In urma furtunii de gradul 8-9BF din 06-07 februarie, in Portul Tomis doua pontoane de acostare au fost dezmembrate si avariate, o barca s-a rasturnat de pe cavaleti iar alte cateva barci au rupt legaturile si plutesc in deriva.
Fotografiile sant publicate pe site in galeria accesibila aici.
Cateva intrebari se ridica:
- de ce nimeni nu a proiectat si construit diguri corespunzatoare pt acest port desi se stie de prin anii '30 despre particularitaile lui negative si pericolul pe care il prezinta in cazul de furtuni din Est?
- de ce pontoanele nu au fost ancorate corespunzator?
- de ce nimeni din personalul marinei nu a luat masuri pentru a dubla legaturile si a sparge gheta de langa barci si pontoane? Dupa tornada din septembrie de la Nidri/Grecia o marina a reusit sa-si repuna toata barcile in ordine in numai 3 zile. Azi la 17 in Portul Tomis nu era nimeni care sa asiste barcile din marina.
- de ce nimeni nu a anuntat proprietarii ca macar acestia sa-si ia masuri pentru a-si proteja barcile?



Sodebo intra in santier

Dupa esecul in tentativa din jurul lumii, trimaranul Sodebo intra in santier pentru imbunatatiri si mai ales scaderea greutatii si optimizarea comenzilor pentru urmatoarele ispravi ale lui Thomas Coviile.
Un video interesant despre cum e construita barca in sandvici, cum au disecat flotoarele si cam ce au ei de gand sa faca se poate vedea aici (rabdare ca are 32Mb dar merita)!


Banque Populaire V a batut si recordul Ouessant-Capul Bunei Sperante

Continuand seria norocoasa, BP V a batut azi dimineata si recordul de timp Ouessant (Franta) - Capul Bunei Sperante (Africa de Sud) si asta fara sa mai face vreo volta de vreo 4000 de mile!
Noul record este de 11 zile, 21 ore, 48 minute si 18 seconde, imbunatatind precedentul record al lui Franck Cammas cu 2 zile 15 ore 43 minute.
Daca reusesc sa-si mentina ritmul vor cobori recordul in jurul lumii sub 45 de zile!  





Au inceput inscrierile la The Yacht Week

In aceasta seara au inceput rezervarile pentry TYW 2012.
Doua noi tari pe lista: Italia si Turcia plus traditionalele Croatia, Grecia si BVI.
Dupa numai 90 minute aveau facute 245 rezervari!



Concurs Banque Populaire

Co ocazia tentativei de record in jurul lumii, pe situl propriu BP organizeaza un concurs compus din 5 intrebari.
Premii: un ceas Corum si doua IPad-uri!

Banque Populaire V a atins 43 de noduri



Jimmy Cornell a scos o noua carte

Da data aceasta este una neobisnuita: o colectie de pilot charts pentru toate marile si oceanele globului.
Colectia este foarte utila pentru cei care planuiesc voiaje lungi pentru ca inglobeaza pentru prima oara date despre vanturile predominante, curenti, fenomene meteo, zonele de convergenta, ariile de presiune.
Interviu cu autorul aici.



Banque Populaire V a batut recordul Ecuatorului

Plecati in cursa pentru cel mai rapid inconjur al planetei, echiapjul BP V a reusit sa ajunga la Ecuator sub timpul precendentului record stabilit de Groupama. Timpul actual este de 5zile 14h 55min 10sec, sub rezerva omologarii de catre WSSRC (World Sailing Speed Record Council). Pas mal!




 


BP V a luat startul in Trofeul Joules Verne

Maxi-trimaranul Banque Populaire V a luat startul azi dimineata in tentativa de record in jurul lumii cu echipaj.
Pozitia lor de poate urmari on-line aici impreuna cu alte stiri de la bord.


Banque Populaire V in stand-by

BP V cu Loick Peyron la timona se pregateste pentru a lua startul in Trofeul Joules Verne, tentativa de a bate recordul in jurul lumii in echipaj.
Plecarea e planificata pentru seara de azi, luni 21 nov cand vor incerca sa profite de existenta unui front lung de-a lungul coastelor iberice si de prezenta stabila a anticiclonului azoreean care, cel putin in teorie, le asigura si prezenta vanturilor alizee.



Fara transmisii in direct de la CA sambata si dumineca

Astazi si maine nu se vor face transmisii in direct de la intrecerile din Cupa Americii. Transmisiile live vor incepe miercuri odata cu startul curselor de match race.
Nu s-a dat nici o explicatie pentru asta dar se poate banui ca intrecerile sub titlul Oraselor infratite cu San Diego nu se ridica la inaltimea intrecerilor adevarate din ACWS si au fost introduse in program doar pentru a multumi gazdele si sponsorii.
Dupa comentariile de pe web nici spectatorii n-au fost foarte incantati azi, a fost vizibil ca echipele se menajeaza pentru meciurile de miercuri incolo si azi jocul pe apa n-a prea avut miza.
Si alt semn al vremurilor care vin in America's Cup: desi intrarea in Satul AC este libera, vizitatorilor li se sugereaza sa faca o donatie de 10 USD pentru "a spijini eforturile de conservare a ocenelor". Sa ne aducem aminte ca patronul echipei Oracle are o avere de vreo 40 miliardeUSD,  bugetul unei echipe este in jur de 45mi, USD iar salariul lui Cutts este de 10 mil USD/an!



Reincepe Cupa Americii

Sambata 12 noiembrie reincep seriile din Cupa Americii, America's Cup World Series. De data aceasta etapa se tine pe continentul american, la San Diego in SUA. Programul de intreceri  va incepe sambata si dumineca printr-o competitie numita Port Cities Challenge ce va cuprinde cate trei regate in fiecare zi urmate de doua intreceri de viteza.
De miercuri vor incepe seriile propriu-zise in Match Race Championship cu cate cate trei regate cu toate barcile urmate de doua intreceri de viteza.
Joi se desfasoare numai Match Race, Vineri sant semi-finalele iar Sambata finala la Match Race.
Dumineca incepe cu doua intreceri de viteza urmate de o cursa de 40 minute cu toate barcile.
Ca de obicei cursele se pot urmari live pe situl AC si pe canalul dedicat la Youtube.

 


Azi incepe Volvo Ocean Race
 
Astazi 06 nov la ora 13.00 GMT se va da startul la Volvo Ocean Race in Alicante, Spania.
Cursa in jurul lumii se va desfasura in 9 etape din care prima va avea finishul la Capr Town, Africa de Sud.
Participa 6 barci tip Volvo Open 70 cu skipperi care mai de care mai cunoscuti: Franck Cammas, Ian Walker, Iker Martinez, Mike Sanderson.
Dupa un studiu american, nivelul de stres al concurentilor la VOR este echivalentul cu cel al soldatilor in razboi.
 
Startul se va putea urmari in direct pe Livestream si pe canalul VOR de pe Youtube, transmisia incepand de la ora 12.45 GMT.

