare e bine sa ai lucrul tau, la urmatoare iesire o sa vin cu galeata mea
- sa ghiceasca cine nu stie, in ce s-au spalat vasele in ziua 2. si 3. si 4. si cred ca si in ziua 5...
Aferim!
Aici am fost norocosi c-am avut buda pe barca nu ca altii care voiau sa treca ditamai oceanul cu galeata! Ioi!
rishikin30 scrie:Scrii frumos bre boieru' ... vara faci sailing, iarna cenaclu literar. Onor echipaju, n-a avut pastile anti-borat? Vezi ca i-am dat si email si voice message lu baietu Miamez.
Ti-au luat bani sa lasi pejou acolo? haidi, cu bine, mai astept episoade.
Echipajul a avut pastile, chiar ne-am ras pe drum ca Ioana a gasit pastile de rau de mare la farmacia din Glina!!! Ba mai mult, Dom Doctor a venit cu mica farmacie personala completata cu o trusa chirurgicala; parca poti sa stii! Si mai mult: in trusa barcii erau si asemenea pastile.
Dar nu-ti poti obisnui organismul sa se adapteze rapid la conditia de pe barca daca ii dai pastile la mare de 4-5. IMHO pastile se dau in cazuri grave cunoscute deja (stii ca omul respectiv are sensibilitate mare si face f urat) sau cand se anunta furtuna serioasa, de la 8 in sus, altfel nu te poti antrena. Asa ca nimeni n-a luat pilule, poate doctorul pe ascuns dar o sa-l mai prindem si alta dat si vedem daca si atunci e tot asa de stanca. Toti s-au adaptat f bine si f repede, incepand din ziua a doua erau apti de lupta.
Despre parcarea masinii in Fethyie numai de bine: au o parcare f mica de-a lungul cheului si am aranjat cu firma de charter sa ma lase acolo. In Bodrum am vazut ca in marina e o parcare cu plata usturatoare dar se putea lasa masina pe una din stradutele din apropiere. Cel mai mult am platit in Split la Kastela Marina anul trecut: 50 euro/sapt.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

rishikin30
Gefreiter
Gefreiter
Mesaje: 18
Membru din: Sâm Mai 14, 2011 10:02 am

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de rishikin30 »

am ajuns acasa de la birou, deschid leptocu, si c-o cafea pe masutza, zic sa mai cetesc un episod. Cand colo, nik. Eu in ritmul asta ma intorc la seriale.... :)
Haidii, mai baga!

home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de home made »

salut rishikin!
dupa cum vezi comandirul vrea sa ne fiarba,obicei preluat de la turci,pe unde a umblat;crede ca se tocmeste cu noi,
nu mai pupa bere daca nu baga tare cu jurnalul otoman.

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

Stati bre ghiaurilor ca om sant si eu si mai am si alta treaba in afara de cenaclu.
Plus ca-mi aduc aminte ca pe barca aia am fost 10 oameni si dintre toti acuma numai eu la penitza?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

home made
Hauptbootsmann
Hauptbootsmann
Mesaje: 332
Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de home made »

ce sa-ti fac,te-ai plimbat?acu' dai cu subsemnatul

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de skipper »

Episodul 4 : Luni si marti, fuga pana in Creta


Dimineata de luni e ca o izbavire, marea nu atat cat s-a potolit dar acum se puteau vedea valurile care nu erau deloc atat de inspaimantatoare cum le simteam astanoapte, n-aveau mai mult de 2m, norii au disparut, soarele domneste imprastiiind o patura calduta peste tot si peste toti. Lumea pe barca isi revine la viata, apar unul cate unul din barca cum ghioceii primavara, reapar bancurile si voia buna, unii se bucura la bere, altii la tuica si niste incapatinati insista la ghiordel. Nu poti sa strici placerea oamenilor.

Baietii avusesera grija sa tot ciupeasca la curs peste noapte asa ca santem binisor la vest de punctul de ruta. Bun si asa, oricum santem spre mijlocul marii, acum s-a nascut celebra deviza : offshore de toti banii.

La dimineata neguroasa se adauga alt semn bun: o pasare mica si colorata vine sa se odihnesca pe barca si nu are nici o jena in a se aseza in crestetul oamenilor. Tare trebuie sa fi fost obosita saracuta. Win-win situation: ea se odihneste si echipa ii face poze de zor, mai rar asa comportament ornitologic pe uscat.

Imagine
Foto: Dan Matiesanu

Lumea pare a se fi obisnuit cu traiul pe barca, carturile decurg normal, nici un incident disciplinar pe durata marsului, sa traiti !

Mai punem si velele, barca se stabilizeaza brusc din miscarea de pendul si viata incepe sa fie chiar placuta. Punem tot soiul de prosoape si cearceafuri la uscat (normal ca cineva a uitat un hublou deschis si si-a murat toate alea din cabina), iesim la soare ca sobolanii dupa ploaie, murati dar increzatori in viitor !

