am gasit un frigider hotz

Minitehnicus 2: instaleaza scule noi pe barca veche (sau noua)!
Scrie răspuns
Litovoi
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 131
Membru din: Joi Mai 12, 2011 9:37 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

am gasit un frigider hotz

Mesaj necitit de Litovoi »

iata:

http://www.motorhome.ro/frigo/RF%2060M.jpg

cica se alimenteaza cu:
220V

12 V

sau gaz

E prea mare pentru un velier, sau e tocmai bun?
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: am gasit un frigider hotz

Mesaj necitit de skipper »

Litovoi scrie:iata:

Imagine
cica se alimenteaza cu:
220V
12 V
sau gaz

E prea mare pentru un velier, sau e tocmai bun?
Depinde de velier, de exemplu la mine n-ar prea avea loc, la Hansele ala 54 ar fi prea mic! Belizele 43 de asta vara avea unul mai mare.
Asta e aproape cat vechiul arctic de 80l, asta are 60cm inaltime, ala avea 80!
Iar consumul de 220Ah/zi este peste puterile mele. Desi as avea ce sa pun in asa minunatie. Poate daca acopar barca in celule solare rezolv problema!
Poate ca iesi mai bine la consumul pe gaz dar pe mine ideea de a avea o flacara mereu aprinsa pe barca ma cam ingrozeste. Ce e aia: barca sau Monumentul Soldatului Necunoscut?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: am gasit un frigider hotz

Mesaj necitit de Florio »

Bogdane, eu m-am invartit mult pe langa ideea unui asemenea frigider sau lada frigorifica .
Am avut chiar si un topic deschis pe tema asta.

Una peste alta, sistemele de racire la 12V sunt de trei tipuri:
1. Tip Peltier
2. Racire prin absorbtie
3. Cu compresor

Numarul 1 iti spune in detalii tehnice, ca scade temperatura pana la 16-20 grade sub cea a mediului. In realitate n-ai sa vezi ceva cu adevarat rece din asemenea dispozitiv, decat daca il lasi toata ziua acolo, fara sa-l deschizi . Odata deschis dispozitivul, mai stai o vesnicie pana raceste. Deci Peltier - nu . Ti-o spune si pretul care e derizoriu fata de celelalte .
2. Racirea prin absorbtie e cu adevarat un dispozitiv frigorific, cu agent de racire. Nu freon ci amoniac. Avantajele sistemului asta m-au cucerit initial : pret mediu / suportabil , consum mic ( la 12v Cam 75w , la 220V nu conteaza, iar pe gaz consumul e insignifiant ) .Pentru o lada frigorifica de 42-45l consumul de GPL este de 150-250g /24h. O butelie care sa duca aragazul barcii si lada frigorifica, ar tine intreg sezonul si ar costa infim.
Totusi n-am ales tipul asta, fiindca sistemul de racire prin absorbtie implica o serpentina care e incalzita de o flacara nu mai mare decat cea de bricheta; amoniacul odata incalzit isi incepe circuitul prin conducta subtire , in schimbatorul de caldura, etc.... Numai ca o eficienta buna o are frigiderul doar daca e asezat perfect orizontal. Altfel pe panta foarte mica a serpentinei, amoniacul poate stagna; sub influenta caldurii care se acumuleaza, poate forma mici cristale care in timp obtureaza circuitul.Chiar si pana sa se obtureze, circuitul va da randament foarte slab daca nu e perfect orizontal; de aceea cele mai multe frigidere au chiar pe carcasa o bula de nivel. Aceste frigidere sunt cel mai des folosite la rulote, dar nu se recomanda in mers, ci doar in repaus, dupa calarea rulotei.
Pe o barca, orizontala e greu de gasit, si inca mai greu de pastrat :) .
Asta e motivul pentru care eu am ales varianta :
3. Frigider cu compresor, 12 V. Avantaje : Ingheata de iti cad dintii in scrumiera, are consum mic ( 60W) , functioneaza in toate pozitiile . Dezavantaje: are un pret nimicitor. Cel putin in Romania :) . Dar nici afara nu e deloc ieftin.

Inca un lucru ar mai fi de spus aici. Pe o barca e de preferat o lada frigorifica si nu un frigider. Diferenta esentiala este in felul in care se deschide usa.
La frigider, la simpla deschidere a usii iese tot aerul rece prin partea de jos. EVident creste consumul cu fiecare deschidere , totodata pana se raceste tot volumul interior dureaza, de nu mai apuci sa vezi sticla de vin brumata :D .
Lada frigorifica avand trapa sus, aerul rece ramane in incinta dupa sintagma clasica "radem, glumim, dar nu parasim incinta ! " ;) .
Mai mult decat atat, lazile de fabricatie mai recenta, au in trapa inca o deschidere foarte mica, pe care poti scoate o sticla de 2,5l . Ca sa fie si mai eficient dispozitivul sa nu piarda aproape deloc aer rece si prin asta sa i se reduca consumul.