Fotografii de la Cupa Americii

In Galerie am postat peste 200 de fotografii facute in Plymouth cu ocazia America's Cup World Race, finala de match race  pe 17 septembrie 2011.






A inceput Sydney-Hobart

Numai bine ce s-a dat startul legendarei curse Sydney-Hobart ca deja sant 11 barci care au abandonat, clasificate ca DNF. Intr-o singura ora au abandonat 5 barci!
De ce? Pentru ca asa arata cerul dupa ce s-a dat startul!





Maine 10 septembrie incepe o noua etapa din America's Cup World Series.

Se va desfasura la Plymouth in UK dupa acelasi program de curse ca la Cascais si se vor putea urmari pe aceleasi canale online.
Au anuntat pentru tara noastra ca si ProTV va transmite, cel mai probabil un rezumat.
Maine intrecerile incep la 16.00 ora noastra, programul complet al curselor si evenimentelor poate fi gasit aici.
Ne putem astepta la un spectacol mai interesant decat cel din Portugalia din cel putin doua motive: vremea e foarte instabila in zona si de data asta echipele au avut timp sa se antreneze.
Sa ne asezam in fotolii in fata monitoarelor si sa strigam inca o data: Hai Romania!

Dimitri Topalov la inchisoare!

Vi-l mai aduceti aminte pe bulgarul care anul trecut facuse minunea asta de traseul la Rhoute du Rhom si scapase la mustata de-o furtuna in largul Irlandei?



Intre timp gaspodin Topalov, fost vicepresedinte al Federatiei Bulgare de Yachting,  n-a stat degeaba, a mai facut o minune: a intrat la inchisoare!

Povestea e asa: barca a iernat in Azore, el s-a intors in Bulgaria si apoi in primavara a mutat barca in Caraibe unde s-a cuplat cu un alt bulgar de bine  si au pus-o de o afacere bulgareasca: sa transporte 250 de kg de droguri pana in Europa pentru un columbian. Plata:15000 Euro. Era cam in foame de bani sa-si repare barca ca se pare ca traseul de mai sus se datora (si) problemelor tehnice!
Au incarcat marfa la 200 de mile in larg de Guadelupe dar au fost arestati de politia franceza si acum zac intr-o inchisoare din Martinica!
Sic transit gloria mundi!
Un nou episod din Jurnalul de bord al familiei Albu

Ieri a aparut pe situl expeditiei Toate panzele sus un nou episod din jurnalul de bord. In sumar: sant tot in Brazilia, au reparat barca si se indreapta spre nord.


Joyon s-a rasturnat

Plecat in tentativa de record asta-noapte dela New York, Francis Joyon a savirat azi-dimineata dupa nimai 7 ore de parcurs. Aflat la circa 20 mile in larg intr-o zona orajoasa cu vanturi de 25nd, a fost surpins de o rafala de travers care a rasturnat trimaranul aflat atunci sub randa tertarolata si foc de furtuna. Joyon e nevatamat si se afla inca la bordul trimaranului asteptand un remorcher care sa-l duca intr-un port.




Joyon la panda

In umbra atator curse am uitat cu totul altceva si pe altcineva: Francis Joyon sta la panda in New York pentru o fereastra meteo care sa-i permita sa plece intr-o tentativa de record transatlantic.
Ce vrea Joyon care inca detine recordul solitar in jurul lumii este recordul de traversare a Atlanticului in solitar pe ruta New York - Cap Lizard UK. Dupa ce a fost detinut de Laurent Bourgnon vreo 15 ani, recordul a fost batut de Joyon in 2006 care s-a vazut la randul lui infrant in 2008 de Thomas Coville: 2 980 mille in 5 zile, 19 ore, 30 minute si 40 secunde.
Pentru a bate recordul e nevoie de o medie orara de 25 noduri si pentru asta Joyon are nevoie la maxi-trimaranul IDEC de un vant din 90-140 grade. Ce astepata de la conditiile meteo este o depresiune bine conturata care sa genereze vant din S-SW la 20-25 nd si in fata careia sa reuseasca sa se tina cat mai mult, macar pana la mijlocul Atlanticului, in zona unde marea nu trece de gradul 3. Deocamdata e sub un anticiclon care ar putea fi impins de o depresiune formata in nordul Canadei si maine seara primele sisteme frontale ar putea ajunge Coasta de Est a SUA.. Cum i-o fi norocul ca griburile sant destul de ambigui!
Dupa o tentativa nereusita pe 15 august a anuntat ca se va alinia din nou la start maine noapte 21 aug la Ambrose Light. Sa-i tinem pumnii!




Si recordul pentru monococi a fost batut la Fastnet

Abu Dhabi, skipperit de dublul medaliat olimpic  Ian Walker,  a castigat clasa VOLVO 70 si stabileste un nou record al cursei pentru monococi: 1 zi 18 hr 39 min.


Maxi Banque Populaire V cu Loick Peyron la timona stabileste un nou record al cursei la Fastnet!

Start dumineca la 11 ora lor dupa ce la sedinta skipperilor de dimineata li s-a comunicat, printre altele, sa fie atenti sa nu se loveasca de petroliere (aluzie fina) si ca daca vine vreunul din spate o sa-i anunte ei (organizatorii) la radio pe 72VHF. Nu de alta dar s-au mai vazut cazuri si "MCA nu e foarte fericita"
 
Primele au plecat la startmulticocile mari in frunte cu Maxi Banque Populaire V.
Spectacol asigurat: 20 noduri viteza in Solent.
Imediat dupa Needles vulpea Peyron se duce pe langa tarm si mentine peste 15 nd in vreme ce Gitana 11 cu Bilou pe urme aleg largul si gresesc.
Pana intorc spre tarm BP V e departe si tine deja 22 nd.
Stupoare in sala: a cincea barca la Needles e Phaedo, catamaranul celor de la Sailing Anarchy, jos palaria pt initiativa. E drept ca si barca ii ajuta un pic, e numai un Gunboat 66. A se vedea filmarile de la Heineken Regata de la ST. Martin din martie cam cum stie barca asta sa mearga!
 
Desi e ultima ca pozitie in cursa, la vreo 15MM de BP V, datorita handicapului este in continuare prima in clasa MOCRA. C-asa-i in tenis!
 
14.12 BST
BP V preia conducerea clasei cu un avans de 16MM fata de Phaedo si mentine o viteza de peste 20 nd cautand in continuare vant mai tare pe langa coasta travers Weymouth.
Clasament MOCRA: BP V, Gitana 11, Veolia, Race fo Water, Phaedo.
La clasa Volvo 70 Abu Dhabi e cu putin in fata lui Groupama la Needles urmati la o mila de chinezii de la Team Sanya.
La IRC CK, clasa plecata ultima, Leopard trece Needles urmat aproape de Rambler care isi doreste mult revansa.
 