Jurnal de bord
02 mai 08.35 Pozitia = 28 42/36 42 DA=220 Pres = 1005 Viteza 8nd Observatii : TOATE PANZELE SUS
02 mai 10.55 Pozitia = 28 40/35 30 DA=180 Pres =1005 Viteza 2nd Observatii : NO MORE WIND


Legea lui Murphy aplicata la veliere: daca ridici panzele moare vantul!
Corolar : vantul porneste imediat dupa ce cobori velele.
Teorema lui Ellison : intervalul de timp intre doua schimbari ale directiei vantului este egal sau mai mic cu durata necesara echipajului pt reglarea velelor.

Imi placea o fraza din cartea lui Dedekam despre velatura : Velele trebuiesc reglate tot timpul. De mirare mi-ar fi ca toata lumea tre sa stea la manivelele de vinciuri zi si noapte dupa capriciile bunului Eol. Sau poate autorul scria despre Cupa Americii.

O frecam asa toata ziua, ba vele, ba motor, poze, plaja, somn si seara ajungem bucurosi la 50 mile travers de Stramtoarea Karpatos, renumita ca agitata. Nu scapam de programul obligatoriu al zonei asa ca servim un mic program de paralele impuse : mare 3-4, ceva lejer pentru cina.

Noaptea se lasa peste noi fara nebunia de noaptea trecuta, ba mai vedem si stelele. Ar fi fost buna si o bucatica de luna dar n-am avut noroc : nimerisem exact luna noua. Asta e, bine si asa : invatam sa tinem cursul cu stelele ca reper. O trebusoara de care a fost destul de greu sa-i dezvat : sa tina cursul uitandu-se numai in compas cand sant atatea repere afara: tarm, stele, soare, nori, Steaua polara, valuri, vant.

Prima ocazie de vazut vapoare noaptea, estimat directia si mai ales daca santem pe curs de intalnire. Daca da practicam intai cu mirare si apoi cu succes curba cainelui, incepe sa ne placa ce simpla e.

Noaptea trece lejer, noi tot mai corectam si ciupim de curs cate 10 grade dreapta, ajungem dimineata pe 285 la 20 mile sud de Karpatos. Mare 2, lejer, dimineata chiar dam la apa 2 voblere uriase poate prindem Monstrul.



In timp ce admiram cum jucau voblerele in apa numai ce-l aud pe Tibi : tre sa scoatem echea de rezerva ca s-a blocat carma. Ei asta-i acum, taman asta ne trebuia ca prea ne era bine!
Scoatem rezerva de inox dar cand s-o montam pas de scoate capacul de plastic care acoperea axul safranului in care se monta echea asta. Si da-i si lupta si nimic. Atunci apelam la alta lege faimoasa : cand ceva nu merge ia un ciocan mai mare ! Zis si facut : ciocan avem pe barca, lovesc scurt la baza gatului si sare capacul in bucati. Cat poate sa coste o bucata de plastic ?
Potrivim echea dar nici asa nu putem misca safranul. Diagnostic clar : ceva goz intrat in spatiul mic dintre coca si safran. N-ar fi fost nici o problema daca safranul asta n-ar fi fost in apa si apa rece. Cine sa se bage in apa la desfacut gozul? Singurul din echipa care s-a declarat scafandru autorizat : Edi verifica imediat valabilitatea proverbului: gura bate curu’. Echiparea cu 2 tricouri si tzusti sub barca!

Imagine
Foto: Dan Matiesanu

Scafandrul improvizat nu gaseste nimic la locul cu pricina dar nici n-a putut sa se bage bine sub barca: il dadeau valurile cu capul de corpul barcii. Decat sa mai pierdem si un om, mai bine pierdem numai carma. Hai sus si fa un dus fierbine !
Incet isi da si carma drumul, o fi fost ceva foarte subtire cum erau pungile de plastic care pluteau intre ape care o fi intrat la safran si apoi s-o fi rupt, nu stim exact dar asta banuiesc ca putea fi cel mai probabil. Am inspectat mai tarziu compartimentul pupa unde sant trotele si cadrantul si la care se ajunge tarandu-te printr-un panou din cabina pupa babord dar nu era nimic nelalocul lui.

In vreme ce am avut carma blocata barca s-a tot invartit, s-a sucit, s-a rasucit si la fel si cele doua fire cu voblere lasate in spate la trolling sa prindem pe mamam tonului. S-au facut niste mustati de toata frumusetea, voluntari la desfacut n-am gasit, sa le tai n-am vrut ca de-abia le sertizasem, le-am strans ghem si asa le-am adus si acasa unde stau pe terasa asteptand sa le vina vremea. Poate in iulie ma razbun si prind pe Monstrul !