Cat despre frigiderul de mai sus, eu cred ca ar fi foarte bun la baza din Herastrau, pentru a raci licorile din topul preferintelor domnului antrenor B.B.

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: am gasit un frigider hotz

Mesaj necitit de Florio »

skipper scrie: Iar consumul de 220Ah/zi este peste puterile mele. Desi as avea ce sa pun in asa minunatie. Poate daca acopar barca in celule solare rezolv problema!
1. Nu se rezolva problema celor 2,64 KW /24h nici cu panourile de care spui, fiindca trebuie sa iei in calcul o eficienta de 45 % din maximul de putere al fiecarui panou .
Exemplu un panou de 1,3X1 m da 100 w/h maximum. Daca vara ar lucra 8h inseamna 800 w, iar cu eficienta de 45% sunt 360W . Calculul ar arata ca trebuiesc 7,33 panouri, adica 8 :) , fiindca nici consumul dat de fabricantul frigiderului nu este unul maximal.
Totul arata o suprafata de 10,4m de panouri solare :D :D :D :D .
Pai...si daca mai vrem un laptop, o lumina de navigatie, un chart-plotter, un radio, un sonar, un AUTOPILOT (ohohooo) ......? :)

skipper scrie: Poate ca iesi mai bine la consumul pe gaz dar pe mine ideea de a avea o flacara mereu aprinsa pe barca ma cam ingrozeste. Ce e aia: barca sau Monumentul Soldatului Necunoscut?
La gaz iesi foarte bine ! Doar ca in miscarea barcii, nu mai are aceeasi eficienta . Asa vorbeste lumea , am discutat cu un frigotehnist care repara frigidere de rulota.
Despre flacara de veghe cica nu trebuie sa iti faci probleme, ea arde intr-un tub metalic, si nu se poate lua foc direct de la ea. Insa eu ma gandeam la eventualitatea unor scurgeri de gaze, daca acea flacara s-ar stinge. Spune lumea ca nici asta n-ar trebui sa ne preocupe foarte mult, fiindca oricum esti obligat sa ii faci o tubulatura prin care sa iasa in exterior gazele arse, si deci ar iesi si gazele nearse.
Da, dar GPL-ul e mai greu decat aerul si cu siguranta mai mult i-ar placea santina, decat tubulatura care duce pe roof ;)

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: am gasit un frigider hotz

Mesaj necitit de skipper »

Florio scrie: 1. Frigider cu compresor, 12 V. Avantaje : Ingheata de iti cad dintii in scrumiera, are consum mic ( 60W) , functioneaza in toate pozitiile . Dezavantaje: are un pret nimicitor. Cel putin in Romania :) . Dar nici afara nu e deloc ieftin.
2. Inca un lucru ar mai fi de spus aici. Pe o barca e de preferat o lada frigorifica si nu un frigider. Diferenta esentiala este in felul in care se deschide usa. La frigider, la simpla deschidere a usii iese tot aerul rece prin partea de jos. EVident creste consumul cu fiecare deschidere , totodata pana se raceste tot volumul interior dureaza, de nu mai apuci sa vezi sticla de vin brumata :D . Lada frigorifica avand trapa sus, aerul rece ramane in incinta dupa sintagma clasica "radem, glumim, dar nu parasim incinta ! " ;) .
Mai mult decat atat, lazile de fabricatie mai recenta, au in trapa inca o deschidere foarte mica, pe care poti scoate o sticla de 2,5l . Ca sa fie si mai eficient dispozitivul sa nu piarda aproape deloc aer rece si prin asta sa i se reduca consumul.
1.De fiecare data cand vad in supermarketuri frigidere din alea mici le intorc sa vad cat consuma motorul. Am vazut si cu motoare de 50W ceea ce e nimic, e pe jumate cat un laptop. Am facut si poze pt documentare, daca dau de ele o sa le pun sus. De asemenea am mai vazut pe alte situri la informatii despre consumatorii electrici pe barca trecut frigiderul cu 4A adica 48W putere. Dec cam asta ar fi ratia acceptabila la racitorul de bere.

2. Am vazut o moda noua care probabil face parte din curentul Cocooning prin care barcile seamana din ce in ce mai mult cu apartamentele de acasa. Frigiderele seamana din ce in ce mai mult cu cele de pe uscat, se deschid la fel in fata si au amenajarea interioara la fel. De exemplu la Lagoon 400 din 2010 ai frigiderul si congelatorul unul langa altul cu usi normale. La Belize 43 care e mai veche congelatorul se deschide normal si frigiderul pe sus. La Bavaria aia 49 de asta primavara ca la toate barcile mai vechi era numai un frigider care se deschidea cu capac pe sus.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Steve Works
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 1
Membru din: Vin Mai 15, 2015 8:40 am

Re: am gasit un frigider hotz

Mesaj necitit de Steve Works »

Mie imi plac modelele mai vechi.
Sunt genul care nu vrea sa se simta ca acasa cand pleaca de acasa :)
__________________________________________________________
Steve Works
camere frigorifice Amadi

Scrie răspuns