19.00BST
MOCRA: BP V in frunte cu 21 nd - continuand la media asta pot termina cursa in sub 30 de ore iar daca dupa ce trec in cateva ore de Land's End au vnt 20nd de travers pot scoate medie de 30nd (au mai facut-o, au scos si 38nd medie pe 6h) pot termina cursa in sub 24 h! Urmaritori: Gitana 11, Veolia, Race fo Water, Phaedo.
La Volvo 70 Abu Dhabi continua sa conduca urmat aproape de Grupama si la 12 MM de Team Sanya. Ce-o fi cu Cammas?
La IRC CK, Leopard e shoulder la shoulder cu Rambler care a reusit sa treaca peste cateva probleme tehnice: un vinci blocat si un foc mare rupt. Acum se chinuie sa repare vela fara de care nu prea pot fata asalturilor felinei pe urmele lor. Frumoasa poveste cu acest Rambler 100, urmasul lui Rambler 75 care s-a batut ca de la egal la egal cu felina in 2007. Payback time?
  
21.00 BST
BP V e la o ora de Lands End, capatul de vest al Angliei. De acolo intra in Marea Celtica si cu vant de fata-travers ar putea urca la cele 30 de noduri care sant viteza ei "buna" de curse. Deocamdata e urmarita la cateva mile de Gitana , un trimaran cu aproape 10 m mai mic. Se pare ca Sebastien Josse, skipper pe Gitana, aplica o tactica pe care am mai vazut-o si altadata: se tine scai de unii pe care ii stie mai buni. Asa ceva i s-a intamplat la Ruta Romului lui Michel Desjoieux iar toti cei care l-au urmat orbeste au pierdut pentru ca ruta de sud a fost cea cu ghinion. Aici insa problema e alta: la vant strans ca pana acum a mers dar cand BP V va vira tribord spre Fastnet va avea vant de travers iar aici, la acesta alura, Gitana nu mai are aceeasi polara. Si in general nu poti copia rutajul altui competitor decat daca ai aceeasi polara.
Ce face Josse daca Peyron continua pe cap W si trece si de Scilly doar a mai facut asemenea rutaje surprinzatoare chiar de curand, cand a batut recordul Insulelor Britanice? Posibil ca SJ va abandona urmarirea la un moment cat mai convenabil lui si va vira spre Fastnet lasandu-l pe Peyron la mila Domnului.
Iar pe Dumnezeul lui Joyon in seara asta il chema Vila, navigatorul Juan Vila!
 
Vad ca si cele doua MOD70 fac la fel: unul dupa celalalt, aceeasi trasa, isi schimba locurile intre ei din cand in cand, nu prea au fost siguri despre trasa ideala! Cand intra in Marea Celtica poate isi revin si-si intra in mana, in definitiv sant barci de offshore si nu de miutza la coasta. Allez Bilou!
 
Dimineata la sedinta skipperii au fost atentionati, printre altele, sa-si instruiasca rudele ca sa nu sune la MCA imediat ce barca lor dispare de pe ecranul de tracking: "este posibil ca sistemul care urmareste peste 300 de barci sa dea erori si daca barca dvs. nu apare pe ecran jumatate de ora nu inseamna ca ati naufragiat!".
Un exemplu de eroare: la 25 de grade fata de vantul reeal Gitana avea 32 nd viteza iar BP V la 50 grade avea numai 22! Nu prea cred!
 
23.00BST
Nimeni nu vireaza spre Fastnet. Primele 4 barci tin WSW fara nici o ezitare!
Griburile dau de-abia de maine la pranz vant de travers 20nd pe fondul unei dorsale anticiclonice dinspre Normandia si a unei depresiuni in recesie la W de Irlanda, pana atunci de fata sau strans.
Ce bun era acum un program de rutaj, aflam imediat de ce sta toata lumea pe 240! Mi-a expirat Adrena de la sfarsitul lui iulie, nu l-am inoit si acum m-a prins pe picior gresit. Asa-i daca n-are omu' lucru' lui!
 
23.20 BST
Primul viraj de apropiere spre ruta cursei: Gitana pe 270 la travers de Scilly!
 
Si un mic calcul: daca in 12 ore a facut 211MM, atunci viteza medie a lui BP V este mult sub 20nd, ceea ce pentru ei trebuie sa fie foarte frustrant. La VMG stau si mai rau 182/12=15.15nd! Bye bye record? Sau mai bine Viva Vila!
 
00.30 BST
Gitana 11 e pe drum clar de Fastnet:15nd pe 309. Bp V in continuare pe 245! cu 18 nd. Vila, lumineza-ne!
Un lucru se vede si pe griburi: cu cat merg mai in Vest cu atat vantul va fi mai puternic maine! Sau poate stie Vila detalii proaspete despre dorsala care ii poate lasa in gaura pe cei care stau prea in est.
 
01.00 BST
BP V ia cap de NW, 306 si are uimitoarea viteza de 9 nd! Cred ca doare tare!
Gitana are 17 nd pe 329 cu 11 mile avans! Cam mare diferenta de viteza, iar da Yellowbrick eroare?
Cele doua MOD70 continua spre SW in urma lui BP V.
Gunboat-ul este mult in urma, la travers Plymouth, impreuna cu felina, Rambler si plutonul din Imoca 60. Volvo 70 sant si ele tot acolo, Cammas tot al doilea. ???
 
01.10 BST
In sfasit Maxi Banque Populaire a ajuns unde a vrut si monstrul s-a pornit pe inghitit mile: 34 de noduri pe 333. La viteza asta in 5-6 ore intoarce la Fastnet! Allez Loick, foncez!
Gitana e la 21 noduri, mi se pare corect, merge Yellowbrickul!
 
Cum o fi aratand un trimaran de 40 m cu catargul de 47 facand 35 de noduri in mijlocul marii pe luna plina? Asteptam pozele si mai ales clipurile video!
 
11.00 BST
BP V a mers atza si reusit s treaca farul de la Fastnet cu Gitana la 8 MM in spate si acum continua pe latura de intoarcere cu numai 35 noduri. Mai are numai 214 MM pana la finis.
Gunboatul de-abia a trecut de Lands End si se taraie cu 11 noduri urmat de ceilalti 3 din clasa!
MOD 70 sant si ele la Fastnet, RFW in fruntem Veolia il urmeaza la 7 MM si amandoua merg cu 28-29 noduri.
Felina si Rambler nu se dezmint: sant in fruntea urmaritorilor cu circa 110 mile pana la Fastnet si acum avanseaza cu 15-16 noduri. Lupta stransa!
La Volvo 70 Team Sanya e in frunte urmata la sub 2 MM de Groupama si Abu Dhabi. Toti urca spre Fastnet cu 15-16 noduri.
Si la IMOCA 60 plutonul de 6 e relativ compact, conduce Cheminee Poujolait, Alex Thompson e la o mila distanta.
Restul sutelor de barci se chinuie inca in English Channel, catinel, catinel!
 
Din capitolul Minunile Yelowbrick: la clasa 40 e data in frunte o barca ce inca n-a iesit din Solent!
 