Imagine
Foto: Dan Matiesanu

Trece si amiaza, vedeam bine Creta deja, beleaua asta cu carma ne-a prins exact in stramtoare – Murphy lucreaza neabatut.

Daca tot se simteau bine toti baietii cartul lui Tibi care erau de servici la bucatarie hotarasc sa ne rasfete culinar : atentiune, atentiune, toata lumea sa stea cu gura deschisa, pregatim spaghete bologneze ! Si se apuca mesterii de mesterit in bucatarie si pe masa din salon, dau harta la o parte, taie salam ceapa, alea alea, taie tot.

Imagine
Foto: Dan Matiesanu

Stimati telespectatori, nu cred c-ati mancat asa ceva neam de neamul vostru de la maimuta incoace : spaghete bologneze ‘cu de toate’. Daca n-au avut ce trebuie mesterii au pus ce-au avut. Imi aduce aminte de zidarii care mi-au reparat casa, aceeasi reteta magica. Au iesit niste castroane cu spaghete ardente cu un sos indefinit si o gramada de ‘de toate’ taiate marunt. Taiasera acolo aia tot ce-au gasit ei in cambuza. Partea buna la ‘mancarea’ asta a fost ca era primul pansament cald pe care il primea (si-l accepta) stomacul nostru dupa doua zile jumate de barca. Sarumana pentru masa, unde-i berea ? C’est beau le yachting !

Ne apropiem de Creta, problema e unde inoptam. Cautam un golf cat mai sigur pe hartile pe care le avem, ochim unul cat mai la estul insulei dar pe fata de nord sa fim la adapost de vantul care deja avea 24 nd la ora 15.00. Cu ocazia asta facem si putina navigatie, capitolul relevmente de siguranta. –Nu ai voie sa vezi insula aia la sub 160 grade altfel intri la apa mica. Invatam sa ne uitam dupa brizanti si alte semne de apa mica. Si tot asa din vreo 3 relevmente care mai de care mai simple (160, 270, 180) inconjuram Akra Sidheros si intram intr-un golf lung numai bun de adapost. Mergem la pas sa gasim un loc de dat ancora, fundul era numai pete ba nisip ba iarba, pregatim angrenajul : geamandura, ancora, greutate suplimentara pe lantul ancorei si da-l in apa.

Imagine

Imagine
(Aur, pt asta imi trebuia metrul ala de lant vechi)

Dam barca inapoi la motor, ancora se zbate, se taraie dar nu se afunda, invatam unul dupa altul sa simtim miscarile ancorei punand talpa piciorului pe lant, nu se ingroapa si pace buna. Ridicam tot atelajul la bord si mai pornim o data la cautat petecul potrivit de nisip. A doua oara avem mai mult noroc, ancora se ingroapa din prima, dam motor 2500 RPM, barca se ridica de pupa dar nu se muta, job done.
Ne mutam in cocpit, desenam pe un caiet cum se face tot atelajul asta si la ce foloseste fiecare parte, ne cinstim cu o bere bine meritata. Apoi ne mai cinstim cu a doua si admiram plini de o bucurie ascunsa primul asfintit in Grecia. Eram deja iahtsmani de offshore, mergeam cocosati dupa cele 200 de mile la centura, carturi 3 zile, trecusem doua mari, meserie te halesc !



Jurnal de bord
03 mai 18.14 Pozitie : 35 17/26 17 Ancorat Ormos Tenta
Ultima oară modificat Mar Mai 17, 2011 11:59 pm de către skipper, modificat de 2 ori în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Ioana
Obergefreiter
Obergefreiter
Mesaje: 34
Membru din: Sâm Mai 14, 2011 8:20 am

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de Ioana »

Dupa 2 zile de post si utilizare intensiva a ghiordelului pentru dat la rate, imi amintesc cu o claritate extrema ce mancare binecuvantata a pregatit cartul lui Tibi. In realitate e vorba de carbonara cu de toate. Probabil ti-ai asezonat carbonara cu diverse alte sosuri, de iti amintesti ca ai mancat bolognese :) , dar meniul a fost clar "carbonara cu de toate".

dan_matiesanu
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 114
Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de dan_matiesanu »

Clar a fost "carbonara cu de toate", insa imi amintesc si un borcan cu un sos rosu, de gata, pe baza de E-uri, cu care unii au mai ajustat in farfurie.

Capacul ala - nimica toata, 15 euro. Acolo am scapat ieftin...

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Skippertraining - 30 apr-06 mai 2011

Mesaj necitit de Florio »

Am ras nebuneste la relatarile lui Skipper :) .
Dar sunt sigur ca si ceilalti marinari au cate ceva de povestit.
Poate se incumeta sa adauge versiunile proprii, sa se impleteasca ideile mai bine :)! Si sa imi creasca tensiunea mai abitir, ca n-am putut veni !

Scrie răspuns