13.40 BST
BP V e la 138 mile de finis si 50 MM de Scilly! Au mers cu peste 30 nd medie de azi dimineata.
Surpriza continua sa fie cei de pe Gitana 11 care reusesc sa se tina de BP V desi trimaranul lor e mult mai mic. Se mira si RORC intr-un comunicat:
The two largest trimarans in the record-sized Rolex Fastnet Race rounded the Fastnet Rock off southwest Ireland at around 0930 this morning. As expected Loick Peyron's Maxi Banque Populaire (FRA) was leading, but surprisingly just eight miles ahead of the Seb Josse-skippered Gitana 11 (FRA), despite the latter being just 77 feet compared to Maxi Banque Populaire's monstrous 140-foot long hulls. dar mai departe gresesc:
The reason Gitana 11 (FRA) is so close is that after leaving the Scillies to starboard she tacked north for the Rock earlier than her larger rival, sailing a substantially shorter course as a result.
In cazul de fata Gitana a castigat relativ putin asta-noapte virand mai devreme, "substantial" inseamna circa 10-12 MM , distanta pe care BP V o acopera in 20 minute!
 
Restul competitorilor inca sant pe prima jumatate a Marii Celtice. Greu la deal cu boii mici!
 
14.00 BST
Pe primul loc la clasa MOCRA apare un MOD 70, Race for Water desi e la 41MM in spatele lui Banque Populaire! Handicapul, batu-l-ar vina!
 
14.30 BST
Pe primul loc la clasa IRC 2 aflati pe la Lands End este La Réponse, un First 40 proprietatea lui Andrew McIrvine, nimeni altul decat Commodorul RORC, aflat la a 8-a participare. Mi se pare corect sa existe un pic de respect, ori santem gentlemani, ori nu mai suntem!
 
15.00 BST
BP V e la sub 100 MM de finishul la Plymouth! Au trecut o mare in 6 ore!
 
 
Colac peste traditionala pupaza: BP V trebuie sa treaca printre sutele de barci din flotele de Figaro Si IOC Fastnet ramase in urma! Si asta la 25 de noduri!
 
19.00
BP V e la 15MM de finis,
Gitana 11 si Veolia se vad deja pe AIS, Race for Water e in prima pozitie a clasamentului desi e la 43MM de finis, pozitia a treia a plutonului.
Leopard si Rambler au intors deja la Fastnet, Hugo Boss e la 30MM.
In sfarsit Cammas pe Groupama 4 a trecut in frunte la clasa lui dar nu la mare distanta. SI mai e mult pana departe si vantul s-ar putea inteti acolo si marea ridica noaptea asta: depresiunea ii loveste cu o aripa!
 
19.49 BST
Loick anunta pe FB: 3 minute pana la finish.
Serverul RORC e down!
RORC isi cere scuze pe FB: The RORC Website is currently overwhelmed - apologies! We have 1000's of Page requests per second and are working to improve our server farm - please bear with us as we are upgrading our systems.
Trackingul ii da deja pe BP V dincolo de finish. Ia sa calculam: au facut 1 zi 08 ore si 49 min asa ca au batut ambele recorduri: cel la multicoci stabilit tot de Loick Peyron in 1999 la 1 zi 16 ore si 27 minute si recordul cursei stabilit de Steve Fossetts in 2002 la 1 zi 11 ore si 17 secunde. Asta este, dar n-au iesit primii din clasa lor, handicapul bata-l vina!
Sa vedem si cronometrele oficiale ce zic!
Timpul oficial: 19H 48MIN 46S
 
Nou record al cursei: 1zi 08hr 48min 46s!

Hai Romania!





Emirates Team New Zealand castiga Cascais America's Cup World Series
 
Spithill conduce fara probleme inca de la prima baliza. Nici Coutts anici Barker nu-l pot ajunge inghesuiti in plutonul alergand compact spre prima baliza.
Inca o posibila bila alba pt Spithill in lupta interna cu Coutts: guest crew pe OR 4 a fost nimeni altul decat Larry Ellison, patronul echipei care se astepta la o victorie spectaculoasa, asa ca acum Spithill isi poate dovedi calitatile si in fata sefului cel mare. Bine gandit, prost jucat !
Din pacate pentru el greseste apropierea de o baliza – pur si simplu n-o vede - si ETNZ profita si trece in frunte unde se va mentine fara probleme pana la finis. Spithill mai greseste o data cand pe Leg 5 alege latura opusa a stadionului unde este mai putin vant si e intrecut si de Artemis. Terry Hutchinson isi dorea cu ardoare revansa si il serveste pe Spithill si cu un mic duel in volte ca sa-i strice si mai mult aerul in vele!
Bravul Spithill mai greseste o data apropiindu-se prea strans de ultima baliza si desi avea prioritate intrand primul in cercul de 6 lungimi, Artemis reuseste volta mai rapid si trece linia de finis pe locul 2. Dulce-i razbunarea, canta in cor Barker si Hutchinson!
 
Oracle Team Coutts vine pe 4 (oricum nu conta prea mult cata vreme Spithill dadea cu stangu’n dreptul in fata sefului cel mare), Greencomm pe 5 (frumoasa revenire a skipperului Vasili), Aleph pe 6, Team Korea pe 7 dupa ce-au gresit o manevra chiar la prima baliza, Energy Team pe 8 si team China ultimii dupa ce au luat si o penalizare.
Mitch Booth skipperul Team China declarase inainte de cursa : santem fericiti daca nu santem noi ultimii. N-a fost sa fie !
 
Una peste alta aceasta saptamana de sailing la cel mai inalt nivel a fost o bucurie pentru toti impatimitii sporturilor cu vele si o pista de incercare pentru toate echipele, fara exceptie.
Noua forumula si noul regulament si-au dovedit justetea : au marit spectaculozitatea si atractivitatea intrecerii (atat pentru spectatori cat si pentru sponsori), au egalizat sansele echipelor barcile fiind identice si relativ ieftine (un AC45 nou este 1mil EUR), au transformat America’s Cup dintr-o manifestare a opulentei si exclusivitatii intr-o intrecere sportiva mult mai accesibila ( bugetele necesare echipelor au scazut de la 180-200 mil$ editia trecuta la 45-50 editia aceasta).
 
Ce departe par acum barcile cu cate 16 oameni in echipaj care abia se miscau fata de noile catamarane cu 5 oameni dueland intre ele la 20 noduri!
Ce departe sant barcile la care numai detectorul de vant cu laser costa 200.000$ iar electronica domina toata navigatia. Acum toata navigatia se face dupa ochi, nu mai exista omul (sau oamenii : tactician, navigator, strateg) cu tableta la gat sa calculeze distante, intervale si unghiuri, acum nu mai au la bord decat un indicator luminos pentru granita stadionului, acum se vede maiestria in apreciat distantele si vitezele.
Iar Cascais a fost doar inceputul acestei noi ere!
Asteptam cu interes urmatoarea etapa la Plymouth UK pe 10 septembrie !
Hai Romania !



Dean Barker - ETNZ, Larry Ellison - detinatorul trofeului, James Spithill - OR S, Terry Hutchinson - Artemis



Programul de azi 13 aug. de la Cascais America;s Cup Match Race Championship:
Quarter Final 1: Energy Team France (6th) vs Artemis Racing (3rd)
Quarter Final 2: Team Korea (5th) vs Oracle Racing Team Coutts (4th)
Semi Final 1: Winner Quarter Final 1 vs ORACLE Racing Spithill (2nd)
Semi Final 2: Winner Quarter Final 2 vs Emirates Team New Zealand (1st) Final: The two Semi Final Winners
 
Sferturile de finala :
 
Artemis bate pe Energy Team France, Loick Peyron ia penalizare inca de la start, se balbaie la manevre, poate era deja cu gandul la startul Fastnet de maine!
 
Surpriza, surpriza: Team Korea bate pe Oracle Racing Coutts la prima lor participare in America’s Cup. TK si-au dat barca la apa doar cu o saptamana inainte de curse! O sa mai auzim de skipperul lor: Chris Draper! Draper despre Coutts: best sailor in our life time! Coutts infrant din nou: we made some errors! De ieri a spus: trebuie sa gandim mai rapid!
 
 
Semifinale
 
Oracle Team Spithill bate pe Artemis. Gata cu joaca!
 
ETNZ face un antrenament lejer cu Team Korea ca sparing partner. Vorba unui comentator de pe canalul AC : Smooth and clynical !
 
 
 
Finala pe sistemul 2 din 3
 
Cursa 1
Spithill reuseste inainte de start sa-l puna pe Barker ‘in parcare » si acestia intarzie startul cu 13 sec !
Ciudat : pentru cursa OR S a ales un Code 0, vela mai mica dar mai plata fata de genacherul lui ETNZ, vela mare cu care au avut atatea probleme ieri!
ETNZ pornesc bine pana la prima baliza, apoi au recuperat pe prima latrura un handicap de 200m si la poarta de la jumatatea cursei ETNZ trece prima dar se grabesc sa ridice genacherul insuficient roluit si reusesc sa-l incurce exact ca si ieri. Ca rezultat la urmatoarea poarta OR S au 400 m avans si trec linia de sosire cu peste 1 minut diferenta ! 1-0
 
Cursa2
OR S schimba Code 0 cu un genacher in cele 10 minute dintre curse.
La prima poarta kiwi-otii au 100 m avans dar iar au probleme tehnice si se balbaie la o volta. Pentru prima data am vazut la o cursa aici o vela fluturand ca la amatori. E un joc al greselilor : cine face cele mai putine castiga ! Degeaba au castigat in fiecare zi daca in ultima zi o tin din balba in balba !
Duel in volte pe latura 3, Spithill acoperind mereu traseul lui Barker care nu se poate apropiala sub 70m si apoi intra intr-o gaura de vant iar la poarta 3 OR S au 473 m avans, la poarta 4 - 1050 m si 2 minute 36 sec si trec linia de cu 2min25sec avans !
Si asa a iesit James Spithill campion la Cascais America’s Cup Match Race ! Felicitari !
 

 
Barker la interviu dupa cursa: we need more time to work more on some manouvres = eroare umana nu tehnica !
Toti ceilalti, in frunte cu Barker si colegul-sef Coutts nu pot decat sa-si ascuta dintii pentru urmatoarele confruntari, see you in Plymouth in September !



Interviu cu singura echipa italiana din intrecerile America's Cup de la Cascais



Weekend greu

Acest sfarsit de saptamana e plin de evenimente nautice, unul mai important decat altul:
La noi avem doua regate si evenimentele prilejuite de Ziua Marinei.
Afara avem azi finala Campionatului de Match Race Cupa Americii si maine startul la Fastnet!
Greu sa te imparti sa vezi cat mai multe!



AC Match Race Championship - Cascais

Pentru a imbogati spectacolulului oferit celor ce nu pot urmari cursele pe viu, AC a anuntat dimineata un parteneriat cu Youtube prin care pe canalul lor dedicat  vor fi oferite 5 fluxuri video in acelasi timp, alegerea fiind la latitudinea privitorilor
Plus ca pentru prima data in istoria transmisiunilor de la AC date telemetrice sant suprapuse peste imaginile live, imbogatind si mai mult experienta privitorilor.
 
Cursele de astazi au pastrat dramatismul celor din primele doua zile :
In Cursa 2 Spithil se desprinde dupa prima baliza si se tine departe de urmaritori alegand de fiecare data laturile opuse ale stadionului ; face un parcurs fara greseala chiar cand are mai putin vant si astfel castiga si a doua cursa a zilei
- ETNZ isi incurca genacherul de doua ori, incercand sa-l ridice fara a fi perfect infasurat pe roll
- finish de poveste: lupta pt locurile 3&4 intre ETNZ si Cutts: in numai cateva sute de metri Barker reuseste sa se desprinda si sa avanseze cu peste o lungime de barca si asta aflandu-se sub vantul lui Cutts
- la cum arata clasamentul acum , Loick Peyron nu intra in sferturile de finala !
 
In cursa 3 asistam la un duel sustinut intre OR S si ETNZ pentru primele doua locuri, restul n-au prea contat ramanand compact in spate.
ETNZ a avut in continuare probleme cu genacherul dar reuseste sa termine din nou inaintea lui Cutss care ia o baliza prea larg si le permite kiwiotilor sa se strecoare pe interior si sa ia conducerea. Pe care reusesc s- o pastreze pana la linia de finis.
 
Match Race1: ETNZ cu OR Spithill
ETNZ reuseste sa-si schimbe in pauza genacherul initial cu unul mai mic si temandu-se de repetarea problemelor la furling se fereste de volte si de la a doua poarta alege mereu latura opusa a stadionului.
La a treia poarta reuseste sa intre cu viteza si sa intoarca la baliza inaintea lui Spithill desi acesta avea prioritate si era pe interior. Maiastra miscare !
Urmarindu-si un calcul mult mai judicios al voltelor ETNZ castiga detasat in ciuda handicapului tehnic. Orice manevre de duel a incercat Spithil pt a-i stanheni pe kiwioti nu i-a iesit, Barker a fost perfect (si azi).
 
A treia zi in care kiwiotii castiga cele mai multe puncte, asta desi OR S castigase 2 curse azi!
 
MR2: OR Coutts vs Artemis
Intrebarea era Oare va reusi Coutts sai invinga macar pe suedezi daca nu s-a putut pune cu primele doua echipaje?
Artemis a condus nemilos faza de pre-strat unde Coutts a evitat la mustata o penalizare pt neacordare de prioritate. Dupa prima baliza suedezii ridica genacherul cu trei secunde mai tarziu decat OR C permitandu-le acestora sa treaca in frunte!
Artemis urmareste OR C de aproape fortand o greseala dar C se apara dubland voltele urmaritorilor, inchizandu-le orice portita si ‘stricandu-le’ aerul.
Intre aerul rau si o volta in plus, Terry Hutchinson alege volta si se distanteaza spre latura opusa, mai departe de tarm si cu briza mai slaba. Astfel Coutts isi mareste avantajul si dupa urmatoarea volta continua sa-i ia vantul lui TH. Cand TH alege latura opusa dupa penultima baliza C se repede pe aceeasi parte sa mentina controlul ceea ce si reuseste pana la final.
 
 
Dupa insumarea punctelor obtinute in ultimele trei zile s-au clasificat pentru a-si disputa finala de maine :
  • Emirates Team New Zealand   
  • ORACLE Racing Spithill         
  • Artemis Racing
  • ORACLE Racing Coutts
  • Team Korea
  • Energy Team
 
Descalificate
  • Green Com Racing
  • Aleph
  • China Team



Rasturnare spectaculoasa luni, 08 august, in a treia zi de curse la Cowes, UK .
Barca e un catamaran Extreme 40, Aberdeen Asset Management  care, prinsa de o rafala de vant la 20-25nd fara loc de manevra si-a ingropat provele in apa si s-a dat peste cap.
Desi filmul nu ne mai arata, incercarile de redresare au esuat si a trebuit remorcata cu catargul in jos!

Pentru carcotasi: pentru ca un catamaran de croaziera sa obtina acelasi cuplu de rasturnare ar avea nevoie de o suprafata velica de numai trei ori mai mare!




Azi 10 aug a avut loc primul Match Race la Cascais in Campionatul AC.
Echipa Emirates Team New Zealand a invins clar echipa Oracle Racing Team, barca 4 condusa de James Spithill.
S-a vazut experienta in MC a lui Dean Barker, skipperul ETNZ, cu un start mai bun, trasa mai clara si volte mai putine. Nici Spithill nici tacticianul ORT, faimosul John Kostecki n-au fost in ziua lor cea mai fasta iar asta s-a vazut. Poate si oboseala dupa cele trei curse din preliminarii sa-si fi spus cuvantul, cert e ca deocamdata nimic nu e jucat, vedem abia vineri seara cine se califica spre finala.
Cursele se filmeaza din elicopter si cu cate 4 camere pe fiecare barca si pot urmari live pe situl America's Cup si merita tras cu ochiul si pe Virtual Eye unde sant prezentate in timp real date telemetrice primite de la barcile din cursa. Enjoy!
 

 


 



Rezultatele de ieri 7 aug din cursele primei serii a Preliminariilor Cupei Americii, primele intreceri oficiale pe noile barci AC-45, catamarane cu aripa rigida:

1. Emirates Team New Zealand/Dean Barker 3-2-2-2 – 35 puncte
2. ORACLE Racing Coutts/Russell Coutts 4-3-5-1 – 31 puncte
3. Artemis Racing/Terry Hutchinson 1-4-3-7 – 29 puncte
4. ORACLE Racing Spithill/James Spithill DSQ-1-1-3 – 28 puncte
5. China Team/Mitch Booth 6-6-6-4 – 22 puncte
6. Team Korea/Chris Draper 5-7-4-6 – 22 puncte
7. Energy Team/Loick Peyron 2-8-8-5 – 21 puncte
8. Aleph/Alain Gautier 7-5-9-8 – 16 puncte
9. Green Comm/V 8-9-7-9 – 13 puncte

De maine incepe Campinonatul Cascais AC Match Race cu trei regate si cate un match race in fiecare zi: Miercuri, Joi si Vineri. Vineri seara se vor decide primele sase echipaje care isi vor disputa Sambata si dumineca sferturile, semifinalele si finala Campionatului.

Interesant:
- toate echipele sant la acelasi nivel de lipsa de experienta in a manevra si a concura cu noile barci care au vazut botezul apei in iarna acestui an. De aici si grija cu care au concurat, fara manevrele agresive care au facut aceste curse atat de atractive pentru public. Va mai aduceti aminte de cursele si duelurile din seria Louis Vuitton Cup?
- o mare grija pentru toate echipajele a fost ca in caz de rasturnare sa nu cada peste aripa si s-o deterioreze in vreun fel. Din cauza costului de inlocuire prohibitiv, circa 100.000 eur costa o asemenea aripa. La o rasturnare la antrenamentele de acasa s-a putut vedea echipajul Oracle - Coutts cum incerca din rasputeri sa se tina de plasa dintre cele doua coci, atarnand ca maimutele spre deliciul fotografilor.
- Oracle a intrat cu doua echipaje: unul condus de Russell Couttssi celalalt de James Spithill. Coutts a fost clar mai bun, experienta lui de cvadruplu invingator in CA si-a spus pe deplin cuvantul. Spithill n-a mai gresit ca la startul ultimei editii cand a bagat barca in vant pentru un minut dar asta tot n-a fost de-ajuns! O fi fost el cel mai tanar skipper de CA dar se pare ca mai are de invatat.
- apropo de vulpile batrane contra lupii tineri: marele Loick Peyron s-a clasat al VII-lea din noua!
- si echipa ENZ are doua barci cu doua echipaje dar nu a venit la Cascais cu amandoua: un echipaj e in UK, la Cowes participand la circuitul Extreme 40
- surprinzatoare si clasarea echipei Chinei pe locul V, ei care se straduiau sa stranga echipaj nu cu mult inainte de cursa. Se mai si lauda: We came in 3rd in one race, beat Oracle!!!!!! Stilul imi suna tare cunoscut si de pe la noi!
- s-a inregistrat si primul om la apa, un grinder din echipa ENZ a reusit sa rupa o manivela de vinci si sa cada in apa lasand echipa cu un om in minus ceea ce a insemnat manevrare mai dificila cu numai 4 oameni dar si performante diminuate de lipsa a 100kg din balastul mobil!

 


 


Azi 05 aug a fost ultima zi de practica pentru echipele din Cascais. Maine e prima cursa din noua formula a seriilor Cupei Americii.
Rezumatul zilei de azi:

 


 





Azi, 04 Aug, a avut loc in Cascais - Portugalia o conferinta de presa a celor noua skipperi confirmati in Americas Cup World Series.
Inregistrarea este mai jos:


 

Nou record in jurul Insulelor Britanice

Saptamana trecuta echipajul celui mai mare trimaran de curse din lume, Banque Populaire (40m!) condus de Loick Peyron a reusit sa pulverizeze un alt record de viteza mitic: turul Insuleleor Britanice. E al cincilea record pe care il stabileste acest trimaran. Au parcurs 2077 mile in 3 zile, 3 ore si 49 de minute, cu o zi si 11 ore mai putin decat precedentul record, stabilit in solo de Sidney Gavignet pe nefericitul trimaran Oman.

Dintr-o declaratie a lui Loick aflam ca pentru cei 13 magnifici recordul n-a fost mare lucru, a fost pur si simplu "un antrenament", cel mai probabil pentru Trofeul Jules Verne, recordul in jurul lumii pe care il vaneaza de mult si unde cel mai probabil e ca o sa-i vedeam la toamna in stand by asteptand o fereastra meteo favorabila pentru start. Bonne chance!



Interesant trackul dupa navigatia facuta cu Adrena!





Prima "liniuta" intre doua MOD70

In iunie a fost lansat la apa in Franta al doilea trimaran model MOD70.
Izvorate din nevoia de a depasi clasa ORMA 60, noua clasa reflecta constrangerile vremurilor de criza: desi sant mai mari, noile trimarane costa mai putin decat cele vechi, 2,5milEUR fata de 3,5. Pentru a incuraja o competitie cu sanse cat mai egale, regulile clasei prevad pana si lungimea cablurilor electrice sau a manevrelor mobile. S-or fi inspirat de la Figaristi?
Primul trimaran din noua clasa lansat la apa in mai a fost Race for Water avandu-l ca skipper pe elvetianul Steve Ravussin iar al doilea Veolia Environnement lansat pe 14 iunie avand ca skipper pe jovialul Bilou - Roland Jourdain.

Cum amandoua barcile se afla la baza din Lorient, Franta, o intalnire pe apa era inevitabila si era asteptata cu nerabdare de toata lumea.
Cum arata o "liniuta" intre asemenea masinarii de curse se poate vedea in clipul de mai jos - dati dublu clic pentru full screen in High Definition! 






Record de viteza pentru un vehicol propulsat de vant

Un prao pe trei roti a devenit cel mai rapid vehicol propulsat de vant atingand 202,9 km/h (109,5 nd) pe fundul uni lac sarat din California.
Incununare a muncii de 10 ani a unui inginer britanic, Richard Jenkin, vehicolul numit Greenbird aflat la a cincea versiune, este propulsat de o aripa rigida de carbon de numai 8m lungime. Aripa este mentinuta la un unghi optim fata de vant de un stabilizator ca de avion fara nici o interventie din partea pilotului!
Ca la orice prao pentru mentinerea echilibrului exista un brat stabilizator de 6 m aflat in bordul din vant. Masinaria cu aspect futurist este capabila de peformate uluitoare: viteza adevarata egala cu 3-5 ori viteza vantului!
Sponsorul este o companie britanica producatoare de energie eoliana.
Mai multe detalii, fotografii si video se gasesc pe situl proiectului Greenbird.




Anunt de cursa - Notice of Race


Regata Regele Ferdinand I va fi organizata in 24-25-26 iunie 2011 de Yacht Club Regal Roman in colaborare cu Primaria Mangalia.
Se va desfasura sub autoritatea Federatiei Romane de Yachting la Mangalia dupa sistemul ORC.
Regata este deschisa tuturor ambarcatiunilor posesoare a unui Certificat de rating O.R.C.
Comitetul de cursa poate sa subdivida flota in doua sau trei subdiviziuni.
Skipperul este obligat sa posede Certificat de Competenta minim clasa C, emis de Autoritatea Navala Romana.
Inscrierea se poate face pana la pana la data de 20 iunie si este libera de taxe.
Programul de curse:
- 25 iunie a.c. 3 regate inshore,Mangalia
- 26 iunie a.c. 2 regate inshore,Mangalia
Notice of Race.

S-au deschis inscrierile pentru gazduirea Seriilor Cupei Americii

America’s Cup World Series este o serie de 8 intreceri pe apa in mari porturi ale lumii. Barcile in competitie sant catamaranele cu aripa rigida AC-45, copiile mai mici si mai fasnete ale AC-72 cele cu care se va lupta in finala CA.
Inscrierea la licitatia competititva pentru a gazdui aceste evenimente in 2012-2013 este deschisa pana pe 30 iunie. Orase inscrise pentru sezonul actual: Cascais, Plymouth si San Diego iar pentru sezonul 2012-2013: San Francisco.
Primaria Constanta, santeti pe receptie?


Brad Van Liew a castigat Velux 5 Oceans

Americanul Brad Van Liew a trecut la 27 mai 19.53UTC linia de sosire din La Rochelle castigand astfel etapa a 5-a si cursa Velux 5 Oceans.
Ex-BOC Challenge, ex-Around Alone, V5O, cu cele 30.000 de mile ramane cea mai lunga cursa solitara din lume. Brad a reusit sa castige toate cele 5 etape si cu aceasta a doua victorie (dupa cea din 2002) intra in randul navigatorilor de legenda, in rand cu Bernard Stamm (2002 & 2006) si Christophe Auguin (1990 & 1994). Este singurul in toata istoria de 29 de ani a acestei curse care a castigat toate etapele de doua ori!


GPS-ul european: Eppur si muove!

In sfarsit, dupa ani si ani de intarzieri si enorme depasiri de buget, proiectul GPS-ului european intitulat Galileo incepe sa se miste.
Luni Comisia Europeana a anuntat data de lansare a primilor doi sateliti din cei 30 necesari sistemului: 20 octombrie anul acesta.
Noua planificare indica intrarea sistemului in serviciu public in 2014-2015 cand deja primii 18 sateliti vor fi pe orbita, restul urmand a fi pozitionati pana in 2019.
Sistemul fiind esentialmente pentru uz civil e de asteptat o acuratete, o stabilitate si o diversitate a serviciilor si aplicatiilor disponibile mai mare decat prezentul GPS aflat tot timpul la discretia guvernului american.


Cel mai mare catamaran de croaziera

Cel mai mare catamaran de croaziera din lume: Hemisphere va fi lansat peste numai cateva luni.

Proiectat de faimosul birou francez VPLP ( Marc Van Peteghem si Vincent Lauriot-Prévost) e construit din aluminiu si greeat in sloop.



44,20 metri lungime,  16.65 m la cuplu maestru et 275 tone pentru 12 oaspeti.
Sarcina in scota randei = 28 de tone.
Sarcina de compresiune in talpa catargului = 230 tone.
Tancuri de apa dulce = 10.000 l
Tancuri de combustibil = 26.500 l


CSM aproape s-a scufundat

In ultima etapa din Velux 5 Oceans, Christopher Stanmore-Major aproape ca s-a scufundat in Nordul Atlanticului. Din cauza unei avarii datorata uzurii barcii care inregistreaza deja aproape 100.000 mile in regim de cursa, barca s-a umplut de apa si numai sangele rece si experienta l-au facut sa reactioneze corect si sa se salveze. Descrierea plina de emotie a pataniei pe pagina oficiala a V5O.
 


Romanian Boat Show 2011


Am fost, am vazut, am intrebat, am filmat, am postat!





 


 


Noul Open 70 de la Groupama

Au aparut deja primele fotografii cu noua barca Open 70 cu care cei de la Groupama vor lua startul in VOR in noiembrie.
 De semnalat:
 - toate manevrele mobile vin prin interiorul barcii pe un pian urias la un singur vinci angrenat prin trei coloane cu manivele
 - deriva mobila se inclina spre interior, nu spre exterior ca la majoritatea barcilor
Pun pariu ca Franck Cammas mai are si alte inovatii pe care insa nu se grabeste sa le arate; se vor vedea in cursa. Ori vor face ca neo-zeelandezii care dupa ce-au castigat Cupa Americii au scos barca din apa cu macaraua ca sa arate lumii aripioarele de pe deriva?

Pacat ca atunci cand i-am intrebat pe cei de la Groupama Romania daca nu doresc sa se implice si la noi in cursele de iahting nici macar n-au catadicsit sa raspunda. Ru-si-ni-ca!


BMW patroneaza Campionatul Offshore al Romaniei

BMW România a încheiat un parteneriat strategic cu Yacht Club România - pentru realizarea celei de-a treia ediţii a Campionatului BMW de Yachting Offshore al României. Iniţiat în 2008 de către YCR, acesta va cuprinde patru competiţii: BMW Black Sea International Regatta, Regatta Nautic Life Beneteau, Regatta Callatis şi finala campionatului, Regata BMW România. Toate etapele campionatului fac parte din Calendarul Oficial al ISAF (International Sailing Federation) 2011. Prima etapă a Campionatului BMW de Yachting Offshore al României, BMW Black Sea International Regatta, va începe pe 18 mai, la Mangalia. 
Asteptam cu interes sa aflam si detaliile. 
Le dorim succes si vant destul!
 
 

Coville – echipaj cu Cammas in VOR

Una rece, una calda pentru Thomas Coville. Abia intors fara succes din tentativa de a bate recordul in jurul lumii, Coville are sansa de prinde un loc ca sef de cart in echipajul Open-ului 70 Groupama 4 condus de Franck Cammas in Volvo Ocean Race. Astfel TC are sansa de a pleca in al saptelea tur al lumii pe barca si poate, cu norocosul Franck, se si intoarce victorios de data asta. Daca nu, ramane skipper la Sodebo, repara trimaranul si mai incearca si a treia oara sa-i smulga recordul lui Joyon.

Bon vent et bonne chance, les gars !


 
De unde are Derek curent


Un mic video in care Derek Hatfield prezinta care sant sursele de curent pe barca lui si care sant consumatorii. (Da, Velux 5 Oceans inca nu s-a terminat!)
- Acum 5 ani n-as fi crezut ca se poate face inconjurul lumii fara sa ai generator la bord.
- Am 4 telefoane prin satelit, 4 computere diferite, 5 camere de luat vederi, watermaker si pilot automat care merge 24/7.
- Am un generator eolian Aerospace si  5 panouri solare flexibile care incarca 6 baterii.


 

Foto: on Edition


 

Barcelona World Race - final calm

Loïck Peyron si Jean-Pierre Dick au castigat lejer cea de-a doua editie a Barcelona World Race, JPD pentru a doua oara!

Cu o tactica aproape impecabila inca de la inceput, au fost singurii (normal, dupa Mich Desj) care s-au prins cum trebuia ocolit Anticiclonul de Sf. Elena. Au oprit in Recife-Brazilia cu Mich Desj pe umele lor si, dupa ce Profesorul a fost nevoit la abandon tehnic in Atlanticul de Sud, lasandu-i singuri la peste 500 de mile de plutonul urmaritorilor, viata lor a devenit brusc foarte lejera. Si-au permis penalitatea de 48 de ore pentru o oprire in Noua Zeelanda si apoi n-au fortat, ba in Alboran Loick a facut si baie in mare si au trecut linia de sosire cu avantaj de o zi! Pas mal!

 

De laudat surprinzatoarea perfomanta a spaniolilor cu Mapfre de pe locul 2 ( au slabit unul 17 si celalt 12 kg in cursa asta dupa Bilou care i-a vazut la sosire) plus Dee Caffari care a devenit prima femeie care a facut turul lumii nonstop de trei ori. In primele patru barci, trei erau cu spanioli! Que Viva Espagna! Se anunta o VG foarte, foarte interesanta!

 

Interviu cu invingatorii la radio:

- viteza maxima atinsa: 28 nd

- au batut recordul la distanta parcursa in 24 h de o monococa: 506.6 mm

- au rau de pamant minim o noapte dupa ce se intorc

- planuri de viitor: JPD vrea la Vendee Globe, LP la Cupa Americii cu fratele Bruno: "acum CA se tine pe multicoci si asta este o specialitate frantuzeasca"

- cele mai bune conditii de navigat: o mare plata cu 10 nd de vant

- din tot voiajul in jurul lumii cel mai tare vant l-au avut in Gibraltar (de tinut minte!)

- prosoapele de hartie industriale sant cel mai bun prieten al marinarului

- cand ai dreptul sa-ti alegi suferintele nu ai dreptul sa te plangi

- cum traiti trei luni fara sa mancati la McDo? - Mult mai bine!



Trimaranul Oman recuperat in Azore

Va mai aducti aminte de trimaranul Oman, fratele arab geaman al lui Sodebo, avariat grav in Ruta Romului si abandonat la N de Azore?

A fost recuperat si remorcat cateva sute de mile pana in Marina Horta unde, fara catarg si  flotorul tribord, arata ca o pasare fara aripi!

Poze pe situl Marinei din Faial aici. Sa speram ca are sultanul suficienti bani si mai ales vointa sa-l faca la loc. Ceva echipaj ar gasi mai ales ca Pascal Bidegorry tocmai s-a despartit de Banque Populaire!

 

 

 

BWR: greu la deal cu boii mici!

Imagini proaspete din Barcelona World Race, cursa in jurul lumii fara oprire, aratand conditiile crancene, eforturile supraomenesti, lupta grea pe care o dau concurentii atat cu elemente naturii cat si cu ceilalti participanti si mai ales cat de greu e sa te mentii in frunte! Video aici. Enjoy!

 

 

 

Norii artificiali


Asta le mai lipsea arabilor, asta nu avusesera pe taramul celor 1001 de nopti: norii facuti de mana omului numai ca sa le tina umbra!
Daca deja s-au inventat norii artificiali pe cand si vantul robot cu telecomanda in cocpit? Se va vinde la kg sau la grade Beaufort?

 

 

Sa fugim, sa nu fugim (de tsunami)

Pt cine mai are dubii daca nu era mai bine sa incerci sa fugi cu barca in larg cand se da alerta de tsunami, cateva cadre video despre cum arata un port din Japonia lovit de recentul val ucigas. 
Si aici un video filmat de pe puntea unei nave a Pazei de Coasta japoneze care a intalnit valul in larg. Brrr!




 

 

Sa aiba tot omul submarinul lui!

Din capitolul “Sa aiba tot omul lucrul lui” azi va prezentam submarinul din fibra de sticla confiscat de marina militara columbiana de la contrabandistii de droguri. Stim ca avea patru oameni in echipaj (din care unul se ocupa cu paza incarcaturii), nu avem toate dimensiunile (numai lungimea de 100ft)  dar stim ca putea transporta nu mai putin de 8  (opt !!!) tone de produs.
Nemtii de la Der Spiegel au investigat problema si au publicat chiar si un interviu cu un comandant de prafuitoare.
Pana acum rachetele erau destinate sa poarte focoase nucleare si sa faca totul praf, asteptam cu maxim interes si prima racheta balistica intercontinentala care duce praf!

 

 


                      

No Comments Yet...

Leave Reply